Emil Triner se doma hlavně v neděli trápil s technikou tisková zpráva
Rally Příbram byla předposledním podnikem velkého šampionátu v automobilových soutěžích a na dvaceti rychlostních zkouškách o délce zhruba 200 km nechyběl ani žlutý SEAT Cordoba EVO III brněnského týmu SEAT Sport Czech Republic a jeho posádka Emil Triner - Miloš Hůlka. Začátek soutěže se pro posádku vyvíjel docela slušně a celkově třetí místo se ještě v sobotu večer jevilo dosti reálně. Pak ale přišly technické problémy a tým byl rád, že vůz vůbec dojel do cíle a navíc získal i další body.
"Na Příbram se moc těším, ostatně jako každý rok.Věřím, že dojedeme až do cíle a získáme další body," těšil se před startem na domácí soutěž Emil Triner. Kromě toho, že oblíbený soutěžák startoval doma, obhajoval také stříbrnou medaili z loňska. Ale na tu v týmu snad ani nikdo nemyslel. Bylo jasné, že pokud nikdo z vedoucí dvojice celého šampionátu, která přijela s továrními a nejmodernějšími vozy, neudělá zásadní chybu, zázrak se nestane.
Prakticky po celou sobotu Emilovi vše celkem vycházelo. Až v závěru dne začaly problémy s chladičem a s nimi v každé zkoušce více než půlminutová ztráta . Večer se Triner držel na čtvrtém místě na dohled bronzu. Šéf týmu Pavel Kouřil však musel vyrazit do Brna pro náhradní chladič ze starší cordoby. Výměna se podařila, ale přesto to příliš nepomohlo. V neděli naopak přišly další problémy, takže jezdec uvažoval i o odstoupení.
„Začátek soutěže byl dobrý, vyvíjelo se to dobře, ale pak nás začalo zlobit auto. Poslední třetí sekci jsme jeli pouze na tři válce a ztratili jsme spoustu času. Snažili jsme se především dojet do velkého servisu,“ říkal Triner v sobotu večer.
„V závěru jsme se strašně trápili. Odešlo těsnění pod hlavou, takže motor vařil. Musel jsem jet na čtvrt plynu, aby tam nešly otáčky a nefoukalo turbo. Navíc se roztrhl chladič. Sice jsme jej vyměnili, ale vydrželo to jedinou erzetu. Potom nastaly ty stejné problémy. Neustále jsme dolévali vodu z kanystru, který jsme vozili s sebou. Po dnešní první rundě jsme mysleli, že to zabalíme. Teplota byla sto třicet stupňů. Jsem rád, že jsme tady v cíli,“ vysvětloval Triner po projetí cílovou rampou příčiny nedělního zpomalení a tím i ztráty vybojovaných pozic. Na posledních čtyřech vložkách ztrácel pravidelně zhruba minutu a tak se v závěru přes cordobu dostal ještě Tomáš Vojtěch s Peugeotem 206 WRC.
Na Emila Trinera s Milošem Hůlkou tak zbylo páté místo. I když i to se počítá a posádka si mohla připsat další mistrovské body. Domácí soutěž mu totiž až tak moc – s výjimkou loňského ročníku - nepřeje. "Jsem opravdu rád, že jsem letos po všech těch problémech viděl cíl.Věřím, že dáme auto dohromady a v Třebíči určitě pojedu," těší se Triner i s Hůlkou na závěrečný letošní souboj, který se tradičně uskuteční na Vysočině.
Ve hře je stále ještě i celkově čtvrté místo.
Příbram 2004 - výsledky:
1. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia WRC) 1:54:20,3, 2. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) -3:22,4, 3. Trněný, Pritzl (Škoda Octavia WRC) -8:05,2, 4. T. Vojtěch, Š. Palivec (Peugeot 206 WRC) - 8:46,6, 5. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC) -12:02,5,
Průběžné pořadí MČR:
1. Kopecký, Schovánek 152 bodů, 2. Pech, Uhel 146, 3. Kresta, Tománek (Ford Focus WRC) 103, 4. Prokop, Novák (Škoda Octavia WRC) 60, 5. Arazim, Gál a Triner, Hůlka všichni 56, 7. Trněný (Škoda Octavia WRC) 37.
Pavel Jelínek
SEAT SPORT Czech Republic media servis
V Brně 29. září 2004
Tel.: 732 223456
|