Martina Prokopa zastavil kardan pár vložek před cílem tisková zpráva
Na letošní Rally Bohemia poprvé okusil Martin Prokop, jaké to je, když musí předčasně ze soutěže odstoupit. Byl o to smutnější, že odstupoval z pátého místa, které mu dávalo jistou šanci na udržení kontaktu s trojicí Pech, Kopecký a Kresta, na čele tabulky MMČR.
Před startem Martin malinko zalitoval, že neměl s čím startovat na sprintu v Kopné, aby se dál procvičil v ovládání Škody Octavie WRC EVO III. Využil alespoň příležitosti ke zdokonalení upraveného rozpisu, na kterém spolu se spolujezdcem Petrem Novákem průběžně pracují. Svými širokými průjezdy s tréninkovou EVO sedmičkou v roli předjezdce, dokázal pobavit i diváky, kteří jej několikrát přirovnávali k jejich domácímu miláčku Pavlu Valouškovi. „Svezli jsme se pěkně, doladili jsme drobnůstky v rozpisu, ale kilometry ve WRC to nahradit nemohlo. Škoda, byl by to pěkný trenink před Bohemií.“
Tím jsme se dostali na trať Rally Bohemia a ta začínala superspeciálkou v Racing areně v Sosnové. Martinovi se, asi jako jednomu z mála jezdců na WRC, podařil start a svou jízdou si nijak nezadal se stylem, jaký předváděl jeho soupeř Pavel Valoušek. Pro oko diváka bylo asi hodně složité rozhodnout se, zda sledovat bíločervenou octavii, nebo blankytně modrou corollu. Jedenáctý čas nic před dlouhou soutěží nenapovídal, vždyť do jedné vteřiny se s Martinem vešlo dalších pět jezdců. V sobotu však již šlo do tuhého a po třetí rychlostní zkoušce byli Martin s Petrem na pátém místě, v těsném souboji s Emilem Trinerem.
Po šesté vložce, která se jela částečně za deště, vystřídal malinko odskočivšího Trinera Štěpán Vojtěch a opět bylo o co závodit, jenže přišel defekt a poté problémy s posilovačem a alternátorem. „Jsem rád, že se lidem můj styl líbí, ale nesmím zapomínat na to, že stále běží stopky. V sobotu jsem se nějak nemohl strefit do tempa. Pomalé zatáčky na ruční brzdu, které byly obsypané diváky mi vycházely na jedničku, ale v těch rychlých jsem si nebyl dost jistý a nedržel jsem plyn tak, jak bylo třeba. Jízdu na vodě se suchými pneu jsme, stejně jako ostatní nějak zvládli, byť to bylo nepříjemné, ale to horší přišlo později.
Nejprve poloosa, pak defekt, při kterém mi kusy gumy poškodily klínový řemen a jel jsem bez serva. Mimo provoz byl i alternátor, takže jsme trnuli, jestli vydrží akumulátor až do servisu. Na poslední deváté vložce mi už podruhé praskla poloosa, takže jsem se opět trápil. Jak doposud auto fungovalo bez problémů, tak teď si mrška vybrala snad i závody dopředu,“ říkal Martin s unaveným úsměvem v sobotu v cíli první etapy, v jejímž závěru ztratil na Štěpána Vojtěcha čtyři minuty a překonal ho i Thomas Schie.
„Jsme zatím šestí, dopředu máme minutu a dozadu taky, takže pojedeme a budeme čekat, jestli Thomas neudělá chybu,“ prozradil ráno již malinko odpočatý Martin. Hned na další vložce díky smůle Štěpána Vojtěcha poskočili Martin s Petrem do první pětky. Na startu Vinecké vložky pak přišla pohroma v podobě porouchaného kardanu. „Asi se tím dalo dojet, ale hrozila velká ztráta a taky škody na autě. Mrzí mě, že jsme nedokončili, protože v koutku duše jsem doufal, že se mi podaří udržet se s klukama v bodovém kontaktu a kdyby měl třeba jeden z nich výpadek, mohlo by to vyjít i na celkově třetí místo. Ztracené body nám na konci asi budou chybět,“ povzdychl si Martin při pohledu na tabulku, ve které drží celkem jistě čtvrté místo, ale na třetího Krestu ztrácí již 24 bodů.
Další jistou soutěží v programu posádky Jipocar Racing Martin Prokop – Petr Novák je až Barum rallye, přestože v letních měsících se pojedou i dva sprinty. „Teď se pojedu na pár dní někam rekreovat. Jestli se pojedeme někam před Barumkou rozhýbat, zatím nevím. Musíme se domluvit s Profikem, jak bude volné auto. Příprava EVO osmičky se taky malinko zdržuje, ale již mám informace, že pluje směrem do Evropy, takže uvidíme.“
JIPOCAR Racing
|