XIV. TIPCARS PRAŽSKÝ RALLYSPRINT – průvodce 2009. 3.12.2008 16:46 - Pavel Jelínek
XIV. TIPCARS PRAŽSKÝ RALLYSPRINT – průvodce 2009.
Od startu XIV. TIPCARS PRAŽSKÉHO RALLYSPRINTU nás dělí už jen dny, či pár desítek hodin … Tradiční tečka za sezónou se uskuteční nejen na Strahově, ale i na neméně tradičním úseku za Prahou u Cementárny, kde se ale letos pojedou jen dvě RZ. Na Strahově pak celkem čtyři.
Na Strahově pojede úvodní a naopak i závěrečná zkouška celé akce, která zakončí vydařenou tuzemskou sezónu automobilových soutěží letošním roce. Představme si těsně před startem celou trať a všechny úseky, na kterých se bude závodit.
Řeporyje - Cementárna – RZ 2 a 3:
Start této rychlostní zkoušky je umístěn nedaleko náměstí v městské části Řeporyje, nacházející se nedaleko pražského okruhu ve směru z Barrandova na Plzeň, sjezd směr Ořech a Řeporyje, nebo také směrem z centra směrem na Stodůlky a u obchodního centra Makro sjezd směr Řeporyje. Parkování s přístupem ke startu je možné v přilehlých ulicích kolem náměstí, či u fotbalového hřiště nedaleko železničního přejezdu.
Tato zkouška se tentokrát pojede pouze v uvedeném směru a ne také v obráceném, jako v minulosti. V plánu jsou dva průjezdy v tomto směru. Trať RZ se asi po 100 metrech po startu stáčí doprava pod železniční viadukt. Vstup na viadukt a sledování soutěže z něj bude ale zakázán z bezpečnostních důvodů!
Následuje mírné stoupání táhlou levou zatáčkou kolem zahrádkářské kolonie, kde mimochodem v minulosti jednu z chatek pobořil Tomáš Vojtěch při svém prvním startu s Toyotou Celica. Cesta dále pokračuje rychlým esíčkem na širokém asfaltu až k dálničnímu přemostění, kde bude opět zakázaný prostor pro diváky. Zároveň zde není možné parkovat přímo na dálničním obchvatu, přičemž příjezd a parkování je možné ze směru od Slivence a v ulici Slivenecká směrem od Ořechu.
Po přejetí dálnice pak erzeta pokračuje velmi rychlou pasáží k osadě Zmrzlík, kde se nachází série poměrně těžkých rychlých zatáček. V úseku od dálničního mostu v Řeporyjích až k Zadní Kopanině je navíc přísný zákaz vstupu na osetá pole, která patří místnímu zemědělci. Nad dodržením zákazu vstupu bude bdít bezpečnostní agentura a Policie. Jen díky tomuto zákazu vstupu se pak v dané oblasti může jet, takže jej prosíme dodržujte !!! A připomeňme, že zde v nedávné minulosti dosti zásadně zkomplikoval průběh soutěže právě rozčilený zemědělec s traktorem, který jím zablokoval uzavřenou trať RZ a nevadilo mu ani to, že v prvním voze seděl jako navigátor předseda vlády.
Ze Zmrzlíku auta pokračují po rovném a velmi rychlém úseku k Zadní Kopanině, kde je pořadatelem doporučené divácké místo. Jedná se o rychlý nálet do esíčka u autobusové zastávky, po níž poté po chvíli následuje další zatáčka.
Příjezd do tohoto diváckého místa je z obce Ořech. Parkování je ale jen jedné straně vozovky ! Bohužel v tomto místě bude opět velmi omezené místo pro diváky, protože také zde ZÁKAZ VSTUPU NA POLE, což platí samozřejmě i pro vjezd autem ( a o to více !!) pro majitele terénních vozů. Opět zde dodržování zákazu bude kontrolovat bdělá bezpečnostní agentura a Policie. Pozor, PŘI NEDODRŽENÍ ZÁKAZU VSTUPU A VJEZDU NA OSETÁ POLE BUDE RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKA ZRUŠENA!!!
Po průjezdu Kopaninou následuje nejhezčí, nicméně velmi špatně přístupný úsek této rychlostní zkoušky. Jedná se o technický sjezd, ze zatáčky do zatáčky, kolem skály a to vše v lese. V tomto úseku ale bohužel nejsou téměř žádné místa k bezpečnému sledování průběhu rally a i přístup sem je velmi obtížný.
Na tento technický úsek navazuje průjezd kolem vyhlášeného ostrůvku u autobusové zastávky u lomu, který je vlastně přírodním retardérem. Místo pak nabízí sledování velmi rychlého příjezdu posádek, prudkého odbočení doprava a vzápětí doleva a opět doprava a po chvíli do mírné rychlé levé zatáčky. Poté následuje už jen série rychlých zatáček na hladkém a kluzkém asfaltu a cíl u zdejší Cementárny.
Právě tento úsek je dalším z pořadatelem doporučených diváckých míst a je nutno podotknout, že je místem velmi divácky vděčným. I když ne zcela ideálně přístupným. Především zde je poměrně dostatek místa pro diváky na kopci nad zastávkou, kde vždy vznikne přímo malá přírodní tribuna, která pojme poměrně velký počet diváků.
Místo je přístupné zhruba kilometr i více pouze pěšky ze směru od cíle.
Zde se také v omezené míře dá parkovat. Diváci v době uzávěry komunikace budou u ubytovny nasměrování ze silnice na obchůznou trasu, vedoucí lesem. Samozřejmě lesem se pak půjde i zpět.
Parkovat letos NELZE v ulici K cementárně, což je přímo u Cementárny, jelikož zde probíhají stavební úpravy a musí být zabezpečen průjezd MHD, vozidel stavby i tranzitní dopravy. Od Lochkova až po Radotín tedy bude zákaz parkování, což dosti značně zkomplikuje odstavení vozidla a prodlouží přístupové vzdálenosti.
Navíc není pochyb o tom, že se zde jistě najde dostatek ochránců zákona, kteří vám velmi rychle a ochotně odtáhnou auto na nějaký úplně jiný konec Prahy.
Návštěvníci, přijíždějící ze směru od Plzně, budou již od 6,oo hodiny ranní odkloněni Policií ČR do obce Lochkov, kde mohou zaparkovat. Diváci, kteří přijedou od Příbrami a od Radotína, budou na konci Radotína zase odkloněni Policií na slepou ulici, doprava u cementárny, kde bude možnost parkovat. Další parkování je možné v Radotíně.
Barum Centrum Praha - Strahov okruh I – RZ4
Strahovský okruh je divácky velmi vděčnou rychlostní zkouškou, neboť diváci zde mohou hned třikrát vidět všechny posádky a naopak jezdci zde mají dostatek prostoru pro různé divoké kousky, na které zase diváci čekají. I když na druhou stranu je zde i mnoho obrubníků, které už definitivně zastavily nejednu nadějnou posádku. No a chvíli po projetí celého startovního pole pak následuje další průjezd stejného úseku, i když v opačném směru, takže divák vidí další trojice průjezdů všech posádek. A někteří spolujezdci se občas i přepočítají, takže těch průjezdů může být i více ….
VŠECHNA DIVÁCKÁ MÍSTA zde BUDOU VYZNAČENA A OPLOCENA PEVNÝMI ZÁBRANAMI! Pohyb diváků jinde, než v diváckých zónách je z bezpečnostních důvodů zakázán! Centrem strahovského okruhu je parkoviště u NH Caru, kde je zároveň i servisní zóna a také startovní a cílová rampa.
V první variantě průjezdu touto zkouškou jezdci přijíždějí k parkovišti z kopce, ulicí Maratónská a pak následuje atraktivní ostrá levá, na druhou stranu klopená zatáčka k parkovišti. V této zatáčce bude pro diváky letos připraveno nové divácké místo pod tenisovou halou, kde bylo vykáceno křoví. Zde mnohé posádky obvykle navíc pravidelně vytáčí populární kolečka.
Následuje objezd celého parkoviště s řadou dalších diváckých míst a po objetí parkoviště s dvěma pravými prudké levé odbočení převážně na ruční brzdu, po němž se závodní auta vydají sjezdem z kopce Diskařskou ulicí směrem na Dlabačov, aby se dole v nejnižším místě okruhu zase vrátila do směru k největšímu stadionu na světě. Přijedou právě do další veleoblíbené pasáže, která pojme mnoho tisíc fandů, do známého retardéru "na kostkách" u severní tribuny stadionu, kde je navíc umístěna také velkoplošná obrazovka.
Závodní vozy pak pokračují rychlou pravou zatáčkou, která bývá dosti zrádná a kde jsou často k vidění i hodiny. Následuje levá na kostkách kolem betonové zábrany a poté táhlá pravá zatáčka, kde ale na vnější straně bud zakázaný prostor, jelikož zde v minulosti vyletělo již nejedno závodní auto. Po rovince kolem východní strany stadionu, zpestřené retardéry z pneumatik, a po táhlé pravé u "výdechů" ze Strahovského tunelu se auta dostanou k retardéru u hotelu Coubertin, dalšímu divácky vděčnému místu. Zde je ale jen poměrně velmi omezený prostor pro diváky, který bude oplocen. Z retardéru už je to jen rovně nahoru ke křižovatce s Běžeckou ulicí, kde auta zahnou do pravé mezi ploty a dostanou se opět na začátek našeho popisu a pustí se do druhého, či třetího průjezdu okruhem, tedy pokračují opět do zatáčky nad parkovištěm.
Chybět zde nebudou ani toalety ( v prostoru servisního areálu a v prostoru severní tribuny u retardéru "na kostkách") a naopak i stánky s občerstvením a různými dalšími předměty, včetně kazet, či DVD.
Parkování v okolí Strahova nebývá jednoduché a nejinak tomu bude i letos. V okolních ulicích se ale nakonec vždy nějaké místečko najde, ale pozor na bdělé a vždy aktivní městské strážníky, kteří vám mohou zážitek z akce výrazně znepříjemnit. Je lepší neexperimentovat a raději hledat „bezproblémové“ místo k zaparkování.
TipCars Strahov okruh II. – RZ 5
Jede se v opačném směru a neojblíbenější úseky v zásadě zůstávají stejné, jako při předchozím průjezdu. Startuje se ale na jiném místě a to na oblíbeném místě na kostkách u severní tribuny stadionu a u velkoplošné obrazovky.
Subaru – stadion (Strahov) RZ 1 a 6
Páteční start přímo v útrobách stadiónu je naplánován na 16,27 hodin, nejdříve pojedou vozidla s nejvyššími startovními čisly. Paralelní speciálka na betonové dlažbě nabídne souboje dvojic posádek, které čeká stíhací závod. Dlažba již byla položena minulý týden a novinka by měla nabídnout atraktivní podívanou. V sobotu se zde startuje již v 13,17 hod., vstupenky platí na místa k sezení na oba dny vždy na stejná místa.
Jinak již byl ukončen příjem objednávek vstupenek přes internet! Vstupenky ale bude možné zakoupit také přímo před vlastní akcí a to v pátek 5. prosince od 11:00 hod. a v sobotu 6. prosince od 7,oo hod. na pokladnách okolo stadionu Evžena Rošického na Strahově, kolem kterého se bude dít nejvíce.
A na závěr ještě jedno zásadní doporučení pro úplně všechny RZ: Je prosinec, bude tedy tradičně i pěkná zima, či přímo „kosa“. Nezapomeňte na dobré oblečení.
Další podrobnosti k trati i k možnostem parkování najdete na níže uvedených stránkách akce v sekci Průvodce.
Program akce:
5.12.2008 16:27 hod. Start 1.etapy - 1.sekce
6.12.2008 07:20 hod. Start 1.etapy - 2.sekce
Tisková informace XIV. TIPCARS PRAŽSKÝ RALLYSPRINT 2008 06
Pavel Jelínek, media servis
TV MotorTip
2. prosince 2008
ČASOVÝ HARMONOGRAM
5.12 2008 - 1. sekce 1.etapy
RZ/SS Location SS dist. Lialison dist. Total.dist. Target time First car due
CK/TC Místo Rz délka Trat bez RZ Spoj. usek Jízdní doba Čas 1.jezdce
1 Start Strahov ČSTV 0,46 1,82 4 16:27
RZ 1 Subaru - stadion 1,36 16:30
1A Cíl 1. sekce 0,46 1,82 4 16:34
6.12 2008 - 2. sekce 1.etapy
RZ/SS Location SS dist. Lialison dist. Total.dist. Target time First car due
CK/TC Místo Rz délka Trat bez RZ Spoj. usek Jízdní doba Čas 1.jezdce
1B Start 2. sekce - Strahov 7:20
2 Řeporyje 11,66 11,66 20 7:40
RZ 2 Řeporyje-Cementárna 6,20 7:43
3 Řeporyje 17,49 23,69 80 9:03
RZ 3 Řeporyje-Cementárna 6,20 9:06
3A Přeskupení začátek-in 20,87 27,07 35 9:41
Přeskupení (Strahov) Regrouping Parc ferme 5
3B Přeskupení konec-out, servis začátek-in 9:46
Servis A - Typ I 20
4 Servis konec-out - Strahov 10:06
RZ 4 Barum Centrum Strahov okruh I. 13,33 10:08
4A Přeskupení začátek-in 1,12 14,45 18 10:26
Přeskupení (Strahov) Regrouping-Parc ferme 55
4B Přeskupení konec-out, servis začátek-in 11:21
Servis B - Typ l 20
5 Servis konec-out - Strahov 3 11:41
RZ 5 TipCars Strahov okruh II. 13,02 11:44
5A Přeskupení začátek-in 1,17 14,19 18 12:02
Přeskupení (Strahov) Regrouping-Parc ferme
5B Přeskupení konec 13:09
6 Strahov 0,02 0,02 5 13:14
RZ 6 Subaru Stadion 1,36 13:17
6A Přeskupení začátek-in 0,25 1,61 4 13:21
Přeskupení (Strahov) Regrouping-Parc ferme
Přeskupení konec-out 15:27
6C Cíl Strahov 0,25 0,25 3 15:30
6D UP-Strahov 0,23 0,23 4 15:34
TOTALS 41,47 53,52 94,99
|