Šumava 2009 ve znamení vlády Kresty. Ale nakonec vyhrál Pech      20.4.2009 11:18 - tisková zpráva
 
 
			
			 
			
 Šumava 2009 : Od úvodních kilometrů navyšoval svůj náskok Roman Kresta. Ale vyhrál Pech
 44. MOGUL ŠUMAVA RALLYE KLATOVY 2009  18. HISTORIC VLTAVA RALLYE 2009  17. – 19. 4. 2009, KLATOVY, CZECH republic 
  Po úvodním zmoklém úvodu soutěže, který obstaral v pátek Klatovský okruh u Čínova, se posádky vydaly na tratě rychlostních zkoušek v okolí Vimperka. Sobotní sekci nakonec provázelo příjemné jarní počasí. 
Od úvodních kilometrů navyšoval svůj náskok Roman Kresta a na svého potenciálně největšího rivala, Václava Pecha, získal po první sekci se třemi rychlostními zkouškami jednu minutu a vteřinu k tomu. Za druhým Pechem zaostával o necelou sekundu Pavel Valoušek a o další pouhé čtyři desetiny za ním byl zpět překvapivě rychlý Daniel Běhálek. Podobně dobrý rozjezd měl i Vojtěch Štajf s nejnovější evolucí vozu Subaru, ale na čtvrté rychlostní zkoušce, kterou byl první průjezd nejdelšího testu Malenice – Boubská, skončil s vozem v příkopu a zablokoval trať pro další průjezd. 
Tento incident se mu stal při objíždění již uvízlého německého jezdce Hermanna Gassnera. Další posádky byly odkloněny na objízdnou trasu a byl jim přidělen náhradní čas. Nedojetou předtím zůstala i rychlostní zkouška č. 2 po havárii Libora Šaška. 
Při druhé sekci došlo opět k dramatu na poslední zkoušce sekce číslo 7, kterou byl druhý průjezd testu Malenice – Boubská. Do té doby pohodlně vedoucího Romana Krestu postihl defekt v závěrečném úseku zkoušky a za ním startující Václav Pech ho ve vložce dojel. V úzkém úseku navíc nemohl svého soupeře předjet. Zkoušku vyhrál Pavel Valoušek, pořadí po této sekci tedy doznalo výrazných změn. Vedl Roman Kresta, ale již se zanedbatelným náskokem 4,5 s na Pavla Valouška, za kterého se propadl Václav Pech s dalšími čtyřmi sekundami navíc. První tři jezdci tak začínali své souboje téměř znova. 
Zbylé tři rychlostní zkoušky vyhrál opět Roman Kresta a prozatím navýšil dle neoficiálního pořadí svůj náskok na 17,6 sekundy před Václavem Pechem. Za ním s malým odstupem necelých pěti vteřin dokončil etapu Pavel Valoušek. Čtvrtý skončil po náročné vimperské etapě stále skvěle jedoucí Daniel Běhálek, který dokazuje svojí výtečnou formu na začátku sezóny. Pátý dojel vyrovnaně jedoucí Jaromír Tarabus. Jako patnáctý celkově dokončil etapu první zástupce jiné třídy, než N4 a to Jan Sýkora s Renaultem Clio R3. 
Závěrečnou sekci ještě poznamenala poměrně těžká kolize Vojtěcha Štajfa na RZ 8, která se však naštěstí obešla bez zranění. Zkouška však byla pro další průjezd zrušena.  Při 18. Historic Vltava Rallye je mezi prvními třemi v pořadí po sobotní etapě rozdíl půl minuty, takže také ještě není rozhodnuto. Vede Ital Rossi s Porsche před českým Zdeňkem Tichým a Norem Jensenem. Mezi těmito třemi jezdci zřejmě najdeme celkového vítěze. 
Po dobu konání celé etapy nedošlo i vlivem kvalitní práce všech pořadatelů k žádnému problému s diváky, které je však také nutno pochválit za ukázněnost. Vedení soutěže tímto divákům za jejich ukázněnost mnohokrát děkuje. 
V neděli bude pokračovat 44 posádek účastníků Mogul Šumava Rallye Klatovy (shoda s číslem ročníku soutěže je náhodná) a 45 posádek Historic Vltava Rallye. Předpověď slibuje polojasné počasí bez deště. 
  Jan Valeš, 18.4.09 
Nedělní část soutěže slibovala vzhledem k průběžnému pořadí především napínavý boj o třetí místo, předpokládalo se, že Roman Kresta si již první místo pohlídá. Skutečnost ale byla nakonec jiná. 
Nedělní část tentokrát tvořila stejná trať jak pro účastníky Mogul Šumava Rallye Klatovy, tak pro účastníky Historic Vltava Rallye a její součástí byl i průjezd speciální okruhovou zkouškou v Plzni ve Štruncových sadech. Celou etapu provázelo krásné jarní počasí a stejně jako první den nebyl jakýkoliv problém s diváky. 
Po prvních dvou rychlostích zkouškách, kterou byla nejdříve vložka na Korábu u Kdyně a následně vložka z Mlýnce do Koryt, navýšil Roman Kresta svůj náskok před Václavem Pechem na půl minuty, na toho ztrácel Pavel Valoušek dalších necelých 8 vteřin. Městskou rychlostní zkoušku v Plzni vyhrál tentokrát před početným domácím publikem Václav Pech, ovšem ještě se zanedbatelným náskokem. Na zbylých dvou vložkách však kvůli technickým problém ztratil Roman Kresta na svého soupeře nejen celý svůj náskok, ale navíc i dalších 1,4 vteřiny. 
Překvapivým a šťastným vítězem se tak až v poslední zkoušce stal Václav Pech, který během soutěže jinak celkovému pořadí nevévodil. Třetí Pavel Valoušek ztratil dalších 16,6 vteřiny. Čtvrtým místem zakončil Daniel Běhálek se Subaru svůj skvělý a zřejmě i životní výkon. Po havárii těsně před Portugalskou Rally je s pátým místem jistě maximálně spokojený i Jaromír Tarabus, stejně jako po těžké nehodě v loňském roce se zotavující a v letošním ročníku celkově šestý Karel Trojan. 
Jako první posádka s vozem s jednou poháněnou nápravou dorazil do cíle Jan Sýkora s Renaultem Clio R3 na celkovém patnáctém místě před Jiřím Vlčkem a Jiřím Skoupilem s vozy S1600. Ve třídě N2 zvítězil Václav Dunovský vítězem třídy N3 se stal Egon Smékal. Ve třídě A7 vyhrál již zmíněný Jan Sýkora a ve třídě A6 Jiří Vlček.  Při 18. ročníku Historic Vltava Rallye zvítězil italský pilot Pierangelo Rossi s Porsche 911 . Na rychlých nedělních tratích připravil českého pilota Zdeňka Tichého o druhé místo Nor Valter Jensen s jedním z mnoha vozů Porsche 911. 
Dalším vítězem letošního ročníku byli diváci. Svou ukázněností nezavdali příčinu k případnému rušení zkoušek a velmi pomohli ke zdárnému průběhu soutěže. Vedení soutěži jim tedy tímto způsobem děkuje a věří v jejich podobné chování i na dalších soutěžích. 
  Jan Valeš, 19.4.09 
Výsledky zde 
18.04.2009 (So) 
  PO OKRUHU JE PRVNÍ KRESTA, V HISTORICÍCH TICHÝ 
  Po administrativní přejímce zůstalo ve startovní listině 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy celkem 61 posádek. Všichni hlavní favorité v soutěži jedou, Jaroslav Orsák ohlásil změnu vozu a odstartuje s Peugeotem 207 S2000. Změnu vozu ohlásil i Jan Sýkora a místo startu s Mitsubishi pojede stejně jako na Valašské Rally s Renaultem Clio R3.  Do 18. Historic Vltava Rallye nenastoupil především Ital Bianchini s Lancií Stratos, kterého osobně postihlo nedávné zemětřesení. Naopak ve startovním poli přibyl jeho krajan Muccioli a rozmnožil početné pole vozů Porsche 911. Celkově bylo do soutěže převzato 58 historiků. 
Po první rychlostní zkoušce, kterou byla speciální rychlostní zkouška Klatovský okruh, se dostal do vedení Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000. Následuje ho dle očekávání Václav Pech s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na třetí pozici figuruje po zmoklém pátečním podvečeru v Klatovech téměř vždy úspěšný Karel Trojan. Za čtvrtým Vojtěchem Štajfem je již pořadí velmi vyrovnané a šance na celkový úspěch se teprve na sobotním Vimpersku ukáží v reálné podobě. S technickými potížemi a tím způsobenou značnou ztrátou se potýká Miroslav Jakeš. Se silně poškozenou zadní částí vozu dokroužil své čtyři kola Josef Čermák. 
Mezi historiky jsou časové rozdíly po Klatovském okruhu větší, ovšem s výjimkou prvních dvou jezdců v průběžném pořadí. Vede s náskokem necelé vteřiny Zdeněk Tichý s Opelem Kadett před Italem Pierangelem Rossim s vozem Porsche. 
Podle aktuální předpovědi z Českého hydrometerologického ústavu nás čeká na Vimpersku velmi deštivá noc a ani zítřejší dopoledne neslibuje velkou změnu k lepšímu. V odpolední sekci bychom se ale měli dočkat protrhání oblačnosti a zatím vcelku příznivá je předpověď na neděli. 
  Jan Valeš, 17.4. 
konečné výsledky: 
PO RZ / AFTER SS 15 Poř. St.č. Posádka / Entry  Vozidlo / Car Sk./Tř.  Poř. Čas RZ  Penale Total Ztráta 1.  Ztrata před.  1. 2 Václav jun. Pech / Petr Uhel  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  1 / 1 1:57:46.8  1:57:46.8 0:00:00.0  0:00:00.0  2. 1 Roman Kresta / Petr Gross  Peugeot 207 S2000 N4  2 / 2 1:57:48.2  1:57:48.2 0:00:01.4  0:00:01.4  3. 3 Pavel Valoušek / Zdeněk Hrůza  Mitsubishi Lancer Evo IX N4  3 / 3 1:58:04.5  1:58:04.5 0:00:17.7  0:00:16.3  4. 4 Dan Běhálek / Petr Černohorský  Subaru Impreza STI N4  4 / 4 1:59:14.9  1:59:14.9 0:01:28.1  0:01:10.4  5. 14 Jaromír Tarabus / Daniel Trunkát  Fiat Grande Punto S 2000 N4  5 / 5 2:00:35.1  2:00:35.1 0:02:48.3  0:01:20.2  6. 11 Karel Trojan / Marcela Dolečková  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  6 / 6 2:00:43.9  2:00:43.9 0:02:57.1  0:00:08.8  7. 18 Jan Jelínek / Miroslav Kotěna  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  7 / 7 2:00:54.6  2:00:54.6 0:03:07.8  0:00:10.7  8. 10 Václav Arazim / Julius Gál  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  8 / 8 2:01:10.2  2:01:10.2 0:03:23.4  0:00:15.6  9. 8 Vadimír Barvík / Josef Bartončík  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  9 / 9 2:01:07.8  0:00:10 2:01:17.8 0:03:31.0  0:00:07.6  10. 22 Petr Hozák / Ladislav Hršel  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  10 / 10 2:01:12.8  0:00:10 2:01:22.8 0:03:36.0  0:00:05.0  11. 16 Jan Votava / Franta Synáč  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  11 / 11 2:02:21.6  2:02:21.6 0:04:34.8  0:00:58.8  12. 25 Sláva Ducháček / Petr Dufek  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  12 / 12 2:04:10.6  0:01:00 2:05:10.6 0:07:23.8  0:02:49.0  13. 20 Marcel Ing. Tuček / Václav Tesař  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  13 / 13 2:05:38.7  2:05:38.7 0:07:51.9  0:00:28.1  14. 26 Pavel Červenka / Jan Krečman  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  14 / 14 2:05:56.8  2:05:56.8 0:08:10.0  0:00:18.1  15. 53 Jan Sýkora / Vít Houšť  Renault Clio R3 A7  1 / 1 2:06:21.1  2:06:21.1 0:08:34.3  0:00:24.3  16. 29 Tomáš Kůrka / Jindřich Müller  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  15 / 15 2:06:23.3  2:06:23.3 0:08:36.5  0:00:02.2  17. 28 Robert Achs / Filip Langer  Subaru Impreza WRX STI N4  16 / 16 2:08:08.6  2:08:08.6 0:10:21.8  0:01:45.3  18. 48 Jiří Vacek / Bohumil Černoch  Subaru Impreza N4  17 / 17 2:09:45.0  2:09:45.0 0:11:58.2  0:01:36.4  19. 21 Milan Liška / Jaroslav Novák  Mitsubishi Lancer EVO IX N4  18 / 18 2:11:53.7  2:11:53.7 0:14:06.9  0:02:08.7  20. 30 Jiří Vlček / Martin Vlček  Peugeot 206 S 1600 A6  2 / 1 2:12:21.1  2:12:21.1 0:14:34.3  0:00:27.4  21. 34 Jiří Skoupil / Tomáš Singer  Fiat Punto S 1600 A6  3 / 2 2:12:40.2  2:12:40.2 0:14:53.4  0:00:19.1  22. 31 Lukáš Pondělíček / Pavel Dresler  Citroen C2 R2 Max A6  4 / 3 2:13:01.4  2:13:01.4 0:15:14.6  0:00:21.2  23. 46 Egon Smékal / Jan Mastacan  Honda Civic type R N3  19 / 1 2:14:27.5  2:14:27.5 0:16:40.7  0:01:26.1  24. 50 Tomáš Pletka / Petr Novák  Citroen C2R2 MAX A6  5 / 4 2:14:32.2  2:14:32.2 0:16:45.4  0:00:04.7  25. 40 Libor Votava / Standa Sajfrt  Mitsubishi Lancer EVO 8 N4  20 / 19 2:14:52.8  2:14:52.8 0:17:06.0  0:00:20.6  26. 55 Václav Dunovský / David Šmeidler  Honda Civic N2  21 / 1 2:16:12.4  2:16:12.4 0:18:25.6  0:01:19.6  27. 56 Jan Jakubec / Pavel Kacerovský  Honda Civic 1,6 Vti N2  22 / 2 2:16:51.2  2:16:51.2 0:19:04.4  0:00:38.8  28. 36 Honza Vaňáč / Štěpán Palivec  Renault Clio R3 Maxi A7  6 / 2 2:17:14.6  2:17:14.6 0:19:27.8  0:00:23.4  29. 33 Michal Ballay / Tomáš Plachý  Citroen C2R2 MAX A6  7 / 5 2:17:54.6  2:17:54.6 0:20:07.8  0:00:40.0  30. 39 Vlastimil Hodaň / František Poláček  Škoda Felicia Kit Car A5  8 / 1 2:18:23.5  2:18:23.5 0:20:36.7  0:00:28.9  31. 37 Jiří Trojan / Eva Trojanová  Renault Clio Sport R3 A7  9 / 3 2:20:43.0  2:20:43.0 0:22:56.2  0:02:19.5  32. 54 Ondřej Blaťák / Jakub Wagner  Honda Civic VTi N2  23 / 3 2:21:34.3  2:21:34.3 0:23:47.5  0:00:51.3  33. 57 Antonín Matys / Aleš Vaněček  Škoda Fabia A5  10 / 2 2:24:11.2  2:24:11.2 0:26:24.4  0:02:36.9  34. 63 Petr Pelech / Michaela Urbášková  Honda Civic VTi N2  24 / 4 2:24:42.9  2:24:42.9 0:26:56.1  0:00:31.7  35. 65 Martin Vaško / Peter Florek  Honda Civic N2  25 / 5 2:29:16.6  2:29:16.6 0:31:29.8  0:04:33.7  36. 45 Martin Rada / Roman Petr  Alfa Romeo 147 2,0 TS N3  26 / 2 2:29:38.8  0:00:10 2:29:48.8 0:32:02.0  0:00:32.2  37. 62 Pavel Musil / Jiří Skořepa  Škoda Fabia TDi A7  11 / 4 2:30:20.1  2:30:20.1 0:32:33.3  0:00:31.3  38. 58 Martin Vegricht / Luboš Gešvinder  Škoda Felicia 1,3 A5  12 / 3 2:32:38.1  2:32:38.1 0:34:51.3  0:02:18.0  39. 61 Jiří Kulhan / Jaroslava Roučková  Škoda Fabia RS TDI A7  13 / 5 2:34:10.1  2:34:10.1 0:36:23.3  0:01:32. 
Václav Pech nabádá diváky: mějte rozum 
  Zvýšený důraz na bezpečnost diváků určitě každý fanoušek rallysportu letos pochopí. Věříme ve vyspělost českého fanouška rally a jeho rozumný úsudek při výběru místa, kdy by i pomohl zvládnout tu hrstku nepoučitelných, nebo spíše neznalých diváků. Kontrolu nad dodržováním bezpečnostních zón bude letos posuzovat i bezpečnostní vrtulník a případné rušení rychlostních zkoušek tak mají diváci ve svých rukou. Vězte, že je to to poslední o co má pořadatel zájem. Že je třeba ale veškerá varování brát vážně dokládá i osobnost více než zasvěcená, několikanásobný mistr ČR v rally Václav Pech: 
„Chtěl bych touto cestou požádat diváky, aby si opravdu svoje místo vybírali s maximální možnou opatrností, nestáli na nebezpečných místech, prostě aby měli při výběru místa rozum. Pokud je vůz neřiditelný, tak s tou tunovou hmotou se opravdu nedá mnoho dělat a i my jezdci jsme pak bezmocní. Navíc mezi nebezpečně stojícími diváky se nám nejede vůbec dobře a nemůžeme tak samozřejmě podat maximální výkon.“ 
Jeho spolujezdec Petr Uhel ho pak jen doplňuje.“Pokud lidi nezačnou hlídat i sami seb navzájeme, tak to nemůže fungovat. Pořadatel všude být nemůže. Jako jezdci máme samozřejmě pud sebezáchovy a pokud vidíme před sebou stát lidi tak to tam navíc ani neprojedeme s takovou razancí. Přikláním se k názoru svého jezdce, hlavně mějte rozum.“ 
Svou vyspělost dokáží čeští fanoušci snad i svým respektem ke krásné přírodě Pošumaví a k soukromému majetku jeho obyvatel. Rally k Šumavě již přirostla a byla by škoda toto území i v budoucnu „nejezdit“. 
  Jan Valeš, 15.4.09 
oficiální stránky soutěže : http://www.mogul-sumava-rallye.cz  
    
				 |