Peták poruší tradici a nepojede v Praze s vozem WRC 3.12.2004 00:52 - tisková zpráva
Poprvé po několika letech neuvidíme
v Praze Pepíka Petáka za volantem vozu WRC. Vzhledem k tomu, že
prakticky před pár hodinami přivezl z Francie vzorně repasovaný Renault
Clio S 1600, je pochopitelné, že si nemohl nechat ujít příležitost
k prvnímu pořádnému svezení a na start Pražského sprintu přijede
v této žluto-modré raketě.
Stroj se kterým se v Praze představí tradiční a letos i
vavříny v MČR v rallysprintech ověnčená posádka Josef Peták – Libor
Joska jsme již v Čechách, tedy spíše na Moravě, měli příležitost vidět.
Simon Jean-Joseph s ním totiž v srpnu zvítězil na Barum rallye a právě
tam proběhly první kontakty, jejichž výsledkem byl návrat tohoto auta zpět do
České republiky, který proběhl v minulých dnech.
V těchto hodinách se v dílně pilně pracuje na polepování auta
samolepkami všech partnerů, bez nichž by jeho pořízení nebylo možné. Současně
běží i práce na detailním nastavení všech součástí tak, aby se v něm
posádka mohla cítit jako doma. „S autem jsem zatím ujel asi dva kilometry a
vím o něm jen to, že je modrožluté a dost špatně se mi do něj nastupuje,“
povídá svým typickým způsobem Pepík a pokračuje: „Když se však usadím, působí
na mě interiér podobným dojmem jako Peugeot 206, se kterým jsem už jezdil, takže
změna není tak veliká i když nějaká adaptace bude nutná. Jak se však clio chová
na trati zatím nevím a dozvím se to až cestou do Radotína a při kroužení kolem
Strahova.
Opět
máme nakoupené bloky a tužky na poznámky, abychom všechny poznatky zapsali a
později doladili všechny maličkosti. Auto sice prošlo po letošní sezoně
kompletní repasí, takže je připravené na příští sezonu, kterou zahájíme
v Rakousku na Jaenner rallye, drobná vylepšení však budou nutná,“
prozradil Pepík i to, co je pozornému čtenáři již jasné, tedy že v roce
2005 bude startovat ve třídě A do 1600 ccm.
Oproti dvěstěšestce je clio vybavené kratší verzí převodovky
s maximální rychlostí 172 km/h, originálními tlumiči z dílen Renault
Sport a také topením, které se do dvěstěšestky muselo dodělávat a které jistě
již v Praze posádka dokonale prověří.
Milan Hauer
www.motorsport-review.cz
|