Jiří Trojan pojede v Třebíči  o celkové druhé místo      tisková zpráva
 
 
 Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích se blíží ke svému 
konci a na soutěžící čeká už jen závěrečná Horácká rally v Třebíči, která startuje za 
necelé tři týdny. Ve skupině N a zároveň třídě N-1600, se mistrem stal po Příbrami 
Josef Sedláček s Hondou Civic 1.6 VTi. Na příbramské soutěži se mohlo rozhodnout  
i o druhém místě, ale jak Jiří Trojan, tak jeho největší soupeř Jaromír Tarabus cíl soutěže 
neviděli a boj o stříbrný věnec se tedy odkládá do Třebíče. Na dostřel ve skupině N jsou  
i Křížek a Tlusťák a souboj o druhé až páté místo bude ozdobou této soutěže. Šance  
na veliký úspěch v celkovém hodnocení skupiny N pro posádku manželů Trojanových  
motivuje celý tým ke stoprocentní přípravě. 
  
"V Příbrami nás potkala smůla v podobě střetu s pneumatikou v jednom z retardérů", 
říká Jiří Trojan a vysvětluje, jak došlo k odstoupení ze soutěže. "Po čtvrté rychlostní 
zkoušce jsme v servisu trošku riskli a nasadili na naše Polo suché pneumatiky i když 
na trati ještě zbylo dost vody. Soupeři ponechali pneumatiky mokré a tak jsme se jim 
snažili na osychajícím asfaltu ujet. Bohužel v rychlé pasáži se za horizontem objevila 
kaluž a do následujícího retardéru jsme nedobrzdili. Bohužel jsme vytočeným pravým 
kolem zachytili o velkou pneumatiku, udělali defekt a poškodili spojovací tyč na řízení.  
Nebyli jsme první, komu se to tam stalo a snažili se i za cenu větší ztráty spojovačku 
narovnat. Dařilo se nám to do té doby, než se na ní povolila matka a spojovačka se  
začala protáčet. Nikdo kolem neměl dvaadvacítku klíč na přidržení protáčející se matky, 
tak jsme museli s vylomeným kolem pokračovat do konce vložky. Protože byl servis 
až po osmé rychlostce, rozhodli jsme se z obav o vetší poškození vozu jízdou na  
dalších rychlostních zkouškách skončit". 
  
Jaká bude tedy příprava na rozhodující bitvu ve třídě N-1600? "Před touto rozhodující 
soutěží projde repasí hlavně přední náprava. Polo dostane nová ramena včetně  
silentbloků, čímž by měly odpadnout problémy s častým přehříváním pneumatik a  
ještě se nepatrně zlepší jízdní vlastnosti auta. Nové budou i brzdiče a samozřejmě 
unašeče poloos, na které je toto auto velice háklivé". Takže auto i posádka budou opět 
připraveny na 100 procent. Výsledek může také ovlivnit počasí a s ním související například 
volba správných pneumatik, jejich přilnavost k danému povrchu, střídající se sucho s mokrem. 
  
Jaké budeš preferovat počasí? "Jak je o mě známé, tak čím horší a náročnější podmínky 
na trati budou, tím pro mě lepší (poznámka autora: viz. výsledky z Waldviertel Rallye, 
Jänner Rallye a Mogul Šumava Rally do technické poruchy). Konkurence startuje na 
silnějších Hondách Civic a mokré a blátivé povrchy rychlostem menší sílu motoru  
našeho Pola částečně eliminují, takže jsem pro co nejhorší podmínky včetně sněhu 
(smích)". 
  
A na závěr, nemáš pro nás nějakou úsměvnou historku z tratí letošních závodů? "No třeba 
na Barumce za námi startovala maďarská posádka Kakuszi / Kakuszi na voze  
Volkswagen Polo S1600. Přišli za námi a snažili se nám vysvětlit, že oni mají speciál 
a že musí startovat před námi, protože nás na erzetě dojedou. Vůbec jsem jim nemohl 
vysvětlit, že to není možné. Potom jsme odstartovali tak jak měli a když jsme je někde 
na trati Barumky poté potkali, tak se na nás smáli a ukazovali zdvižený palec. Nejenom, 
že nás na erzetě nedojeli, navíc od nás pár vteřinek dostali". 
  
Dalibor Benych 
ČK motorsport    
				 |