www.car.cz
 

Sosnová: Smetana začal slušně, ale skončil boudou
     tisková zpráva


Druhá letošní anabáze posádky týmu Teka Maxi Racing David Smetana – Jiří Vaverka v kokpitu dieselové Škody Fabie RS TDi sice opět neskončila na cílové rampě, naznačila však blýskání na lepší časy…
 
Po smůle v Prostějově (Škoda Fabia TDI) i v Příbrami (Škoda Fabia 1,4) se David Smetana rozhodl pro Rally Česká Lípa opět otestovat kvality vozu Škoda Fabia RS TDI Tomáše Zelenky. Trať tohoto rallysprintu sice znal z loňského ročníku, déšť při seznamovacích jízdách však na trati vykonal a řadu míst se proměnila v „bahenní klouzačku“.
 
Dobře zvolené pneumatiky na první sekci dokladoval už úspěšný start na úvodní superspeciálce v Racing Areně Sosnová, kde zlínská dvojice zajela výtečný 31. čas. „Snaze neudělat zbytečnou chybu se odrážel v mém stylu jízdy, takže pocit s jízdy nebyl nejlepší. Avšak výsledný čas nás zařadil až nečekaně vysoko,“ komentoval úvod David Smetana.
 
Tři klasické vložky první sekce potvrdily očekávání posádek, na trati byla vytahána spousta bláta. Dvojice Smetana – Vaverka se pokusila o rychlou jízdu, která dokonale seděla podvozku i „krouťáku“ fabie a další dvě vložky opět zvládla ve čtvrté desítce výsledkové listiny. „Chování fabie na kluzkém povrchu mě opravdu nadchlo, vyplatila se nám i volba mokrých pneumatik. Obě vložky jsme zvládli bez výraznějších chyb, i když jsem musel v poslední zatáčce třetího testu couvat a ztratili jsme asi deset sekund. Jediným problémem bylo řazení, neboť Zelenkova fabie je osazena příliš krátkou převodovkou, takže první dva stupně se v daných podmínkách nedaly vůbec používat,“ řekl k průběhu Smetana.   
 
Po dlouhém přejezdu na RZ4, který zpestřily „manévry“ dopravní policie, se posádka Teka Maxi Racing držela na 36. místě absolutní klasifikace. Tato zpráva zlínskou dvojici „šokovala“ a solidní umístění si udržela až do druhého servisu po RZ4. „Na čtverce nás trochu vyvedly z míry balíky slámy, které pořadatelé umístily do odbočení na most, následně jsem probrzdil vracečku za mostem a musel couvat,“ popsal drobnou ztrátu Smetana.
 
V hodinovém přeskupení se posádka Teka Maxi Racing mohla kochat 37. příčkou absolutní klasifikaci, čímž naznačila možný potenciál dieselové fabie i na českých tratích. Během této doby vysvitlo v okolí České Lípy sluníčko a trať začala osychat. Na tento stav ale posádka nezareagovala změnou pneumatik, což se jim následně stalo osudným.
 
Na trati RZ5 jsme chtěli potvrdit, že i na suchém asfaltu je Fabia TDi konkurenceschopná a začali jsme zostra. Bohužel asi po dvou kilometrech jsem měl po projetí příkopu divný pocit z chování auta, které postrádalo dřívější stabilitu. Skoro v každé zatáčce jsme měli „problém“, auto nebylo schopné udržet v ideální stopě. Bohužel při vidině výraznější ztráty, na příliš měkkých pneumatikách jsem nepřizpůsobil styl jízdy situaci (později se ukázalo poškození pravého předního tlumiče) a jedna z levých zatáček po nájezdu do lesa se nám stala osudnou. Vůz se mi nepodařilo udržet na cestě a celý incident skončil naší první „boudou“,“ popsal konec českolipského startu David Smetana.
 
Havárie zlínské posádky se naštěstí obešla bez zranění, poškození vozu však Tomáši Zelenkovi znemožní účast na posledním podniku dvoudenního šampionátu na Horácké rally v Třebíči. I přes smolný závěr soutěže se snad posádka Teka Maxi Racing objeví za volantem speciálu Škoda Fabia RS TDI i v nadcházející sezoně. Definitivní jasno by měla dát jednání v závěru měsíce října …
 
Více informací o novinkách a fungování týmu naleznete na internetových stránkách www.maxicars.cz.
 
Teka Maxi Racing 
tisk info

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose