Marcela Tučka čeká na Šumavě premiéra s dieselovou fabií 17.2.2005 16:04 - tisková zpráva
Druhý díl českého šampionátu v automobilových soutěžích, klatovská Mogul Šumava Rallye, bude místem premiéry Marcela Tučka s vozem Škoda Fabia RS 1,9 tdi. Na startu ovšem nebude chybět ani Tučkům týmový šéf Milan Liška s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII.
Hodně napilno měli v posledním dnech mechanici plzeňské stáje Klub Fox Racing. Ale přípravu na první start vozu Škoda Fabia RS 1,9 tdi stihli včas. „Auto je pohromadě. Ovšem zatím jsem s ním toho mnoho nenajel. Auto je upravené podle možností danou řády pro skupinu A. Ovšem v oblasti motoru jsme ještě všechny možnosti nevyužili. Budeme během sezony agregát postupně vylepšovat. Nejvíce mě na fabce zaujal obrovský točivý moment motoru, zátah je to parádní,“ pochvaloval si Marcel Tuček.
Ovšem nebyl by to on, aby před Rallye Šumava neměl alespoň nějaké zdravotní problémy. Tentokrát zápasil s chřipkou. „To je rok co rok. Musím mít v Klatovech alespoň rýmu. Jinak by to snad ani nešlo. Ale už je lepší, do startu je ještě pár dnů, a tak věřím, že budu fit. A to musím, vždyť mechanici udělali za poslední týdny ohromný kus práce a premiéra fabie nemůže ztroskotat na mně,“ prohlásil Tuček.
Na Klatovsku a Vimpersku, kde se tradičně Mogul Šumava rallye jede, padal ve středu prakticky nepřetržitě sníh. Místy ho napadlo na půl metru. Tuček se vydal ve středu na trénink a hned měl možnost poznat, jak jsou silnice ošidné. Skončil totiž ve sněhem zapadaném příkopu.
„Vyhýbal jsem se na nuzínské erzetě jedné rakouské posádce, která se před námi na silnici roztočila do hodin. Spadl jsem ale jedním kolem za hranu příkopu. Rakušané mě nevytáhli a až po dlouhé době uspěl traktor. Ovšem ten také zapadl a jeho řidič se dostával z příkopu půl hodiny,“ usmíval se Tuček, který má z cestami v Pošumaví hodně zkušeností. Bydlí totiž v nedalekých Domažlicích, kde o sníh na silnicích také nebývá nouze.
Tuček je připraven použít na zasněžené cesty klatovské rallye pneumatiky opatřené hroty. Ač se automobilovým soutěžím věnuje více než dvacet let, pojede na tomto druhu obutí poprvé. „Zkusil jsem si hroty někdy na konci osmdesátých let ještě na staré stotřicítce na cestě do kopce Koráb u Kdyně. To jsem tam měl ještě velkou dílnu. Snad to byly gumy ještě po Leošovi Pavlíkovi, už se mně to ani příliš nevybavuje. Ale teď to bude přední náhon, tedy něco jiného. Ale pokud nenastane zásadní změna počasí, tak na hroty skutečně dojde,“ sdělil domažlický pilot. „Ale zatím je to paráda, pohled na zasněžené silnice a sněhové mantinely okolo nich to se jen tak nevidí.“
Dva tréninkové dny má za sebou také Milan Liška. Ten se na zasněženou trať vydá s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII skupiny N. Ale nebude to jeho vůz, nýbrž auto pronajaté. „Připravuje na letošní sezonu nové auto. Bude to Mitsubishi Lancer EVO VIII MR
Upravené pro skupinu Produkčních vozů. Jenže lancer bude upravený pro soutěže až tak v dubnu. Dříve to nestačíme,“ vysvětlil Milan Liška.
Ten na rozdíl od Tučka jízdu na gumách opatřených hroty už zná. Použil je před rokem v rakouské Jänner rallye. A jízda se mu zamlouvala. „Auto se docela dobře vedlo. Připomíná to jízdu po šotolině. Ale chce to tak ještě půl metru sněhu, aby na hřeby opravdu došlo. Obutí budeme řešit až ve čtvrtek okolo přejímky. To už by to mělo být všechno jasné.
Zatím to vypadalo, že úzké gumy s hroty použijeme na všechny zkoušky vyjma okruhu a RZ 1. Určitě do sobotní etapy nasadíme špióny, abychom měli přesné informace o sněhu ,“ doplnil Milan Liška.
Pavel Kestler, Klub Fox Racing
|