Pech na Kopné nakonec po chybě na startu velmi těsně třetí tisková zpráva
Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel dosáhla dalšího medailového umístění, když na soutěži Impromat rallysprint Kopná obsadili třetí místo s nepatrnou ztrátou na stříbrnou pozici. Připsali si tak důležité body do tabulky šampionátu, který stále s náskokem vedou.
Pořadatelé připravili pro posádky v okolí Slušovic náročnou trať, která využívala dvě rychlostky ze zlínské Barum rally. „Tyto rychlostní zkoušky dobře známe a domnívali jsme se před startem Kopné, že budou představovat těžší část tohoto sprintu. Opak byl pravdou a zbývající dva úseky Podhoran a Kopná mě mile překvapily svou sportovní kvalitou. Trať byla opravdu velmi náročná, technická a přitom i dostatečně rychlá, musím pochválit pořadatele také za kvalitní zabezpečení celé soutěže,“ hodnotí Pech jun. výběr rychlostních zkoušek.
Vlastní soutěž odstartovala rychlostní zkouškou Podhoran a všechny posádky začaly hned naplno, jak velí jediná možná taktika při sprintrally. Do očekávaného souboje plzeňské posádky s domácím Romanem Krestou však vstoupil Štěpán Vojtěch, který s vozem Peugeot 206 WRC vyhrál hned úvodní test. „ Štěpán jel velmi pěkně a když nám zhruba v polovině soutěže Roman Kresta odskočil a vybudoval si desetisekundový náskok, soustředili jsme se právě na souboj se Štěpánem Vojtěchem o druhou pozici. Chvilku jsme byli v předu my a chvilku zase on. Dvě zkoušky před koncem soutěže byla situace dokonce tak vyrovnaná, že jsme měli naprosto stejný čas. Chtěli jsme vše rozhodnout ve svůj prospěch na poslední RZ-tě, která nám svou technickou náročností seděla, ale právě zde jsem udělal chybu na startu.
Pustil jsem spojku o něco rychleji, než bylo potřeba a zhasl nám motor. Než se mi podařilo znovu nastartovat, ztratili jsme na startu do RZty pět sekund. Přesto jsme souboj o druhé místo nevzdávali a jeli jsme s maximálním nasazením. Vlastní jízdou jsme Štěpána porazili, ale po přičtení ztráty ze startu jsme za ním zaostali o půldruhé sekundy. Je to nepatrný rozdíl, ale v rallye to může představovat právě diferenci mezi stříbrnou a bronzovou pozicí.
I když nejsem s výsledkem spokojen, podařilo se nám získat důležité body do tabulky rallyesprintů a navíc jsme během soutěže v Kopné stačili vyzkoušet a odladit nové nastavení podvozku pro blížící se Rally Bohemia, které se jede za čtrnáct dní v Mladé Boleslavi. Bylo pro nás také velmi důležité se po delší pauze dostat opět do soutěžáckého tempa,“ hodnotí soutěž Václav Pech jun.
Na večerní tiskové konferenci Václav Pech jun. novinářům vysvětlil, že zhasnutí motoru na startu posledního testu byl úmysl, aby mohl Vojtěch bez psychické zátěže absolvovat poslední RZ a konečně zvítězit, protože v předcházejících rallyesprintech byla situace podobná, vždy se rozhodovalo až na poslední RZ-tě , v níž Vojtěch vždy havaroval a tudíž prohrál. S tímto Pechovým vysvětlením mladší z Vojtěchů rozhodně nesouhlasil. Tvrdil, že to byl právě on, který musel při této soutěži chvíli jet bokem po louce na RZ 3, aby Pech mohl smazat časovou ztrátu, kterou na něho po dvou RZtách měl. Ale Pech za velikého smíchu všech přítomných a v příjemně uvolněné atmosféře opět kontroval, že mu Vojtěch sliboval porážku na Kopné již od začátku roku a on už nevěděl, co proto více udělat, aby to Vojtěchovi vyšlo. Humorné špičkování obou hlavních aktérů trvalo ještě několik minut. Přerušil ho až otázkou jeden z novinářů, zda vítězem je opravdu Kresta.
Team nyní čeká příprava vozu Ford Focus WRC na start v Mladé Boleslavi. Rally Bohemia představuje jeden z vrcholů domácí rallye sezóny a posádka EuroOil teamu chce také zde uspět co nejlépe.
Jaroslav Štauber
Konečné výsledky Impromat sprintrally Kopná 2004
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. |
Kresta - Tománek
Vojtěch - Ernst
Pech - Uhel
Vojtěch - Palivec
Valoušek - Rajnoha
Chvojka - Chvojková
Trnovec - Kárník
Semerád - Ceplecha
Červenka - Krečman
Otto - Ottová |
Subaru Impreza WRC
Peugeot 206 WRC
Ford Focus WRC
Peugeot 206 WRC
Toyota Corolla WRC
Ford Escort Cosworth
Mitsubishi Lancer EVO VI
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer EVO VI
Toyota Celica GT Four |
36'51"9
+19"0
+20"8
+1'23"6
+2'32"2
+2'33"5
+3'19"8
+3'22"8
+3'37"5
+3'54"4 |
|