Daniel Landa má v ČMPR za úkol vodit auto „bokem“ 5.5.2005 08:08 - tisková zpráva
Jak jsme již uvedli, jedním z nejznámějších a zřejmě i nejrychlejších jezdců nadcházející sezóny Českomoravského poháru v rally bude muzikant Daniel Landa. Pár dní před úvodním podnikem našeho seriálu (Rallye Střela v Kralovicích u Plzně, 6.-7.5.2005) jej proto jeden z našich reportérů maličko vyzpovídal…
Dane, sice už tyto otázky padly na různých motoristických webech, ale zeptám se - není pro Tebe ČMPR krok zpět?
Samozřejmě je v mistrovství republiky daleko větší konkurence, ale nemyslím si, že účast v poháru (který je vlastně poměrně nový) znamená zásadní krok zpátky. To se ale ukáže až za pár let. Vím, že někteří jezdci ČMPR dokáží být rychlí i v „mistráku“, já se navíc stále mám co učit a je vlastně úplně jedno, kde to bude. Srovnání s konkurencí se stejně do budoucna nevyhnu a o tom také přece závody jsou. Navíc, dostanete-li lukrativní nabídku pro účast v ČMPR, jen hlupák by váhal. Své závodění si totiž sám nefinancuji.
Ode mne se teď očekává dravá atraktivní jízda „na hranici“, která přiláká pozornost co nejvyššího počtu diváků. Budu zkrátka hledat, kde všude je možné jet ještě „bokem“. Je možné, že na počátku bude díky mé nejistotě docházet k drobným jezdeckým chybám, ale některé horší časy by měla nahradit právě podívaná pro diváky.
Dalším krokem pak bude co nejrychleji v tomto jezdeckém stylu zdomácnět, nedopouštět se chybiček a pomocí agresivního stylu postupně dosahovat až na špičku. Budu se zkrátka učit skloubit atraktivitu a rychlost. Mé představě se velmi blíží jízda Cserhalmiho, Semeráda - nebo i Kopeckého, když jede s „enkem“. Musím tomu věřit, zkoušet to a pak se to snad povede. Uvidíme.
Tvými asi největšími konkurenty budou zřejmě Ludvík Otto a Leoš Flídr. Jak se těšíš na souboje s těmito jezdci?
Po půlroční závodní pauze budu asi po nějakou dobu svádět především souboje sám se sebou. Teprve potom bude možné se porozhlédnout, jak si vlastně stojím. Samozřejmě nikomu nic zadarmo nedaruji. Leoše Flídra vlastně ani neznám a proti Ottově celice bych s čistokrevným „enkem“ v podstatě neměl mít vážnější šanci - nedojde-li k nějakým extrémnějším podmínkám, kde se rozdíly přece jenom trochu mažou. V celice jsem seděl a pořád je to auto jako zvon.
Pojedeš zřejmě s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII – nebojíš se nerovného souboje s „áčkovými“ vozy? Či snad bude mít také Tvůj vůz nějaké úpravy?
Kromě „áčkového“ restriktoru pojedeme vlastně čistokrevné „enko“. Zatím si vůbec nedokážu představit, jak se tahle nevelká změna projeví na časech. Doufám, že se budeme moci alespoň trochu celice přiblížit, když už ne podvozkově, tak alespoň motoricky. Nicméně podvozkově je mezi áčkem a enkem pořád ještě veliký rozdíl.
Začínáš už tento týden na Rally Střela a hned noční etapou, nepojedeš raději na jistotu? Tvoji soupeři jsou už letos rozjetí…
Noc rozhodně trochu „prodám“! Jak už jsem říkal, půl roku jsem neseděl v závodním autě, navíc nejsem právě vášnivým milovníkem nočních rally. Důležité bude, nenechat si případnou konkurenci odskočit až příliš daleko. Druhý den je totiž ještě mnoho kilometrů před námi, a my můžeme leccos ještě stáhnout. Ten fakt, že mohou být někteří jezdci v noci rychlejší, mne nijak neznervózňuje. Potřebuji nejprve zase získat potřebnou jistotu.
Máš už nějaké informace o trati prvního závodu? Údajně na jezdce číhají takové nástrahy, jako umělý vodní příkop a také dva horizonty, na kterých by se mělo skákat hodně daleko….
Vůbec netuším do čeho jdeme. Brodem jsem nikdy nejel, asi zavolám Romanovi (Krestovi) jestli nemá po ruce nějaký obecný tip pro jeho průjezd. A co se týče skoků, tak vedle plynu je i brzda a na jednom skoku celou rallye nevyhrajete. O opaku jsem se už několikrát sám přesvědčil… Ovšem něco budeme divákům určitě chtít nabídnout. Přes skoky se pojede víckrát, takže první průjezd ukáže, kam až je možné reálně a alespoň jakžtakž bezpečně v dalších průjezdech dolétnout. A pak se uvidí.
Jak se celkově díváš na ČMPR? Myslíš, že má budoucnost, obzvlášť potom, co přibylo podniků MMČR a MČR?
Tuhle otázku zodpoví jen ona budoucnost. Velice záleží na tom, jakou kvalitu bude Českomoravský pohár jezdcům i divákům nabízet. Čím větší bude jezdecká konkurence, tím lépe pro ČMPR.
V ČMPR mohou startovat vozy s propadlou homologací,vozy WRC, podle specifikace třídy „V“ lze třeba z dieselů postavit „kit“, tak jak to vídáme třeba v Rakousku a Německu. Myslíš, že to přitáhne nové jezdce a hlavně diváky? Případně že by se mohlo stát ČMPR atraktivnější pro diváky než třeba MMČR?
Za určitých okolností si to představit dokážu.
Roman Kresta je patronem ČMPR. Uvidíme ho někdy i na nějakém podniku v pozici Tvého rádce?
No, nevím jestli bude mít čas. Ale „Brouk Vojtěchovic“ slíbil, že se přijede podívat.
Máš startovat v týmu Rallye Sport Promotion, můžeš nám jej ve stručnosti představit?
RSP je, pokud vím, poměrně mladý tým,. V současnosti pořádá asi čtyři závody ČMPR a zaměřuje se i na podporu juniorů. Jeho cílem je zvýšit celkovou úroveň a atraktivitu rallye v ČR a nabídnout tu společně s dalšími lidmi kolem ČMPR určitou alternativu zavedeným postupům a silnému monopolu.
V tomto týmu startuje i Tvůj soupeř Ludvík Otto. Bude probíhat nějaká týmová spolupráce či týmová režie v případě vteřinových rozdílů před závěrem závodů?
O tom trochu pochybuji, určitě si ale nehodláme vzájemně škodit. Pokud máte určitý nadhled, může být přítomnost někoho rychlého ve vlastním hnízdu spíše určitou pozitivní motivací. Tým RSP mne už ujistil, že v případě „nerozhodného výsledku“ nebude upřednostňovat žádného z jezdců.
Co bys vzkázal fanouškům rally před prvním závodem ČMPR?
Ať se dobře baví a stojí v místech, kde to neodporuje zásadám zdravého rozumu!
Děkujeme za rozhovor.
ČMPR Media
Tisková informace Českomoravského poháru v rallye
|