www.car.cz
 

Josef Peták vítězem sobotní pelhřimovské rallye
     3.8.2008 13:01 - tisková zpráva


Nejlépe začali v Pelhřimově Orsák a Peták

Po dvou rychlostních zkouškách CEBIA Rallye Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha 2008 vede posádka Czech National Teamu Jaroslav Orsák, Karel Vajík na voze Mitsubishi  Lancer EVO IX Na druhém místě je s minimálním odstupem 0,3 sekundy dvojice Josef Peták, Alena Benešová (Peugeot 207 S2000). Třetí příčka patří dvojici Jan Sýkora, Martina Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX), která ztrácí na první příčku 6,8 sekundy.

Úvodní erzeta se jela na úseku z Božejova do Čelistné a měřila 6,43 km. Kvarteto jezdců v pořadí Orsák, Semerád, Sýkora a Peták se vměstnalo do necelé sekundy. Druhá rychlostní zkouška s názvem Kojčice se se stala kořistí pro Petáka, Orsák zaostal o 0,6 sekundy, třetí Drotár ztrácel 3,6 sekundy. Z předních jezdců odstoupili ze soutěže Jiří Hanák pro poruchu diferencíálu a Pavel Červenka (oba Mitsubishi Lancer EVO IX), jehož zradila převodovka. V hodnocení šampionátu historiků vede Lubomír Tenkl na voze BMW M3.

Do pelhřimovské rally odstartovalo 93 posádek včetně 15 vozů v šampionátu historiků. V soutěži dále pokračuje 86 vozů.

Neoficiální pořadí po 2.rychlostní zkoušce:
1. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) 9:42,5 min
2. Peták – Benešová (Peugeot 207 S2000) + 0,3 s
3. Sýkora – Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 6,8 s
4. Semerád – Niemetz (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 7,5 s
5. Drotár – Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 8,0 s
6. Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 8,7 s
7. Cserhalmi – Hůlka (SK/CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 17,6 s
8. Pantálek – Novák (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 24,8 s
9. Trněný – Pritlz (Škoda Fabia WRC) + 25,6 s
10. Minařík – Semela (Škoda Fabia Kit Car) + 28,8 s

Peták se probojoval do čela pelhřimovské rally

Nového lídra má CEBIA Rallye Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha 2008 po polovině soutěže. Do vedení se probojovala posádka Hroch Rally Teamu v AČR ve složení Josef Peták, Alena Benešová na voze Peugeot 207 S2000. Vedoucí jezdec průběžného pořadí českého šampionátu ve sprintrally se dostal do čela po třetí rychlostní zkoušce.

S odstupem 11,1 sekundy patří druhá příčka dvojici Jaroslav Orsák, Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX), na třetí místo se dostali Slováci Igor Drotár, Vlado Bánoci (Škoda Octavia WRC), jenž ztráci 17,6 sekundy na vedoucí místo.

Doposud vedoucí Orsák ztratil na třetí erzetě na Petáka 8,3 sekundy. Po ospalejším začátku se rozjel k velmi dobrým výkonům Karel Trněný (Škoda Fabia WRC). Třetí erzetu vedoucí ze Salačovy Lhoty do Bedřichova dokončil ve třetím nejrychlejším čase, čtvrtý rychlostní test v Nové Cerekvi vyhrál. V soutěži již dále nepokračuje Jan Šlehofer (Fiat Punto S1600), který na čtvrté rychlostní zkoušce havaroval, naštěstí posádka vyvázla z nehody bez zranění.

V hodnocení Mistrovství České republiky historických automobilů vede Lubomír Tenkl na vozw BMW M3, druhý je Zdeněk Tichý a třetí Dominik Tenkl (oba Opel Kadett Coupe). Po čtvrté rychlostní zkoušce v soutěži dále pokračuje 77 vozů.

Neoficiální pořadí po 4. rychlostní zkoušce:
1. Peták – Benešová (Peugeot 207 S2000) 17:59,9 min
2. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 11,1 s
3. Drotár – Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 17,6 s
4. Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 21,6 s
5. Sýkora – Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 23,0 s
6. Trněný – Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 26,2 s
7. Semerád – Niemetz (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 26,9 s
8. Cserhalmi – Hůlka (SK/CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 38,4 s
9. Pantálek – J. Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 47,8 s
10.Minařík – Semela (Škoda Fabia Kit Car) + 55,5 s
Vyhrané rychlostní zkoušky: 2 – Peták, 1 – Orsák, Trněný

Hlasy jezdců po čtvrté rychlostní zkoušce v kontrole přeskupení 

Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 1):
„Všechno v pořádku, auto funguje perfektně. Pouze jsem nespokojen se svými výkony, neboť se nemůžu dostat do tempa. Co deset minut to bylo na trati jinak, nicméně teď už se počasí zlepšuje.“

Josef Peták (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 2):
„Začali jsme trochu opatrně, sem tam byla na trati louže. Poslední dvě erzety v první rundě jsme jeli dobře. Jeli jsem je rychleji než Karel. Uvidíme jak to bude, Nevím, jaký máme čas, udělal jsem dvě chyby.“

Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3):
„Na skoku jsme skočili daleko, ačkoliv jsem měl pocit, že jsme si najeli na skok dobře. Následně nám přestala fungovat převodovka. Uvidíme, jak se s tím popereme, ztráta je už velká.“

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4):
„Bylo to dobrý. Chtěli jsme testovat nové pneumatiky goodriche. Ráno jsme dali pirelli, potrápili jsme se. Teď dáme nové gumy a uvidíme, jak se nám pojede.“

Karel Trněný (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 7):
„Je to špatný, netrefili jsme ráno pneumatiky. Nyní se to kilometr po kilometru zlepšuje.“

Igor Drotár (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 8):
„Musím říci, že první dvě rychlostní zkoušky se jeli kombinovaně na suchu a mokru, což bylo těžké při volbě pneumatik. Na Pelhřimově jsme poprvé, oproti domácím máme nevýhodu.“

Antonín Tlusťák (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 9):
„Přijeli jsme do Pelhřimova sbírat zkušenosti při prvním startu s vozem kategorie Super 2000. Nejde nám ani tak výsledky, jako o pocit z jízdy. A ten je každým kilometrem lepší.“

Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 10):
„Daří se nám, jedeme v klidu. Nemáme žádný problém.“

Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 14):
„Na čtyřce havaroval před námi jedoucí Šlehofer, nicméně jsou v pořádku. Uvidíme, jaký budeme mít čas.“

Tibor Cserhalmi (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 15):
„Jedeme v pohodě a předvádíme pěkný sport. Jedu poprvé s Milošem Hůlkou a závodíme bez problémů.“

Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 16):
„Zatím nám to jde. I když jsem udělal pár chyb, neboť jsem se dvakrát otočil. Jedeme pěkně a jsme v první desítce.“

Sláva Ducháček (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 17):
„Zatím se nám nedaří. Dali jsme mokré gumy, což byla špatná volba. Navíc jsme na přejezdu trefili civílní auto. Nejsem psychicky v pohodě.“

Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 18):
„Jelo se krásně, první vložku jsem jeli opatrně. Pak jsem zrychlili a uvidíme, jak dále.“

Roman Michalík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 19):
„Zatím se nám to líbí. Pořád se učíme se. Ani nevíme, jak jedeme. Pokud útočíme na první desítku, je to pro nás milé překvapení.“

Peták se stal vítězem pelhřimovské rally, na dalších místech skončili Orsák a Trněný

Posádka Hroch Rally Teamu v AČR ve složení Josef Peták, Alena Benešová na voze Peugeot 207 S2000 se stala vítězem CEBIA Rallye Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha. Příbramský jezdec si pojistil vedoucí příčku v šampionátu jednodenních sprintrally. Na druhém místě skončila s odstupem 11,7 sekundy dvojice Czech National Team Jaroslav Orsák, Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Třetí místo vybojovala posádka Seznam.cz Rally Team Karel Trněný, Václav Pritzl (Škoda Fabia WRC). Předčasný start do sedmé rychlostní zkoušky a následná penalizace deseti sekund odsunula až na čtvrté místo Jana Sýkoru (Mitsubishi Lancer EVO IX). Spokojený vítěz Josef Peták na cílové rampě uvedl: „Na začátku to byla loterie s počasím. Ráno jsme vyrazili na nařezaných gumách, když na trati byli louže. Poté se začalo jet velmi rychle. Druhá sekce už proběhla na suchých gumách a jela se velmi rychle. Jsme velmi spokojeni s výsledkem, body do českého šampionátu jsou cenné a jsme velmi rádi.

Pelhřimov byl prvním závodem ve druhé polovině českého šampionátu ve sprintrally. Uvidíme, jaký bude další vývoj. Ještě není důvod vymýšlet strategii na další sprintové podniky. Teď nás čekají Prachatice a poté vrchol české sezony barumka ve Zlíně. Příprava bude standardní. Auto důkladně rozebereme a potřebné díly zrepasujeme. Každopádně vůz fungoval výborně. Poděkování patří celému týmu,“ uvedl Josef Peták.

Pro příbramského jezdce to bylo letošní třetí vítězství v rallysprintech. Před Pelhřimovem nenašel přemožitele ve Vyškově a Tišnově. Druhou příčku obsadil Jaroslav Orsák z Poteče: „Zkoušeli jsme nové pneumatiky, nicméně ráno bylo mokro a obuli jsme raději pirelky. Nové gumy jsme dali až na další rundu rychlostních zkoušek. Jsme spokojeni,byl pěkný závod. Peták jel skvěle, přece jen
je poznat, že se s autem velmi rychle sžil. Chtěli jsme v závěru zaútočit, po zrušení jedné erzety k tomu již nebyl čas,“ řekl Jaroslav Orsák.

Z předních posádek nespatřili cíl rally Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX), Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car – technické problémy), Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII - převodovka), Jan Šlehofer (Fiat Punto S1600 – havárie).

Mezi historickými vozy zvítězil ve čtvrtém díle republikového šampionátu Lubomír Tenkl na voze BMW M3.

Letošní pelhřimovské rally se zúčastnilo 94 posádek, které prošly administrativními a technickými přejímkami. Na startu se objevilo 93 vozů, v cíli rally bylo klasifikováno celkem 69 aut. Příštím podnikem rallysprintového šampionátu bude soutěž v Prachaticích (16. srpna).

Neoficiální pořadí CEBIA Rallye Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha 2008:

1. Peták – Benešová (Peugeot 207 S2000) 33:20,7 min
2. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 11,7 s
3. Trněný – Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 21,1 s
4. Sýkora – Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 23,7 s
5. Drotár – Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 28,0 s
6. Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 34,8 s
7. Cserhalmi – Hůlka (SK/CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 52,1 s
8. Pantálek – Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:19,2 min
9. Michalík – Hausknotz (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:43,2 min
10.Ducháček – Dufek (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:43,4 min
Vyhrané rychlostní zkoušky: 2 – Peták, Trněný, Sýkora, 1 – Orsák (jedna rychlostní
zkouška byla zrušena).


V Pelhřimově 2. srpna 2008 Roman ORDELT
tiskový mluvčí
CEBIA Rallye Pelhřimov

PR

Více na : www.rallye-pehrimov.cz


 
 
Fotogalerie:   Premiérová Rallye Kostelec 2008 objektivem Martina Viďourka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose