Premiérové stupně vítězů v Kralovicích pro Trojanova svěřence Matěje Ehla 11.11.2009 18:54 - tisková zpráva
První stupně vítězů pro Matěje Ehla
Závěrečného podniku Rallye Cupu v Kralovicích se zúčastnily nakonec jen dvě posádky startující pod hlavičkou Korno Motorsportu. Startovní rampu přejely dvojice ve složení Martin Šikl – Martin Pecina a Matěj Ehl – Marcela Dolečková, spolu s tradičními Lancery deváté evoluce.
Pro svůj nejlepší výsledek v sezóně a tím pádem i ve své krátké soutěžácké kariéře si dojel Matěj Ehl, kterého poprvé navigovala Marcela Dolečková. Jejich Mitsubishi také zdobil nový design a bylo osazeno novou převodovkou, paradoxně právě ta je málem připravila o výborné druhé místo. Matěj s Marcelou začali třetím místem na jediné noční zkoušce a o ještě lepší čas je připravila drobná chybka těsně před cílem RZ. V sobotu pak postupně zrychlovali, brzy překonali posádku Havel – Cikán se a posunuli se na druhou příčku. Poslední dvě zkoušky ale museli absolvovat s velikými problémy s převodovkou a druhé místo se zdálo ztraceno.
Týmový kolega Martin Šikl ale na RZ 9 neudržel svůj Lancer na trati a vylomil kolo, nově složené dvojici Ehl – Dolečková tak s přehledem zůstalo druhé místo. „Do soutěže jsem šel s tím, že pojedu naprosto naplno. Opravdu jsme se pak místy pohybovali na limitu auta, ale to neznamená, že nebyla místa, kde by se dalo jet rychleji. Poprvé jsem na 100% věřil rozpisu i Marcele, přičemž jsme zkoušky najížděli jen dvakrát a okruh jen jednou. Velice mě těší porovnání časů s Honzou Černým. Bohužel na RZ 8 asi po dvou kilometrech nám vypadl čtvrtý rychlostní stupeň, na devátém testu hned po startu už zmizela i dvojka a závěrečnou erzetu jsme dojížděli z 95% již jen na trojku.
Klidně bych bral i třetí místo, kdyby Martin Šikl neurazil kolo. Jsem velice spokojený, ale i velmi unavený. Tato soutěž ukázala, že nás čekají ještě další investice do auta, konkrétně do opravdových závodních tlumičů, diferenciálů a řídící jednotky diferenciálů. Stejně tak brzdy budou pro příští rok nové.“ A co říká Matěj na celkové páté místo v tabulce Rallye Cupu? „Celkový výsledek pro nás není až tak podstatný, hlavní bylo učit se, učit se a učit se.“
Martinové Šikl a Pecina se na start Kralovické soutěže postavili s opraveným vozem, který na Kramolínské Nostalgii zbořil stodolu a začali v noci pátým místem. Během druhé etapy rally se pak posunuli za Matěje Ehla na třetí příčku a když už to vypadalo, že si své pozice na bedně prohodí kvůli problémům s převodovkou Matějova Mitsubishi, přišla na RZ 9 chyba a vylomené kolo. Co přesně se stalo popisuje navigátor Martin Pecina: „Na RZ 9 jsme chybovali ve výjezdu z retardéru. Díky zapnutému ALS jsme skončili půlkou auta v příkopě, Martin se snažil plným plynem dostat auto ven, ale bohužel jsme potkali betonový mostek, který prostě neuhnul.
Výsledkem bylo uražené levé přední kolo. Alespoň teda to je naše teorie :-) Jinak se nám soutěž líbila, tratě byly pěkné, hlavně okruhovou zkoušku jsme si vysloveně užívali. Začali jsme opatrněji, po minulé havárii jsme se totiž s Martinem dohodli, že pojedeme v klidu a nebudeme se honit. Pátý čas na noční zkoušce také trochu ovlivňuje fakt, že jezdíme bez světelné rampy, navíc jsme si vědomi, že na prvním testu se závody nevyhrávají. Závěrem bych chtěl pogratulovat Matějovi k výbornému výsledku i předvedenému výkonu.“
PR
http://www.kareltrojan.com/
|