Pokračování vítězné série Milana Kneifela i na Bohemii tisková zpráva
PEGAS Rally Team
Výsledky Rally Bohemia se opět zařadí do výčtu letošních úspěchů PEGAS Rally Teamu. Zlínská posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek totiž v okolí Mladé Boleslavi opětovně pokořila silnou konkurenci třídy A6 a ve skupině A obsadila výtečnou čtvrtou příčku.
I přes krumlovské vítězství byl Milan Kneifel v odhadech před startem Rally Bohemia zdrženlivý. Velmi dobře si byl vědom kvalit konkurence, tu pak měl na českých asfaltech potrápit i účastník juniorského světového šampionátu Olly Marshall. Sebevědomý Brit dovezl do Česka kvalitní speciál Renault Clio S1600, ale nakonec mu na českých tratích pšenka nekvetla.
Páteční prolog v Sosnové svedl k vzájemnému souboji Milana Kneifela s letošním rivalem Petrem Bryndou. Vyrovnaný souboj nakonec zlínská dvojice těsně prohrála, ve konkurenci třídy jim patřil pátý nejrychlejší čas. „Harmonogram soutěže byl nesmyslně postaven, kdy po dvoudenním tréninku a přejímkách nebylo v pátek kromě tréninku superspeciálky v Sosnové co dělat. Rád bych apeloval na organizátory, aby se nad využitím našeho času příště více zamysleli. Obávám se však, že podobné úsilí bylo iniciováno už po minulém ročníku a minulo se účinkem,“ vrátil se k průběhu rally Kneifel..
Závodit se začalo až na klasických rychlostních zkouškách na úpatí Jizerských hor a v okolí Železného Brodu. Dva průjezdy čtyřmi velmi dlouhými vložkami dokonale prověřily kvality všech posádek a startovní pole výrazně protřídily. To byla voda na mlýn posádky PEGAS Rally Teamu, která se po třetí vložce dostala na vedoucí pozici před Brita Marshalla a Michaela Hondu s citroënem. „Po prvních dvou klasických testech panovala v týmu pohoda, prostě takový vstup jsme nečekali,“ komentoval úvod soutěže zlínský pilot.
V druhé sekci se sice Kneifel s Blažkem neubránili ataku Hondy, dobrou zprávou pro další vývoj rally byly výpadky Pavla Kundráta a Ollyho Marshalla kvůli technickým problémům. Na svou šanci však stále čekal třetí vzadu, příbramský Brynda. Svou letošní výtečnou formu potvrdila dvojice PEGAS Rally Teamu nejrychlejším časem na nejdelší zkoušce soutěže RZ5. „Z této vložky jsme měli před startem obrovský respekt, také kvůli faktu, že jsem zde před dvěma lety havaroval s civikem. Určitě to byla nejobtížnější zkouška celé soutěže, kde se velmi často střídal rytmus, což kladlo nároky jak na jezdce, tak i spolujezdcův diktát. Nakonec nám vyšla výtečně,“ řekl Kneifel.
Druhé průjezdy ovlivnil zejména déšť na RZ6, kde nebyla zlínská dvojice spokojena s volbou řezaných pneumatik. Na zcela suché sedmičce totiž gumy zcela „odrovnala“. Na druhou stranu se na ni usmálo štěstí, když Hondu postihl defekt a v závěrečném stoupání se mu zlínská dvojice přiblížila na dohled. To znamenalo pro jezdce Citroënu téměř minutovou ztrátu, ten se však v dalším průběhu nesložil zbraně. Na kopcovité osmičce opět zlínské dvojici s kitovou felicií výrazně odskočil, aby se po drobné jezdecké chybě Milana Kneifela na poslední vložce první etapy přiblížil na rozdíl patnácti vteřin. „Snažil jsem se na Hondův čas s osmičky odpovědět, ale vůz se nám v jedné ze zatáček svezl ze silnice a skončili jsme v příkopu. Naštěstí se nám ho podařilo rychle opustit i bez pomoci diváků, bohužel za polovinou vložky přestal fungovat intercom a Jarda musel v hlučném voze použít svých rukou,“ popsal smolný závěr dne jezdec PEGAS Rally Teamu.
Do druhé etapy nastupovali Kneifel s Blažkem s mírným náskokem na vedoucí příčce, ale rovněž s očekáváním Hondova útoku. Ten se naplnil hned na krátké úvodní vložce v Mladé Boleslavi, kterou citroën prolétl o sedm sekund rychleji než kitová felicie. Ani tento fakt Kneifela nezlomil, spíše nabudil k senzačnímu výkonu na rychlých, ale technických Bezdědicích. V cíli vložky patřil zlínské posádce fantastický 13. čas absolutně a jejich náskok opět narostl na téměř půl minuty, což bylo pro závěr soutěže slibné.
„Druhé Březovice jsme už jeli více na jistotu, stejně jako závěr Vince, kde bylo mokro a na kluzké silnici bylo jednoduché vyrobit drobnou jezdeckou chybu. Nakonec nás ani dvacetisekundová ztráta z poslední vložky o vítězství nepřipravila. Díky výletu Starého (Škoda Octavia 2,0) mimo trať jsme se navíc posunuli na čtvrtou příčku v hodnocení skupiny A,“ uzavřel hodnocení Kneifel. Dalším startem posádky Milan Kneifel – Jaroslav Blažek bude zlínská Barum rally.
Při očekávané konkurenci třídy A6 s řadou evropských špiček s vozy specifikace Super 1600 budou mistrovské body hodně vysoko. Přesto na domácí půdě nechtějí prodat svou kůži lacino a poperou se o přední příčky ve třídě.
PEGAS Rally Team tisk info
|