Jiří Volf se sezónou sprintů po slabším začátku spokojen. tisková zpráva
4. MÍSTO VE SPRINTECH – VOLF spokojen s výsledkem
Starty posádky Volf- Latif v letošní sezóně dospěly k závěru, alespoň co se týče startů v mistrovství ve sprint rallye 2004. Posádka ve složení Jiří Volf – Latif Billy dosáhla v konečném hodnocení celkového 4. místa v seriálu sprintů v ČR. A to je ten správný čas hodnotit „oficiální sezónu“. Letos sezóna pro Jirku ale ještě nekončí. Na programu jsou testy úplně nového vozu posádky pro setkání mistrů 14. listopadu, jednání s partnery na sezónu 2005 a Pražský rallye sprint první týden v prosinci.
Jak vlastně vypadala ta sezóna 2004. Sprinty začaly pro posádku velmi smolně, nejprve nás zazlobila technika Škody Oktávie připravované teamem Profiko, to se projevilo odstoupením z důležitého Brněnského rallysprintu. Do sprintů jsme startovali již s handicapem neabsolvované úvodní soutěže a technické odstoupení v Brně nám na elánu do sezóny nepřidalo. Následovala Podkopná Lhota. V krátkosti test OK, ale při závodě hned na RZ 1 opět porucha na voze (poloosa a klouzající spojka).
V tom okamžiku Jirka zlostí nad nespolehlivostí vozu neudržel nervy na uzdě a nasbíranou ztrátu na úvodu této RZ chtěl dohnat v úseku z kopce. Nefunkční hnací hřídel způsobil silné přetočení vozu a následnému nárazu do stromu nešlo zabránit. Dalším podnikem byl Pačejov, zde už Jirka s Billem prolomili smůlu. Po nepříjemném počasí na závěrečních zkouškách tohoto podniku se povedlo dojet na 3.místě absolutně. Následovala Bílovická rallyšou. Zde jela špička neskutečné tempu a proto se Jirka rozhodl zbytečně neriskovat a závod dojet na jistém 4.místě absolutně. Bylo důležité v této sezóně najet co nejvíce kilometrů a to byla priorita. Asi nejtěžším podnikem pro Jirku byl Vyškov.
Domácí soutěž sponzorovaná hlavním partnerem firmou Bottcher žádala od posádky a teamu maximální výkon. Zde se opravdu povedl husarský kousek. Na poslední rychlostní zkoušce se posádce povedlo dostat před T. Vojtěcha, který měl problémy s autem a to posádku vrátilo opět alespoň bodově mezi českou špičku. Proto byla celá energie Jirky a Billyho soustředěna na Rallysprint Sosnová. Bohužel došlo ze strany Teamu Profiko k naprosto nepochopitelné změně vozu na tento podnik, namísto EVO III, s kterou Jirka startoval celý rok byla na start postavena vývojem a nastavením nedokončená EVO II.
Následovala nejprve výměna tlumičů následně náročný a zbytečně zdlouhavý test a nastavení vozu, podle požadavků pilota. Nakonec po několika hodinách testování v Bělé se povedlo vyladit vůz, ne sice k stoprocentní spokojenosti jezdce, ale dostatečně konkurenceschopný k tomu postavit se na start Sosnovského sprintu. Následoval tuhý souboj s T.Vojtěchem o nejprve 3 a následně 2 místo. Bohužel Jirka, ať už nezvyklostí k vozu, zbytečnými chybami a nefunkčností spojky na RZ 2 tento souboj prohrál a skončil na 3 příčce.
Celkově je ale možno 4. absolutní místo ve sprintech hodnotit velmi pozitivně: „Pokud auto fungovalo byli jsme schopni závodit s T. Vojtěchem, dokonce jsme si několikrát šáhli na první dva jezdce. Auta s kterými jsme startovali zůstali až na jednu výjimku celé a dokonce se nám podařilo pochopit techniku natolik, že se nám její nastavení a vyladění podařilo i na voze, který jsme vůbec neznali.Velký podíl na celém komplexním úspěchů mají mechanici, za jejichž přípravu vozů děkujeme. Nyní se náš team s novým vozem zúčastní setkání mistrů na které se velmi těším.“
Poř. |
Jméno |
VYS |
BNO |
KOP |
PAČ |
BLO |
VYŠ |
SOS |
celkem |
1. |
Václav Pech jr. |
30 |
30 |
19 |
0 |
30 |
30 |
30 |
169 |
2. |
Štěpán Vojtěch |
15 |
24 |
24 |
30 |
24 |
24 |
0 |
141 |
3. |
Tomáš Vojtěch |
24 |
19 |
15 |
24 |
19 |
15 |
24 |
125 (140) |
4. |
Jiří Volf |
- |
0 |
0 |
19 |
15 |
19 |
19 |
72 |
5. |
Ludvík Otto |
0 |
12 |
6 |
12 |
10 |
12 |
7 |
59 |
6. |
David Komárek |
12 |
15 |
0 |
0 |
12 |
0 |
15 |
54 |
7. |
Milan Chvojka |
8 |
7 |
10 |
10 |
1 |
8 |
10 |
53 (54) |
8. |
Josef Semerád |
6 |
9 |
8 |
0 |
6 |
6 |
12 |
47 |
9. |
Daniel Landa |
9 |
0 |
0 |
8 |
5 |
5 |
6 |
34 |
10. |
Pavel Červenka |
10 |
8 |
7 |
7 |
0 |
- |
0 |
32 |
tisk info 29. října 2004
|