Zlínský tým Davida Smetany dvakrát obětí techniky tisková zpráva
Dva starty během dvou víkendů absolvovala posádka Teka Maxi Racing David Smetana – Tomáš Plachý. Ani v jednom případě cíl soutěže nespatřila. Při Rally Drahanská vysočina vyřadila zlínskou dvojici prasklá spojovačka, v Příbrami ji tři vložky před cílem vystavil stop problém s řazením.
Účast na pátém dílu ČMPR v Prostějově byla týmem Teka Maxi Racing vybrána záměrně, cílem bylo testování vozu Škoda Fabia RS TDI, s nímž brázdí české tratě pražský jezdec Tomáš Zelenka. Trať Rally Drahanská vysočina (12 RZ) byla poměrně rychlého charakteru, čemuž zlínská dvojice podřídila úvodní průjezd trojicí vložek. „Na řadě míst jsme si ověřovali správnost rozpisu, abychom vozu nikterak neublížili. O týden později s ním totiž Tomáš Zelenka startoval v Příbrami,“ naznačil David Smetana.
Zlínská posádka tak po třech vložkách figurovala v polovině výsledkové listiny, ale v dalším průběhu rozhodně chtěla výše. Bohužel osud tomu chtěl jinak.
„Těsně před startem našeho vozu na RZ4 byla vložka přerušena kvůli průjezdu autobusu. Nakonec jsme na startovní čáře strávili minimálně 25 minut, když nás po této době vyzval vedoucí rychlostní zkoušky k ostré jízdě. Řády však v tomto směru hovoří jinak, takže jsme se společně se spolujezdcem Jirkou Černochem proti tomuto rozhodnutí postavili. Následně nám dala za pravdu i Hana Chvojková, pracující na dispečinku soutěže a vložku jsme projeli volným průjezdem,“ popsal incident spolujezdec Tomáš Plachý.
Na trať RZ5 už speciál Škoda Fabia RS TDI vyrazil naplno, bohužel po absolvování skoku v Jednově, asi tři kilometry po startu, praskla spojovačka a vůz se stal zcela neovladatelným. „V první chvíli jsem si myslel, že nám praskla poloosa nebo máme defekt. Bylo velmi obtížné udržet vůz na silnici, ale naštěstí se mi to podařilo. Celý incident tak dopadl bez jakéhokoli poškození vozu, prostě jsme měli hodně štěstí,“ komentoval vzniklou „závadu“ David Smetana.
Rally Příbram byla pro Davida Smetanu, stejně jako další soutěže mezinárodního šampionátu, novým podnikem. V nejslabší třídě se na start postavila pouhá čtveřice vozů, mezi nimi i Škoda Fabia 1,4 z dílen WR Motorsport. Tím byl dán jasný cíl zlínské dvojice v okolí Příbrami - zisk medailové pozice.
Hned první rychlostní zkouška naznačila rozložení třídy. Pinkasovo polo bylo zlínské fabii hodně vzdáleno, ta naopak v desetinách bojovala o druhou pozici s Robertem Vodičkou. Jiří Kulhan s dalším polem výrazněji zaostával, na RZ2 pak musel odstoupit kvůli poruše motoru. RZ2 vedoucí v okolí nádrže Orlík příliš Davidu Smetanovi neseděla, ve dvou ze tří průjezdů si na své konto připsal výraznější ztrátu. „Hned v prvním průjezdu nás zpomalily hodiny, v posledním jsem na jednom z uklouzaných míst neudržel fabii na cestě a sklouzl do příkopy. Tu jsme opustili za pomoci několika diváků po minutě a půl, což znamenalo definitivní ztrátu kontaktu s Vodičkou,“ přiznal David Smetana, považující „Orlík“ za jednu z nejobtížnějších zkoušek, které v dosavadní kariéře absolvoval.
Osm vložek druhého dne bylo pro posádku Teka Maxi Racing trápením. S výraznou ztrátou a vidinou „poháru“ jen těžko hledala motivaci k rychlé jízdě. V případě dojetí by pak zlínská posádka byla nadále ve hře o moravský titul v hodnocení nejslabší třídy N1. Bohužel na trati RZ18 musela zlínská dvojice fabii s nefunkčním řazením odstavit. „Letošní sezona je pro nás zakletá. Cíl soutěže jsem s Tomášem Plachých naposledy spatřil v květnu při Matador rally,“ smutnil David Smetana.
Dalším startem Davida Smetany bude Rally Česká Lípa, kdy se vrátí opět za volant dieselové fabie, pro Horáckou rally je v hledáčku některá z dalších značek třídy N/1400.
Více informací o novinkách a fungování týmu naleznete na internetových stránkách www.maxicars.cz.
tisk info
Teka Maxi Racing
|