Změny letošní Šumavy. Plus čtyřicet jmen minulých vítězů 8.2.2005 20:49 - tisková zpráva
Změny pro 40. MŠRK 2005
První novinka není sportovní, ale je novinkou velmi důležitou, která se odrazila i v oficiálním názvu. Jako spolupořadatel vstoupilo do soutěže město Klatovy! Po létech téměř nezájmu a minimální podpory je to zpráva, především pro pořadatele, velmi příznivá!
Změnil se také termín. Není to již druhá polovina března, ale rally se posunula o měsíc kupředu k začátku roku a to na 17. - 19. února 2005. Co tomu řekne počasí je jiná věc, ale pravděpodobnost opravdové zimní soutěže je jistě větší. Změna termínu usnadnila situaci pro autora tratě. Ta teď je koncipována jednoznačně jako zimní.
Nový termín ovšem souvisí také s další změnou, a tou je Rallye-Wintercup 2005 – Zimní Pohár v rally. Jde o propojení rakouské Int.IQ-Jänner-Rallye® a domácí Mogul Šumava Rallye Klatovy do společného poháru. Znamená to tedy, že výsledky obou soutěží se budou sčítat a jak absolutní vítěz, tak i vítězové tříd a skupin se podělí o zajímavé finanční prémie. Další novinkou je částečná změna tratě a rozdělení dlouhých RZ. Pomůže to jednak dynamice celé soutěže a také v případě nutnosti zrušit některou RZ, nebude počet chybějících měřených kilometrů z rychlostních testů tak markantní.
Zkrácení, resp. rozdělení se týká dvou RZ a další dvě RZ jsou nové, i když se po některých jejich částech se dříve jezdilo.
Nový bude i prostor místa startu a cíle. Ten se z náměstí přestěhuje do Domažlické ulice. Přibližně v těchto místech startoval v roce 1974 tehdy IX. ročník Rallye Šumava. Kromě startu a cíle tady proběhne přímo na rampě vyhlášení vítězů MMČR. V blízkosti těchto prostor bude v Kulturním domě zřízeno po dobu soutěže hlavní infocentrum.
Poprvé bychom v rámci Mezinárodního mistrovství ČR v rally (MM ČR) měly být svědky samostatného hodnocení (v rámci absolutního pořadí) vozidel s dieselovým motorem D9.
- Absolutní klasifikace bez ohledu na skupinu a objemovou třídu. Platí i pro vozy A8 vč. WRC a A7 VK (vozy KIT) do 2000 cm3 - Produkční vozy - Super 1600 - Junior 2000 - Skupina A - Skupina N - Skupina D9
Skupina N: třída 1: do 1400 cm3 třída 2: 1401 – 1600 cm3 třída 3: 1601 – 2000 cm3
Skupina A: třída 5: do 1400cm3 třída 6: 1401 – 1600 cm3 třída 7: 1601 – 2000 cm3
Specifikace 40. ročníku Mogul Šumava Rallye
Celková délka trati: 698 km Počet RZ: 20 Celková délka RZ: 216 km Počet etap: 2 Druh povrchu: 100% asfalt různé kvality
VÍTĚZNÉ POSÁDKY MOGUL ŠUMAVA RALLYE ź 1964 – 2004
1964I. ročník JÍLEK KarelHLAVÁČEK Jiří Rudá hvězda PrahaŠkoda Octavia Super TS 1965II. ročník SRNSKÝ JiříLOKVENC Vladimír, Ing. AZNP Mladá BoleslavŠkoda Octavia Super ST 1966III. ročník BOBEK JaroslavHNATEVIČ Leo AZNP Mladá BoleslavŠkoda 1000 MB 1967IV. ročník HUBÁČEK VladimírRIEGER Vojtěch Ing. Dukla PrahaRenault R8 Gordini 1968V. ročník HUBÁČEK VladimírRIEGER Vojtěch Ing. ÚAMK PrahaRenault R8 Gordini 1969VI. ročník ROSICKÝ Jiří, Ing.CVRKAL Petr ÚAMK PrahaRenault R8 Gordini 1972VII. ročník JELÍNEK JaroslavKVAIZAR Svatopluk AZNP Mladá BoleslavŠkoda 120 S 1973VIII. ročník HORSÁK OldřichMOTAL Jiří, Ing. AZNP Mladá BoleslavŠkoda 1500 OHC 1974IX. ročník HORSÁK Oldřich MOTAL Jiří, Ing. AZNP Mladá BoleslavŠkoda120 S 1975X. ročník ŠEDIVÝ Jiří, Ing. JANEČEK Jiří AZNP Mladá BoleslavŠkoda 200 RS 1976XI. ročník HUBÁČEK VladimírMINAŘÍK Stanislav Ing. ÚAMK PrahaRenault Alpine 1977XII. ročník KVAIZAR SvatoplukKOTEK Jiří AZNP Mladá BoleslavŠkoda 130 RS 1978XIII. ročník PAVLÍK LeoGOTTFRIED Oldřich AMK Rudý Říjen OtrokoviceŠkoda 130 RS 1979XIV. ročník BLAHNA VáclavMOTAL Jiří, Ing. AZNP Mladá BoleslavŠkoda 130 RS 1980XV. ročník ŠEDIVÝ Jiří, Ing.JANEČEK Jiří AZNP Mladá BoleslavŠkoda 130 RS 1981XVI. ročník PAVLÍK LeoŠIMEK František Ing. AGRO TEAM JZD SlušoviceRenault 5 Alpine 1982XVII. ročník PAVLÍK LeoŠIMEK František Ing AGRO TEAM JZD SlušoviceRenault 5 Alpine 1983XVIII. ročník BLAHNA VáclavSCHOVÁNEK Pavel AGRO TEAM JZD SlušoviceŠkoda 130 RS 1984XIX. ročník LANK MiroslavTÝCE Miloš BARUM TEAM GottwaldovVAZ 2105 MTX 1985XX. ročník KVAIZAR SvatoplukJANEČEK Jiří AZNP Mladá BoleslavŠkoda 130 LR 1986XXI. ročník URBAN JiříKLÍMA Jiří AZNP Mladá BoleslavŠkoda 130 LR 1987XXII. ročník SEDLÁŘ JiříČASTULÍK Josef ZO AMK Fryšták – LukovŠkoda 130 LR 1988XXIII. ročník SEDLÁŘ JiříČASTULÍK Josef ZO AMK Fryšták – LukovLancia HF 1989XXIV. ročník PAVLÍK LeoJIRÁTKO Karel JZD SlušoviceAudi Cupé
1990XXV. ročník MOOSLEITNER MathiasSCHRANKEL Siegfried DFord Siera Cosworth 4x4 1991XXVI. ročník MOOSLEITNER MathiasRAUSCH Regina DBMW M3 1992XXVII. ročník KŘEČEK LadislavKREČMAN Jan Autorallye klub PrahaFord Siera Cosworth 4x4 1993XXVIII. ročník DEPPING DieterTHUL Peter DFord Siera Cosworth 4x4 1994XXIX. ročník HAIDER Josef STOCK Hans–Dieter AAudi Cupé 1995XXX. ročník BERTONE EnricoCHIAPPONI Massimo ZlínToyota Celica Turbo 1996XXXI. ročník CHOVANEC StanislavKURUS Henrich SKFord Escort Cosworth 1997XXXII. ročník KREMER ArminBEHLING Sven DSubaru Impreza 1998XXXIII. ročník KREMER ArminBERSSEN Fred DSubaru Impreza WRC 1999XXXIV. ročník DOLÁK MilanPALIVEC Jaroslav HRS PrahaToyota Corolla WRC 2000XXXV. ročník DOLÁK MilanPALIVEC Jaroslav HRS PrahaToyota Corolla WRC 2001XXXVI. ročník KRESTA RomanTOMÁNEK Jan Škoda – Benzina teamŠkoda Octavia WRC 2002XXXVII. ročník TROJAN KarelMOŽNÝ Jan JOKA teamToyota Corolla WRC 2003XXXVIII. ročník KRESTA RomanHŮLKA Miloš TEAM SÍŤ PEUGEOTPeugeot 206 WRC 2004XXXIX. ročník PROKOP MartinNOVÁK Petr JIPOCAR RacingŠkoda Octavia WRC
|