www.car.cz
 

Jaká byla loňská jarní 43. Mogul Šumava Rallye Klatovy 2008 ?
     10.4.2009 10:47 - tisková zpráva


Ohlédnutí za loňskou 43. Mogul Šumava Rallye Klatovy

Loňský ročník Rallye Šumava byl v mnohém zlomový. Po několika letech se klatovská soutěž vrátila do jarního termínu, dokonce i počasí bylo během soutěže více než přívětivé. Vlídné počasí bylo pro diváky změnou příjemnou, na druhou stranu trochu chybělo zařazení soutěže do Zimního poháru, který po několik sezón ve spojení s rakouskou Jänner Rallye přinášel sportovně hodnotnou a atraktivní podívanou.

Přinášel i pestrou zahraniční účast, nicméně vše se vyvíjí a mění i automobilové soutěže změny potřebují. V nové podobě se představila trať Rallye Šumava. V páteční etapě zavedla posádky na Strakonicko a Vimpersko. U nového servisního areálu v Jiníně startovala nová rychlostní zkouška, která se v trochu jiné podobě jezdívala dříve při Historic Vltava Rallye. Atraktivitu soutěži dodala večerní etapa za tmy. Sobotní část soutěže byla pak prakticky úplně nová. Po mnoha letech byla zařazena polookruhová zkouška, tentokrát u Křenic, hlavním diváckým lákadlem byla speciální divácká rychlostní zkouška přímo v centru Plzně. Rallysport tak dorazil přímo do města, které sice v itinerářích českých soutěží léta chybělo, přesto je a bylo významnou základnou jak jezdeckou, tak i diváckou. Rally je prostě v Plzni populární a to se projevilo i na velmi slušné návštěvnosti zkoušky ve Štruncových sadech.

Víc než kvalitní náhradou se za chybějící Zimní pohár stalo spojení s Historic Vltava Rallye Klatovy. Její startovní pole projíždělo velkou část stejné trati, jako novodobá Šumava v časovém předstihu a rozhodně se bylo na co dívat. Časový posun pro pravidla historiků znamenal, že k již tradičnímu vozovému parku historiků přibyla auta, která brázdila tratě rallye v 80. letech 20. století. BMW M3, Mazda RX 7, Opel Manta, Audi Quatro, Škoda 130 LR, VAZ 2107, to jsou vozy, které brázdily i tratě Rallye Šumava v přeci jenom nepříliš vzdálené minulosti. Ještě jedna novinka na trati stojí za zmínku, byla to zkouška do Roupova a z Roupova jedoucí se při přejezdu na Plzeň.

Mezi obcemi Roupov a Vřeskovice je zde série tří výrazných skákacích horizontů, každý jiný, na každý je nutné volit trochu jinou stopu. Na jednom předvedl po dopadu kolostřešní kreaci plzeňský Viktor Szabó a zcela zničil svého „myšáka“. V posledních letech se klatovská soutěž mohla pochlubit vůbec jedněmi z nejdelších skoků na českých tratích, slavné buršické horizonty loni nahradily ty roupovské. Letos je sice neuvidíme, nicméně přednost dostala bezpečnost a tyto byť krásné úseky mají v sobě přeci jenom i určité nebezpečí.


Dění na trati se mělo točit okolo dvou výrazných favoritů soutěže, Romana Kresty a Václava Pecha. Plzeňský Pech vyhrál Šumavu v roce 2007 poprvé, když jeho hlavní soupeř Kresta přehnal svoje úsilí tehdy na nejdelším úseku Korábu a skončil mimo trať. Shoda okolností svedla v loňském roce oba rivaly pod stan jednoho servisu, když oba využívali servisních služeb týmu Charouz racing systém. Oba tak měli mít prakticky stejně kvalitní náčiní.. Od začátku však soutěž tentokrát více sedla světoběžníkovi Romanu Krestovi a postupně si vybudoval do konce první etapy celkem pohodlný náskok více než minuty na Pavla Valouška.

Ano, na Pavla Valouška, Václav Pech totiž skončil ve večerní etapě mimo trať. Situace z předešlého ročníku se tak otočila. Ovšem Pavel Valoušek byl Václavu Pechovi v souboji synů slavných rallyjezdců naprosto vyrovnaným soupeřem. Ve druhé etapě si již Roman Kresta svůj náskok ohlídal, pomohly mu navíc i Valouškovy potíže s technikou. Valoušek se tak propadl na konečnou bronzovou příčku za Karla Trojana, kterému Šumava, podobně jako v několika minulých ročnících, sedla. Václavu Pechovi nebylo souzeno představit se domácímu publiku v Plzni, snad mu bude v tomto ohledu letos přát více štěstí. Všichni zmínění jezdci jeli na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX a až na čtvrtém místě se umístil vůz jiné značky, Štajfovo Subaru Impreza Sti N12B, na pátém místě dojel vůz nové generace, Peugeot 207 S2000 s Josefem Petákem za volantem. Na sedmém místě dokončila soutěž posádka napůl domácí, legendu a baviče publika Emila Trinera totiž navigovala sušická Kateřina Achsová.

Ve skupině A odjela vynikající závod posádka Šlehofer, Soběhart s Fiatem Punto S1600. Vyhráli nad Petrem Zedníkem rozdílem třídy, trať vedoucí okolo jejich bydliště ve Kdyni jim tedy opět svědčila. Třídu A7 vyhráli Jan Vaňáč s Michalem Ernstem, vítězství ve třídě A5 již bohužel nezopakuje nikdy Miroslav Levora, který tragicky zahynul při loňské Horácké Rally...

Skupinu N3 vyhráli přeštičtí Vodička s Dobišem, třídu N2 pak posádka Dunovský – Stross.

Letošní ročník by měl přinést pestřejší startovní pole ohledně techniky, protože na české tratě přibyde několik vozů S2000. S jedním z nich bude startovat Roman Kresta a spolu s Václavem Pechem budou opět patřit k hlavním favoritům. Jestli někdo bude schopen tomuto tandemu letos stíhat naznačí Valašská rally, zbytek startovního pole totiž bude poměrně široké a vyrovnané.

Jan Valeš

PR

http://www.mogul-sumava-rallye.cz/



 
 
Fotogalerie:   Z tragické havárie na Valašce 2009

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose