www.car.cz
 

Marek Kulda poprvé s kitem a spokojen
     tisková zpráva


Nikdo nemohl čekat, že pojedu rychleji
 
Marek Kulda má za sebou svůj první start s autem kategorie Kit Car. Přestože se ve výsledcích pohyboval až za nejrychlejšími pohárovými fabiemi, byl se svým výkonem spokojen. O tom, že se vydal správnou cestou jej přesvědčila jedna vyhraná vložka a další dva časy mezi nejrychlejší trojicí ve třídě.
 
.
K vyzkoušení silnějšího stroje, než s jakým doposud startoval, si Marek Kulda nevybral nejjednodušší soutěž. Jeho přechod z již zastaralého favorita na Škodu Felicia Kit Car podstatně ztížilo vrtkavé počasí, které ve spojení s vytahaným blátíčkem udělalo z Rallye Příbram pořádnou klouzačku a pneumatikovou loterii. Za nemocnou Zdeňku Marouškovou zaskočil Markův nedávný spolujezdec Stanislav Viktora a oba se na svezení s kitovým autem hodně těšili. Pro oba šlo o novou zkušenost, i když Standa již četl noty ve velkém áčku a také ve WRC. Soutěž zahájili sedmým časem, pak se pohybovali na šestém a později pátém místě ve třídě.
 
 Jak si Marek postupně na auto zvykal, přibývalo i slušných časů. Na deváté vložce byl mezi svými druhý a poslední sobotní erzetu vyhrál. Před duhou etapou měl tedy důvod k optimismu, ten mu však vydržel jen jednu vložku. Na druhé nedělní erzetě začal v převodovce zlobit první rychlostní stupeň. „Snažil jsem se potom skříň šetřit. Jedničku jsem dával jen na startu a moc jsem jí netočil. Chtěli jsme dojet co nejdál. Vydrželo to jen do druhé vložky po servisu, pak tam zůstal zaseknutý kvalt a převodovka se zablokovala tak, že jsme zůstali stát,“ popsal svůj konec Marek poté, co tři vložky před koncem odstoupil. Přesto byl spokojený.
 
„Jestli si někdo myslel, že hned pojedu na čele, tak nevěděl o co jde. S kitem se jede úplně jinak a každý, kdo ví o co jde, potvrdí že je třeba tří, nebo i více soutěží, než si na takové auto zvykneš. Abych jel hned „kudlu“ musel bych sedět na půl milionu, abych měl na případnou škodu a mohl si dovolit hledat hranici hned zkraje. To nemám, takže jsme se učili pomalu a za pochodu. Odhaduju, že jsem jel tak na 50% auta a zdaleka ne na hranici toho, co umím já sám. Velké rezervy jsem měl na brzdách a zvykat jsem si musel na úplně jiný styl řazení. Mokro a blátíčko taky nepřidalo na jistotě,“ vysvětloval opatrnější jízdu Marek a přidal: „Přestože jsme nedojeli, jsem spokojený. Auto jsem si osahal a hlavně v sobotu večer a v neděli na první vložce, již byly naše časy docela slušné. Pak začaly problémy se skříní. Pokud se nám podaří zajistit další start, rád bych se ještě s tímto autem svezl, protože i spolupráce s majitelem auta Jiřím Brožem byla dobrá, stejně jako zázemí Profiko Rallye Teamu, které jsme mohli částečně využít. Při další soutěži bych už věděl do čeho půjdu, protože před startem jsem se jen krátce svezl, teď už mám přeci jenom něco odjeto. Musím i poděkovat naším partnerům a Mílovi Talaváňovi za příležitost zkusit si takový skutečně soutěžní vůz, jakým kitová felda je,“ uzavřel Marek své vzpomínání na svou premiéru se Škodou Felicia Kit Car.
 
 
Milan Hauer
TISKOVÁ INFORMACE POSÁDKY KULDA - VIKTORA

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose