Také synové slavných otců pojedou víkendovou zlínskou Barumku 2008 22.8.2008 10:29 - tisková zpráva
Ve startovní listině najdeme i trojici slavných příjmení – Alén, Bettega a Wittmann. V nedávné minulosti udávali tón řadě závodů světového či národních šampionátů. Markku Alén dominoval dvaceti závodům mistrovství světa, bohužel tragický konec potkal dalšího továrního jezdce Lancie Attilia Bettegu, jenž nepřežil havárii na Korsice 1985. Franz Wittmann opanoval s lancií světovou Rally Nový Zéland 1987.
Nejvýše nasazeným je ve startovní listině tovární jezdec Fiatu Anton Alén (narozen 3. června 1983), jenž loni dokázal v Rusku zvítězit v jednom závodě seriálu IRC. V letošním roce na vítězství zatím čeká, nejlepší umístění dosáhl opět v Rusku, kde se musel sklonit pouze před Finem Hänninenem. Jeho oblíbenějším povrchem je určitě šotolina.
„Určitě díky mému otci byl vstup do rallysportu jednodušší. Otec znal z nedávné doby velmi mnoho lidí, kteří se točili kolem soutěží a to mi samozřejmě hodně pomohlo. Určitě bych bez jeho pomoci o jezdecké kariéře vůbec neuvažoval. Navíc mi předal i hodně poznatků a zkušeností,“ říká pětadvacetiletý Fin, jehož otec se stal nekorunovaným mistrem světa 1978 (FIA Cup for Rally Drivers).
Stejné štěstí čerpat z otcových zkušeností již neměl Alessandro Bettega (narozen 30. ledna 1981). I přes tragickou rodinnou havárii vstoupil do soutěžáckého světa v roce 2001 v závodech poháru Trofeo Fiat 600 Kit. „Dojeli jsme celkově na sedmém místě, což odstartovalo naše další působení v italském šampionátu s vozem kategorie S1600 týmu Grifone. V roce 2002 jsem premiérově zvítězil v Rally Sorrento,“ vzpomíná Ital. Zlom v jeho kariéře nastal účastí ve světové sérii Fiesta Sporting Trophy International 2006. Celkové vítězství ho posunulo do juniorského šampionátu.
Ale tovární vůz Ford Fiesta S1600 nebyl optimálním sportovním nářadím. Technické problémy ukončily tento projekt, na oplátku dostal Bettega možnost startovat s továrním speciálem Ford Focus RS WRC na Korsice. Mladý Ital nezklamal, nejvýše se dostal až na deváté místo, celkově skončil jedenáctý. V letošním roce pokračuje jeho juniorská anabáze, tentokrát již s vozem Renault Clio R3 (3. místo na Německé rally – JWRC), na belgické Ypres Rally naskočil s vozem Honda Civic Type-R R3 do IRC (premiéra skončila havárií).
Franz Wittmann jun. (narozen 27. 10. 1983) je synem dvanáctinásobného mistra Rakouska, jenž v letech 1988 a 1989 zvítězil i na Barum rally ve Zlíně (vůz Lancia Delta Integrale). Mladý Rakušan naskočil do soutěžního kolotoče při Waldviertel Rallye 2003. V konfrontaci s českou špičkou se neztratil ani na Jänner rally 2007 a 2008, kde skončil třetí, resp. pátý absolutně. V průběžném pořadí rakouského šampionátu 2008 mu patří čtvrtá příčka.
Ve Zlíně 21. srpna 2008 Ing. Tomáš PLACHÝ tiskové středisko Barum rally Zlín
|