Valaška 2005 pro tým bratrů Vojtěchů: Věnec a kotrmelec 15.4.2005 07:23 - tisková zpráva
Věnec a kotrmelec
Tak
přesně takhle dopadl letošní ročník Sheron Valašské rally pro OMV Rally Team.
Štěpán Vojtěch si z Valašského Meziříčí odvezl věnec a body za druhé místo,
Tomáš po kuriózní nehodě soutěž bohužel nedokončil.
Se stále
dokonalejší závodní technikou a s omezeným výběrem tratí rychlostních zkoušek se
Valašská rally neustále zrychluje. Letos ke snížení rychlostních průměru na
jednotlivých RZ přispěla vysoká vrstva inertního posypu a řada nevinně
vypadajících míst se tak stala pro posádky pastí. Výsledky první zkoušky dopadly
víceméně podle očekávání, když Štěpán obsadil druhé místo se ztrátou 5 vteřin na
vedoucího V. Pecha a Tomáš dojel do cíle se ztrátou 3 vteřin na třetího E.
Trinera.
Pro OMV Rally Team nastal zlomový okamžik celé soutěže v
následující druhé zkoušce, kterou dokončil Štěpán s Michalem opět na druhém
místě a Tomáš s Emilem havarovali. Co se přihodilo, Tomáši? "Bylo to ve
středně rychlé pasáži, kdy jsme jeli na čtyřku asi stovkou do pravé zatáčky. Z
ničeho nic, byl výhled z vozu nulový. Došlo k samovolnému spuštění ručního
hasícího přístroje. Kuriozita největší.
Pak už
šlo auto levou stranou do příkopu a po nějakých pěti, šesti metrech jsme se
dostali do kontaktu se stromem. Škody na autě nejsou nijak velké, spíše
nepříjemná klempířská práce. Ještě štěstí, že se nám to přihodilo v relativně
malé rychlosti, jinak to mohlo být mnohem horší".
Štěpán s Michalem od prvních kilometrů bojovali s chováním jejich
dvěstěšestky,u které nastaly potíže se středním diferenciálem. Peugeot 206 WRC
má pouze jeden aktivní diferenciál a to právě středový, takže se posádka musela
poprat se zvláštní ovladatelností svého WRC. Štěpán si posunul brzdy více
dopředu a jak sám říká: "musel jsem se s tím naučit jezdit". V
každém servisu se na autě horečně pracovalo a hledala se příčina nekorektního
fungování diferenciálu, ale závady v elektroinstalaci se hledají obtížně.
Auto fungovalo
správně pouze v sobotu první dvě RZ. Z celkových dvanácti zkoušek nepříliš
radostná bilance. Přesto se Štěpánovi podařilo zajíždět pravidelně první (5x) a
druhé časy, pouze jednou dojel třetí. "Musel jsem brzdit jen se srovnaným
autem, jinak se pakovalo. Musel jsem se i citlivěji opírat do gum. Docela nám
pomohlo, že soutěž byla extra rychlá. Nemusel jsem tak často brzdit, v
technických pasážích bylo naopak nutné brzdit silně a včas", doplnil
Štěpán.
Mladší z bratrů byl v cíli soutěže spokojený s
výsledkem, kterého dosáhli, méně však už s průběhem soutěže samotné. Pochvaloval
si těžké podmínky, které panovaly na trati a s pohárem si odvezl také i nové
zkušenosti.
Nyní jsou již obě auta zpět v liberecké dílně, kde
probíhá oprava Tomášovy dvěstěšestky a na Štěpánově autě dochází k výměně
kabelových svazků. S patřičným odstupem se Tomáš ještě ohlíží za nedokončenou
soutěží: "Těžko si dokáži představit něco horšího než je Valašská rally.
Do budoucna bych se jí měl možná raději vyhýbat... Takové účinkování nemá pro
nás žádný význam".
A jak se Tomáš
dívá na Valašskou bombu? "Je to nafouklá bublina. Podařilo se poslepovat
několik standardních vložek, takže nyní se tato RZ skládá z různorodých úseků.
Chvílí je to závod do vrchu, pak sjezd jako blázen, rychlé pasáže se střídají s
úzkými cestičkami… těží z toho, že je dlouhá a tím v našem šampionátu ojedinělá.
Srovnání s Malonty není na místě, neboť ty jsou celé rychlé a málokdy tam jede
auto rovně a navíc jsou Malonty nesporně techničtější.
Mně
vyhovují vložky na Bohemce. Valaška se mi líbila v roce 1999, když jsem jel s
306 Maxi, a dobrá byla také, když se jela jako sprint, to jsem startoval s
celicou."
A jak hodnotí své vystoupení s odstupem
Štěpán? "Na velké závody to nebylo. Těžko odhadovat, co by bylo, kdyby
auto fungovalo… Jeli jsme na Valašsko pro výhru a to se nám nepodařilo. Navíc se
k diferenciálům pak přidalo i odcházející čidlo řazení. Naším cílem bylo se
přiblížit k Vencovi Pechovi, ne se mu vzdalovat. Jinak se mi soutěž líbila a v
poslední době se nám na ní i dařilo. Vlastně jsme tam byli s WRC vždy na
bedně."
Poté, co prodělají obě auta nutné opravy, čeká
na obě posádky OMV Rally Teamu start na II. Rally Pelhřimov, která je zařazena
do seriálu ve sprintrally.
Stav šampionátu MMČR: Pech 60, Štěpán 48,
Tomáš 30; stav ve Sprintrally: Pech 30, Štěpán 24, Tomáš 19.
pro tým TSV Michal Oberstein
|