Vojtěch Štajf v Rakousku bodoval a odstartoval do své sedmé sezóny 10.1.2005 11:03 - tisková zpráva
ŠTAJF VE FREISTADTU BODOVAL
Ziskem dvou mistrovských bodů v kategorii produkčních vozů zahájil před zraky sto čtyřiceti tisíc nadšených diváků svou sedmou sezónu za volantem soutěžního vozu jednatřicetiletý pražský jezdec Vojtěch Štajf o uplynulém víkendu. Na prvním závodě Mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích, kterým byla Jänner rallye s centrem v rakouském Freistadtu, dojel v početné mezinárodní konkurenci více než 115 posádek jako šestý nejlepší jezdec z České republiky.
Podobně se na Jänner rallye Štajfovi dařilo i v loňském roce, kdy se tento závod stal součástí tuzemského soutěžního kalendáře. Vloni zde „létající novinář“ Vojtěch Štajf, navigován velezkušeným Juliem Gálem, obsadil celkově 16. příčku v hodnocení MMČR a zároveň si jako nejúspěšnější česká dvojice v kategorii produkčních vozů odvezli Štajf s Gálem body za šesté místo.
V letošním roce pak Vojtěch Štajf vsadil na jistotu a rozhodl se právě pro rakouskou část českého mistrovství využít osvědčenou kombinaci z loňského roku: tedy stejného spolujezdce a vůz Mitsubishi Lancer Evo VII z dílen napajedelského týmu K.I.T. Racing.
Výsledek ve velmi náročném závodě, ve kterém posádky absolvovaly téměř 300 km rychlostních zkoušek na místy zmrzlé, jinde zase rozblácené trati, pak mohl být ještě mnohem lepší. O několik příček v pořadí připravily posádku Štajf – Gál dva problémy, kvůli kterým ztratila dvojice dohromady asi šest minut.
Vojtěch Štajf vysvětluje důvod poklesu na osmou příčku mezi produkčními vozy na konci první etapy: „Závod jsme začali rozvážným tempem, abychom vůbec viděli, jak si pro nás neznámá zahraniční konkurence na velmi obtížných rychlostních zkouškách povede. Z více než 30 přihlášených posádek produkčních vozů se nám od začátku dařilo držet se mezi šestou až desátou příčkou. Bohužel, na extrémně uklouzané osmé rychlostní zkoušce se nám krátce po startu svezl zadek auta a kromě menšího poškození vozu jsme rovněž zaznamenali defekt. Jízdou s prázdným pravým zadním kolem jsme ztratili téměř dvě minuty.“
V sobotu ráno nastoupila posádka Štajf – Gál do první poloviny druhé etapy na pneumatikách s hroty, neboť zejména trať 14. a 16. rychlostní zkoušky byla asi ze 70% zmrzlá. Rozhodnutí bylo sice správné, přesto se jedna ze zledovatělých zatáček na šestnáctém testu stala pro posádku téměř osudnou.
„Při výjezdu z lesa, ve kterém byla silnice pokryta sněhem, jsem z dálky viděl, že do následující zatáčky svítí slunce. Jelikož v té době byla zledovatělá už jen místa skytá vyloženě ve stínu, najel jsem do inkriminované zatáčky celkem rychle a poznání, že zde led je, mě stálo minimálně 4 minuty. Polovinu této doby jsme ztratili vyprošťováním vozu za pomoci diváků z příkopu, druhou polovinu pak kvůli zcela zploštěnému výfuku, kvůli kterému jelo auto maximálně osmdesátkou. Díky šikovnosti mechaniků jsme ale v následujícím servisu výfuk opravili a dokázali se ještě posunout o tři příčky vpřed,“ říká s úlevou pražský pilot a dodává: „na tento závod asi nikdy nezapomenu. Při dvou výletech z trati jsme pořád měli trochu toho potřebného štěstí a i přes časovou ztrátu se nám podařilo bodovat. Rozhodně to díky proměnlivým podmínkám a těžkým zkouškám byla jedna z nejnáročnějších soutěží mé kariéry. Jsem také rád, že před prvním skutečně českým podnikem – rallye Šumava, jsem měl možnost takovéto „rozcvičky“.
Do nové sezóny totiž Vojtěch Štajf vstupuje s velkými ambicemi, novým hlavním partnerem se pro letošní sezónu stává nejčtenější české periodikum, tedy deník Blesk. „Pro nadcházející sezónu jsme se dohodli s naším novým partnerem, že společným cílem v letošní sezóně je představit se s nejnovější a plně konkurenceschopnou technikou v celém šampionátu MMČR a pokusit se dosáhnout na nejvyšší příčky v celkovém hodnocení.
V době, kdy jsou drahé speciály WRC na ústupu sázíme na kategorii produkčních vozů, tedy vůz s pohonem všech kol a přeplňovaným motorem, který má všechny předpoklady pro přední umístění v absolutním pořadí. O tom, jaký vůz pro letošní sezónu zvolíme, se nyní vedou jednání, měli bychom však mít velmi brzy jasno.“
Milana Vůjtěchová
Deník blesk rallye team
|