|  Rally Bohemia slaví pětatřicetiny. Roky vlády Křečka, Trinera, Petáka a hlavně Kresty,.... 2.7.2008 10:43 - tisková zpráva
 
 
   
 Ve třetím díle se listováním knihou Dana Porazila Rallye psaná srdcem, přesuneme do žhavé současnosti, které bez diskuze dominoval rekordman a pětinásobný vítěz Roman Kresta.   1998 Jubilejní pětadvacátý ročník se stal kořistí domácího Ladislava Křečka. Cestu za druhým vítězstvím mu znepříjemňovali Polák Gieruszczak s celicou, Španěl Caňellas, člen továrního týmu Seat a především Pavel Sibera s Octavií Kit Car.  Druhá tovární octavia s Jaroslavem Starým se zastavila až příliš brzy na to, aby stačila promluvit do celkového pořadí.   
Křeček – Krečman                  (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:09:31,3Sibera – Gross                        (CZ) Škoda Octavia Kit Car, 2:11:15,6Caňellas – Lorza                    (E) Seat Ibiza Kit Car, 2:13:30,5 1999 Tovární tým Škoda představil poprvé ve své historii vůz s přeplňovaným motorem a s pohonem všech čtyř kol nejvyšší možné specifikace WRC. Za volanty octavií seděli Němec Schwarz a příbramský Emil Triner. Po odstoupení do té doby jasné vedoucího Schwarze se o vítězství přetahovali Triner a Dolák s celicou. Více štěstí měl Triner a získal pro boleslavské WRC premiérové vítězství. Cíl soutěže byl netradičně v Praze.   
Triner – Hůlka                         (CZ) Škoda Octavia WRC EVO I, 2:06:48,3Křeček – Krečman                  (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:09:02,4Arazim – Gál                          (CZ) Mitsubishi Lancer EVO V, 2:12:15,0   2000 Start a cíl soutěže byl opět v Praze. S obrovským náskokem zvítězila nová akvizice továrního týmu Škoda Roman Kresta. Naopak bývalí členové Sibera (Octavia Kit Car) a Triner (Pulsar GTi – R) do cíle nedojeli, stejně tak Hrdinka s překrásným Subaru Impreza WRC. Naposledy byla soutěž pořádána Autoklubem Škoda.   
Kresta – Tománek                  (CZ) Škoda Octavia WRC EVO I, 2:15:48,3Křeček – Krečman                  (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:18:13,8Trajbold – Trajboldová           (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:18:33,9   2001 Osmadvacátý ročník měl být soubojem dvou jezdců Belgičana Thiryho a Romana Kresty na Octaviích WRC druhého evolučního stupně. Velkou část první etapy tomu tak skutečně bylo, a diváci měli možnost vidět kvalitní představení. Přítrž všemu učinil dvojitý defekt Belgičana, který nakonec dojel třetí. Parádní výkon předvedl celkově sedmý Martin Křeček s escortem.   
Kresta – Tománek                  (CZ) Škoda Octavia WRC EVO II, 2:08:16,4Triner – Hůlka                         (CZ) Škoda Octavia WRC EVO I, 2:09:18,4Thiry – Prevot                         (B) Škoda Octavia WRC EVO II, 2:09:29,7   2002 Krestův hattrick byl završen, navíc Octavia WRC se počtvrté za sebou zapsala do listiny vítězů. Slavná éra WRC pokračovala, a tak na druhém, třetím, a čtvrtém místě byla další wéercéčka. Za démona Bohemie označili diváci Brita Pattisona, který s letitým Fordem Escort skupina A dojel pátý. Na startu se objevila početná skupina mladých norských jezdců, které vedl John Haugland.   
Kresta – Tománek                  (CZ) Škoda Octavia WRC EVO II, 1:56:08,9Pech – Uhel                            (CZ) Ford Focus WRC, 1:57:58,0Hrdinka – Gross                      (CZ) Subaru Impreza WRC, 1:58:35,7   2003 Neuvěřitelných a rekordních 18 vozů WRC stálo na startu třicátého ročníku Rallye Bohemia. Znovu dominoval Roman Kresta, tentokrát za volantem Peugeotu 206 WRC. Událostí byl start mistra světa produkčních vozů z roku 2001 Argentince Gabriela Pozzo s Octavií WRC nebo atraktivní dvojice Křeček – Kulhánek na stejném voze. Epocha, označená třemi magickými písmeny WRC, končí...   
Kresta – Tománek                  (CZ) Peugeot 206 WRC, 1:54:02,6Valoušek – Houšť                    (CZ) Toyota Corolla WRC, 1:57:02,6T. Vojtěch – Palivec               (CZ) Peugeot 206 WRC, 1:57:26,2   2004 Dle nových předpisů FIA bylo startovní pole rozděleno na dvě části s tím, že vozy skupiny A8, tedy včetně WRC, byly bez nároku na vítězství. Po zásluze a skvělém výkonu zvítězil Peták s Peugeotem 306 Maxi, povedený závod jeli také Šín nebo Barvík. Mezi wéercéčky dominoval Kopecký před Krestou, Pechem a norským mistrem Schie.    
Peták – Benešová                   (CZ) Peugeot 306 Maxi, 2:28:37,2Arazim – Gál                          (CZ) Mitsubishi Lancer EVO VII, 2:28:40,2Pattison – Molyneux               (GB) Mitsubishi Lancer EVO VII, 2:29:12,8   2005 V historii boleslavské soutěže není mnoho překvapivých vítězů, nicméně Vojtěch Štajf je jedním z nich. Na bílé subaru vítěze nestačili například Slovák Béreš, Němci Gassner a Burkart nebo domácí Prokop, Valoušek. Zajímavostí byl start Švéda Sandella s cliem, který se o rok později stal mistrem světa v kategorii JWRC. Ve vloženém závodě pro vozy WRC zvítězil Kopecký před Pechem.   
Štajf – Černoch                       (CZ) Subaru Impreza STi, 2:19:14,6Béreš – Starý                          (CZ/SK) Subaru Impreza STi, 2:19:33,4Peták – Benešová                   (CZ) Renault Clio S1600, 2:21:13,9   2006 Krásný souboj o vítězství mezi Martinem Prokopem a Václavem Pechem rozhodl defekt prvně jmenovaného. Černý kůň soutěže Patrik Flodin ze Švédska inkasoval v prologu pět trestných minut a celou soutěž mocně dotahoval. Po odečtení trestu by byl v cíli pravděpodobně druhý. Pochvalu si vysloužil Barvík, Arazim i Landa. V soutěži pro WRC startovalo jen minimum posádek, mezi nimi i Fin Paasonen nebo Nor Schie. Nejrychlejší byl opět Jak Kopecký na tovární Fabii WRC.   
Pech – Uhel                            (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:30:40,9Barvík – Mynářová                  (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:31:42,2Prokop – Tománek                 (CZ) Citroen C2 S1600, 2:32:46,8   2007 Páté vítězství Romana Kresty a česká premiéra vozu nové kategorie Super 2000, to byly hlavní události loňského ročníku. Talentovaní Seveřané Flodin a Brynildsen neuspěli, skvělé představení připravili Pech, Prokop a Votava. Po skončení vydařené soutěže se pořadatelé nechali slyšet, že Rallye Bohemia 2008 více přiblíží Mladé Boleslavi.    
Kresta – Gross             (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:30:31,3Pech – Uhel                            (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:30:50,6Prokop – Tománek                 (CZ) Citroen C2 S1600, 2:32:48,4       TISKOVÁ ZPRÁVA č. 9 – Třetí část, Mladá Boleslav, 2. července 2008 Zdroj: Daniel Porazil, Rallye psaná srdcem 
 
 |