Škoda 1100 MB vítězem třídy na věhlasné Rallye Londýn Sydney 2004 tisková zpráva
Rallye Londýn – Sydney 2004
Škoda 1100 MB vítězem kategorie veteránů do 1500 cm3
Česká posádka Jiří Motal – Ota Kramář s vozem Škoda 1100 MB z roku 1965 vybojovala na historicky třetím mezikontinentálním automobilovém maratonu Londýn – Sydney 2004 první místo v kategorii Classic Cars Pre-1971 do 1500 cm3, tedy produkčních vozů skupiny N, vyrobených před rokem 1971.
Zároveň si Motal – Kramář na své konto připsali třetí místo v absolutní klasifikaci kategorie Classic Cars Pre–1971 bez omezení objemu motoru. Škoda 1100 MB byla přitom nejstarším a zároveň i nejslabším automobilem v celém startovním poli, s výkonovým odstupem 120 koní od druhého nejslabšího Fordu Escort.
Rallye Londýn – Sydney, v letošním roce absolutně nejdelší automobilová soutěž na světě, zařazená do oficiálního kalendáře FIA, navázala svým charakterem na proslulé dálkové maratony ze 60. a 70. let. Její trasa vedla letos z Londýna přes Francii a Itálii do Řecka a Turecka. Poté účastníci i se svými vozy pokračovali speciálními dopravními letouny do Indie, odkud se po několika etapách ve vysokohorském terénu, ztížených přívalovými monzunovými dešti, opět letecky přemístili do Austrálie. Závěrečná část soutěže poté proťala australský kontinent napříč až do Sydney.
Trasu dlouhou přes 16.000 km absolvovala Škoda 1100 MB bez větších problémů, do cíle dorazila jako jeden z pouhých osmi nepoškozených vozů v soutěži. „Ze 150 kg náhradních dílů a materiálu, které jsme s sebou pro všechny případy vezli, nebylo nutné použít vůbec nic,“ konstatoval v cíli Ota Kramář. „Vůz jsme měli velmi dobře připravený, a přestože je to opravdu originální veterán, zvládli jsme celou cestu bez potřeby cokoli měnit.“
Na trase maratonu bylo připraveno celkem 55 rychlostních zkoušek v celkové délce téměř tisíc kilometrů, o konečném pořadí se však rozhodovalo až v posledních etapách v agresivním prachu australské pouště.
Po měsíčním maratonu dorazila posádka Motal - Kramář se svou Škodou 1100 MB na cílovou rampu Opery v Sydney s odstupem pouze 4,5 hodiny za vítězem na 23. místě v hodnocení všech tří kategorií. Za sebou tak nechala mnohem mladší a silnější vozy kategorie Classic Cars do roku výroby 1977 i kategorie Modern Saloon Cars. Z původních 39 účastníků, kteří opouštěli Londýn, se do cíle u protinožců šťastně dostalo jen 28 vozů.
tisk info
|