Příbram 2004: Ohlasy v cíli tisková zpráva
Rally Příbram vyhrál Jan Kopecký s Fabií WRC.
Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek obhájila loňské prvenství a dojela si pro třicet bodů za první místo. Díky vítězství se posádka posunula před Václava Pecha, jenž s vozem Ford Focus WRC 04 dokončil příbramskou soutěž na druhém místě. Letošní nejlepší výsledek zajel Karel Trněný se Škodou Octavií WRC. Naopak se nedařilo v závěru soutěže domácímu Emilu Trinerovi.
Triner ztrácel na posledních čtyřech vložkách pravidelně přes minuty a jen silou vůle dokončil závod na pátém místě. V závěru tedy příbramského jezdce přeskočil ještě Tomáš Vojtěch s Peugeotem 206 WRC. Mezi produkčními vozy zvítězil Václav Arazim, před Caisem a Trojanem (vš. Mitsubishi Lancer EVO VII). Arazim tak potvrdil zisk titulu mezi produkčními vozy.
Třídu A po odpadnutí Petáka ovládl Marian Šín s Peugeotem 306 Maxi. Na druhém místě skončil Vladimír Berger a třetí příčka nakonec patřila překvapivě Romanu Odložilíkovi, jenž startoval s vozem Suzuki Ignis S1600.
Česko-moravský pohár v rally celkově vyhrál Antonín Berger ml. s Fordem Escortem Cosw., před Flídrem na Mitsubishi Lancer EVO VII a Petrem Bryndou na voze Škoda Octavia. Ve zvláštní klasifikaci ČMPR zvítězil Berger a v hodnocení ČMPR Flídr.
Ohlasy po dojezdu Rally Příbram. Jan Kopecký, st.č.4-Škoda Fabia WRC: „Samozřejmě, že jsme velice spokojeni. Auto fungovalo bez problémů.“ Václav Arazim, st.č.8-Mitsubishi Lancer EVO VII: „Druhou etapu jsme pojali jako udržení vybudované pozice. První čtyři vložky druhé etapy byly takové mokřejší, takže jsme jeli opatrněji. Ve druhém kole bylo již sucho a tak jsme trošku zatáhli. Chtěli jsme se s letošní sezónou rozloučit vítězstvím a to se nakonec povedlo. Takže spokojenost.“
Tomáš Vojtěch, st.č.6-Peugeot 206 WRC: „Dá se říci, že v pohodě. Ráno jsme jeli úplně bez problémů. Myslím, že se nám podařilo rovněž dát dobré gumy. Do druhé rundy jsme měli hlášeno, že by na posledních dvou vložkách mělo pršet. Takže jsme vyrazili na mokrých, ale voda nakonec nespadla. Chlapci před námi však měli nějaké problémy, takže jsme nakonec skončili na čtvrtém místě.“
Václav Pech, st.č.1-Ford Focus WRC 04: „Bylo to rozhodně lepší než včera. Dneska jsem si již docela věřil a dovolil jsem si s ním různé věci. Chtělo to bývalo ještě jeden závod na rozjetí, před tímto mistrákem.“
Marian Šín, st.č.29-Peugeot 306 Maxi Kit: „Jsme maximálně spokojeni. Podařilo se nám zvítězit. Druhá etapa byla těžká. Mysleli jsme, že se budeme muset honit s Wagnerem, ten však odpadl a tak jsme se již pouze snažili dokončit soutěž bez problémů, což se podařilo.“
Emil Triner, st.č.5-Seat Cordoba WRC: „ V závěru jsme se strašně trápili. Zřejmě odešlo těsnění pod hlavou, takže motor vařil. Musel jsem jet na čtvrt plynu, aby tam nešly otáčky a nefoukalo tam turbo. Navíc se roztrhl chladič. Jsem proto rád, že jsme alespoň tady v cíli. Po dnešní první rundě jsme mysleli, že to zabalíme. Teplota byla stotřicet stupňů.“
Karel Trněný, st.č.7-Škoda Octavia WRC: „ Do druhé etapy jsme nastupovali s tím, že máme na Trinera a Vojtěcha dostatečný náskok. Na předposlední vložce nám prasklo výfukové potrubí, takže výkon nebyl takový, jaký má být. Víceméně jsme to v závěru již jen dojížděli. Jsme však za třetí místo hodně šťastni.“
Miroslav Cais, st.č.18- Mitsubishi Lancer EVO VII: „Nádherná soutěž, super svezení. Byl to pro nás super víkend.“ Quirin Miller, st.č. 49- Mitsubishi Lancer EVO VI: „Rally byla pěkná. Organizace bez problémů a já jsem s výsledkem spokojen. Jelo se nám super a nebyl žádný problém s vozem. Prostě super.“
Marek Felt Tiskové středisko, 26.9.04,
ilustrační foto : Martin Viďourek
|