Eddy Schlager hodnotí náročný program svého týmu i plánuje sezonu 2009 20.12.2008 11:35 - tisková zpráva
Eurostroj Rallye Team na prahu sezóny 2009
Eddy Schlager měl se svým týmem letos velice náročný program. Většina aktivit jihomoravské soutěžní stáje směřovala do Rakouska, kde Lancery z dílen Eurostroj Rallye Teamu ČR nechyběly prakticky na žádném významnějším podniku. Velké plány u našich jižních sousedů bohužel na druhou stranu znamenaly nutnost omezit program v České republice, kde se tým, sídlící v Senetářově, objevil na startu pouze dvakrát.
Tým do sezóny nastupoval se třemi pečlivě připravenými vozy značky Mitsubishi. „Enková“ Evo devítka, kterou stáj poprvé představila loni na Mühlviertel Rallye, byla připravena pro talentovaného Michaela Koglera, jenž po dvou sezónách s dieselovým Golfem toužil proniknout do absolutní špičky rakouského šampionátu. S Evo sedmičkou, která spadá do skupiny A (ve sprintovém mistrovství do skupiny S), chystal občasné starty majitel týmu Eddy Schlager a třetí vůz, bílý Lancer EVO IX, pořízený na prahu sezóny, měl sloužit pro zájemce o pronájem v Česku či Rakousku.
Nový soutěžní rok pro Eurostroj začal již zkraje ledna na populární rakouské Jänner Rallye v okolí Freistadtu, kterou letos provázely nefalšované zimní podmínky. Pro Michiho Koglera se jednalo o zcela první start s devátou evolucí mitsubishi, a tak hlavním cílem jeho zdejšího vystoupení bylo především sbírání cenných zkušeností v novém voze. Cíl byl nakonec k radosti členů týmu výrazně překročen a Kogler s Riebenem soutěž nejen dokončili, ale připsali si rovněž velmi důležité body do rakouského šampionátu. Zároveň tím předznamenali další průběh úspěšné sezóny.
Žlutomodrý Lancer ve slušivém žluto modrém designu Dark Dogu se v rukou Michiho Koglera ukázal jako nečekaně spolehlivé soutěžní náčiní a připsal si několik slušných výsledků. Ze sedmi startů cíl neviděl jen jednou, a to na českými fanoušky oblíbené Waldviertel Rallye, která u našich jižních sousedů uzavírala sezónu. Chvíli prvního letošního zklamání si bohužel „myšák“ nevybral příliš šťastně, protože se tak stalo v době, kdy mladá posádka sahala po pátém místě v konečné tabulce seriálu. Výsledkem byl bohužel pád o dvě příčky níže, i konečná sedmá pozice v dobře obsazeném rakouském mistrovství má však pro 21letého rodáka z Melku velkou hodnotu.
Eddy Schlager letos závodil jen příležitostně a od začátku roku nenechával své fanoušky na pochybách, že letošní sezóna je skutečně jeho poslední. V České republice se představil pouze dvakrát – doma ve Vyškově a v Tišnově, přičemž start na Eurostroj rally Tišnov pro něj skončil ziskem solidní dvanácté pozice. Vrchol sezóny měl pro „moravského Rakušana“ přijít až na dvou zahraničních soutěžích, které si nadělil jako malý dárek ke svým letošním padesátinám. Na náročné Althofen Rallye, zařazené do seriálu Austrian Rallye Challenge, se Eddymu podařilo vybojovat vynikající třetí pozici, v jejímž zisku mu nezabránily ani velké problémy s převodovkou.
Skvěle rozjetou měl vilémovický pilot i německou 3-Städte Rallye, na kterou nastoupil se svým starým dobrým kamarádem Fredem Winklhoferem na sedadle spolujezdce. Zajímavě rozehraná partie však pro něj bohužel brzy skončila kvůli poruše turbodmychadla ze čtvrtého místa celkově. Nezbývá než doufat, že Eddy své striktní rozhodnutí o konci kariéry časem přehodnotí, a že tuto velkou osobnost českého i rakouského rally sportu ještě na soutěžních tratích někdy uvidíme.
Eddyho Lancer sedmé evoluce letos v jednom případě vyzkoušel i do té doby naprosto neznámý Peter Ebner, který se za jeho volantem objevil na červnové Rallye Weiz. Rodák z Wolfsbergu při svém prvním startu s mitsubishi naprosto zaskočil motoristickou veřejnost a po vítězném souboji se zkušeným Willi Stenggem se mu podařilo vybojovat absolutní prvenství. Stalo se tak vůbec poprvé v historii Eurostroj Rallye Teamu, kdy některý z týmových strojů vybojoval celkový triumf. Paradoxně se o něj zasloužila právě starší Evo sedmička, se kterou se v týmových plánech na příští sezónu již nepočítá a je nyní připravena k prodeji.
Třetí vůz stáje se letos na startovních rampách objevil třikrát a o jeho služby se podělili Andreas Mörtl s Peterem Ebnerem. Peter Ebner po zářivém úspěchu na Rallye Weiz zkusil štěstí na Arbö Rallye v okolí Admontu, kde byl vyrovnaným soupeřem týmovému kolegovi Koglerovi. Na soutěži, jedoucí se v překrásném prostředí pod vrcholky Alp, však oba zástupce Eurostroj Rallye Team postihlo defektové waterloo. Průraz pneumatiky znamenal nejprve velikou ztrátou pro Koglera a vzápětí diky stejnému problému klesl do hloubi pole rovněž Ebner, jenž musel kolo měnit přímo na „erzetě“.
Výsledkem byl bohužel pád o pět míst dozadu na výsledné čtrnácté místo absolutně. Andreas Mörtl se řadí spíše mezi „hobby závodníky“ a ve svém programu se soustředí na podniky, jedoucí se v blízkosti jeho bydliště. Andreasova účast na Lavanttal Rallye a Althofen Rallye sice nebyla zakončena žádným zářným výsledkem, v obou případech však vůz projel přes cílovou rampu a byl mechanikům odevzdán bez škrábnutí. Na Althofenu Andreas tým za pečlivou práci odměnil alespoň ziskem třetí pozice v hodnocení skupiny N a třídy N4.
Za zmínku jistě stojí, že Eurostroj Rallye Team měl svého zástupce i na české soutěžní scéně, kde jeho barvy hájil orlovský soutěžní jezdec Lumír Firla, startující s vlastním Mitsubishi Lancer sedmé evoluce. Pilot z Ostravska měl letos velmi složitou sezónu, která pro něj začala dvěma nepříjemnými haváriemi, po nichž musel jistou dobu hledat optimální jezdeckou pohodu. Závěr sezóny však přinesl povzbudivé výsledky, spojené s výrazným posunem vzhůru tabulkou MČR ve sprintrally. Za nejlepší výkony roku lze považovat deváté místo z říjnové Rally Jeseníky, kde Lumír na mokré trati dokázal svými časy velmi znepříjemňovat situaci posádkám na novějších evolučních stupních vozu Mitsubishi Lancer, a jedenáctou příčku na prázdninovém Rallysprintu Kopná, na které se posádka stáje Eurostroj Rallye Team musela vyrovnávat s velmi silnou konkurencí, složenou mimo jiné z řady velmi rychlých domácích borců.
Sečteno a podtrženo, vozy z Eurostroj Rallye Teamu ČR se letos objevily na startu dvanácti soutěží a dohromady ujely skoro dva tisíce závodních kilometrů. Ve většině případů týmové „myšáky“ úspěšně spatřily cílovou rampu, jen třikrát odstoupily kvůli technické závadě (Kogler – Waldviertel Rallye; Schlager – Böttcher rally Vyškov a 3-Städte Rallye). O nejlepší umístění se zasloužila „áčková“ Evo sedmička, se kterou Peter Ebner vyhrál Rallye Weiz a Eddy Schlager s ní skončil třetí na Althofen Rallye.
V těchto dnech již v týmových dílnách finišují usilovné přípravy na nový soutěžní rok, v průběhu kterého by soutěžní zbraně ze Senetářova opět měly brázdit tratě rakouského seriálu. První soutěží nové sezóny bude pro Eurostroj Rallye Team ČR podobně jako loni lednová Jänner Rallye, na které bude stáje reprezentovat dravý Rakušan Alexander Tazreiter. Zajímavostí je, že v plném proudu je mimo jiné i stavba zcela nové Evo devítky, která by měla být nasazena na jaře 2009 a měla by se pyšnit všemi vymoženostmi, jež homologace dovoluje.
Závěrem si členové stáje Eurostroj Rallye Team dovolují svým kolegům, přátelům a vůbec všem příznivcům motoristického sportu popřát pohodové Vánoce, pevné zdraví v novém roce a hodně úspěchů jak v soukromém životě, tak na poli sportovním. „Nejdůležitější je zdraví, všechno ostatní přijde potom samo,“ říká s úsměvem majitel týmu Eddy Schlager. „Českému rally sportu přeji skvělé soutěže bez vážných havárií a ať nadále září na mezinárodním poli tak silně, jako v posledních desetiletích až doposud,“ dodává Eddy.
Vybrané sestřihy průjezdů posádek Eurostroj Rallye Teamu včetně fotografií z jednotlivých soutěží mohou případní zájemci zhlédnout na stránkách agentury FTR-media, která je hlavním mediálním partnerem týmu – www.ftr-media.com .
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Eurostroj Rallye Team ČR – tisková informace
|