Vyškov bude také letos bez vybírání vstupného. Pavel Jelínek
Za několik hodin odstartuje předposlední letošní díl seriálu sprintrallye - BÖTTCHER RALLY v okolí Vyškova. Většina přihlášených posádek je již na místě a usilovně trénuje. Pořadatelé včera v noci hlásili aktuální číslo: 87 ( z rovné stovky přihlášených) převzatých posádek současných vozů a dalších 16 historických. Nikdo ze špičky nechybí.
Letošní trať s celkem osmi RZ sice vychází z osvědčených tratí minulých ročníků, ale některé úseky letos budou vynechány a některé naopak přibudou. Celkem 8 RZ, které se jedou každá dvakrát, měří téměř 79 km. Za zmínku stojí i skutečnost, že na rozdíl od většiny ostatních tuzemských soutěží se na Vyškovsku ani letos nebude vybírat vstupné.
Krátce před startem přinášíme stručný popis trati soutěže:
RZ 1/5 Orlovická 7,51 km (asfalt 100%)
Jedná se o zkrácenou a upravenou variantu zkoušky, která se jela naposled v roce 1998 (Moravské Prusy - Hvězdlice). Trať této zkoušky bude poměrně rychlá a "zamotaná“ je prakticky pouze při průjezdu v obci Orlovice, kde bude několik zajímavých zatáček. Do ní je však špatná možnost příjezdu.
RZ 2/6 – Hlubočanská 8,57 km (asfalt 90%, betonové panely 10%)
- oproti loňsku nezměněná RZ.
Tradiční a dobře přístupná RZ Hlubočanská nabízí zajímavé průjezdy obcí Hlubočany a Lysovice, ale také v partiích po startu v Kučerově , či před cílem v Rostěnicích. Na této zkoušce nechybí rychlé protahováky , ani vracáky, několik stovek metrů se pojede také v rychlé pasáži na panelech a na penetraci.A nechybí ani skok přes hlavní silnici za obcí Hlubočany asi v polovině erzety s možností příjezdu až k trati.
Právě Hlubočany (do kterých lze rovněž velmi dobře přijet) nabízejí několik zajímavých diváckých míst - ostré odbočeni vpravo po sjezdu do obce, poté poměrně známý vracák přes můstek a o několik stovek metrů dále kombinaci pravé a levé zatáčky v obci až po výjezd z Hlubočan přes další mostek a podobně. Rovněž na návsi Lysovic i v cílové obci lze najít zajímavé úseky, včetně vracečky a pod. Obě tyto obce jsou podobně jako Hlubočany s možností slušného příjezdu.
RZ 3/7 – Račická 8,27 km (asfalt 100%)
Upravená RZ s pěkným, hodně náročným a řádně se klikatícím výjezdem k zámku Račice, který je naprostou novinkou soutěže, a vzápětí s poměrně prudkým sjezdem zpět do obce. Ve sjezdu jsou ovšem obrubníky, takže pro posádky bude asi rozumnější tento úsek „prodat“. Za zmínku stojí i velmi ostré odbočení na zámecké nádvoří, kde se asi pro nedostatek místa bude často couvat. Podle znalců prý následující úsek, vedoucí po komunikaci zámeckou zahradou, může připomínat některé úseky Britské rallye, která vede rovněž kolem zámku.
Za zdůraznění stojí, že tentokrát se nepočítá s oblíbeným retardérem v obci Račice- Pístovice ani s ještě oblíbenějším a věhlasným skokem o několik stovek metrů dále v Račicích. Trať sice místem skoku povede, ale vozy budou přijíždět po jiné silnici směrem z obce a tudíž zde nebudou skákat, jako v dřívějších letech.
Zajímavé by však měly být serpentiny ve zmíněném stoupání k zámku, ale také známé serpentiny v lesním úseku před cílem zkoušky nad Ježkovicemi. Do Račic i ke startu a cíli erzety lze přijet, ale jinak budou další místa úseku obtížně přístupná. I na zámek a do okolních úseků budou muset zájemci vyrazit s předstihem pěšky.
RZ 4/8 – Podivická 15,06 km (asfalt 93%, dlažba 5%, šotolina 2%)
Tato nejdelší zkouška je rovněž oproti minulosti upravena. Začíná v Radslavicích a jede se
oproti loňsku v opačném směru až do Podivic, kde se odbočí na Sněhotice a v závěru RZ je pasáž v soukromém lese. Po startu jsou známé serpentiny u Pustiměře a v dalším úseku nechybí „vracák“. Následuje technický objezd obce Zelená Hora (do které se ale lze dostat pouze před uzavřením komunikace) s následným průjezdem zemědělského objektu a retardérem na silnici směr Podivice. Poměrně dobře přístupné bude levé odbočení za obcí Podivice, po němž následuje lesní úsek již zmíněným soukromým lesem do cíle RZ.
Pořadatelé prosí diváky, aby byli nejen v tomto soukromém lese ohleduplní k majetku jiných, a stejně tak závodníky, aby zbytečně „nekáceli“ stromy podél trati ….. :-)))
Z vyškovského náměstí odstartují posádky v sobotu 11. září v 8:00 hodin ráno. Nejrychlejší posádka se na stejné místo vrátí ve stejný den v 15:00 hodin. Mezi největší favority BÖTTCHER RALLY 2004 patří loňský vítěz i mistr sprintů Štěpán Vojtěch ( Peugeot 206 WRC) a Václav Pech ( Ford Focus WRC). Dále pak druhý z libereckých bratrů Tomáš ( Peugeot 206 WRC), či Brňan Jiří Volf, který bude hájit barvy pořadatelů a jejich hlavního sponzora (Octávie WRC). S další octávií pojede Viktor Szabó a mezi nejrychlejší jistě budou patřit i David Komárek, Ludvík Otto , či Milan Chvojka s dalšími vozy skupiny A8.
Další informace k soutěži jsou k dispozici na internetových stránkách Hanáckého rally klubu www.rallyvyskov.cz., či na www.car.cz
Pavel Jelínek
Tisková zpráva číslo 4
V Brně 10. září 2004
Průběžné pořadí MČR ve sprintrally před Vyškovem: 1. Š. Vojtěch (Peugeot) 117, 2. Pech (Ford) 109, 3. T. Vojtěch (Peugeot) 101, 4. Otto (Toyota) 40, 5. D. Komárek (Mitsubishi) 39, 6. Chvojka (Ford) 36.
Přehled RZ, servisních parkovišť a kontrol přeskupení:
RZ 1 Orlovická 7,51 km (asfalt 100%)
RZ 2 Hlubočanská 8,57 km (asfalt 90%, betonové panely 10%)
RZ 3 Račická 8,27 km (asfalt 100%)
RZ 4 Podivická 15,06 km (asfalt 93%, dlažba 5%, šotolina 2%)
kontrola přeskupení Vyškov, Böttcher 45 minut
servisní parkoviště A Vyškov - letiště typ I, 20 minut
RZ 5 Orlovická 7,51 km (asfalt 100%)
RZ 6 Hlubočanská 8,57 km (asfalt 90%, betonové panely 10%)
RZ 7 Račická 8,27 km (asfalt 100%)
RZ 8 Podivická 15,06 km (asfalt 93%, dlažba 5%, šotolina 2%)
servisní parkoviště B Vyškov - letiště typ I, 20 minut
Tankovací zóna bude zřízena za výjezdem ze servisního parkoviště.
Z bezpečnostních důvodů budou na trati zřízeny následující retardéry:
RZ 1/5 Orlovická - 1 přírodní a 2 umělé retardéry
RZ 3/7 Račická - 1 přírodní retardér
RZ 4/8 Podivická - 2 přírodní a 1 umělý retardér.
|