www.car.cz
 

Kopná 2005: Smíšené pocity Slávy Ducháčka. Stříbro, ale podivné vyloučení
     23.6.2005 10:19 - tisková zpráva


Radost z druhého místa ve třídě vystřídalo zklamání z vyloučení. Po absolvování krásné, náročné a skvěle organizačně zvládnuté soutěže, přišel pocit marnosti nad způsobem, jakým Rallysprint Kopná pro Slávu Ducháčka a Petra Dufka skončil.

 

Noční prolog byl na sprintech novinkou, ale Sláva měl s nočními erzetami zkušenosti již z ČMPR a jízda za tmy jej baví. Ostatně nejrychlejším časem ve třídě to jasně prokázal. Ráno však vedení udržet nedokázal a postupně klesal až na pátou příčku. Vítězství na prologu nás překvapilo, protože se nám před startem nedařilo nastavit světla tak, abych byl spokojený. Ráno jsme zase zjistili, že máme moc nízko nastavené auto a všude jsme vláčeli podvozek po zemi. Chvilku trvalo, než jsem si na rány do podlahy a lyžiny zvykl a než jsem se dokázal těm největším boulím vyhýbat.

 

Před startem Impromatu jsme s ostatními jezdci probírali způsob, jakým jet závěrečný šotolinový sjezd do cíle. Všichni tvrdili, že ho radši prodají, tak jsem se podle toho zařídil taky. Jenže oni jeli jako k ohni a my jsme dostali pořádný obklad,“ vysvětloval později Sláva s úsměvem pokles v pořadí a až jedenáctý čas na čtvrté erzetě.

 

Pak přišlo zrychlení a zlepšení v podobě dvou druhých časů a postupu až na druhou příčku. Toto umístění bez problémů udržel až do cíle. Vypadalo to pěkně. Potvrdilo se, že domácí jezdci tady můžou jet snad i poslepu a Radek Řehák musel jet strašně rychle, když na začátku dostal čtyřicet vteřin penalizace a přesto byl v cíli minutu před námi. Soutěž byla skvělá a pořadatelé se vytáhli. Přestože bylo spousta havárií harmonogram byl na minutu dodržen a nikde se nestálo. Také tratě zaslouží velkou jedničku a nic na tom nemění ani fakt, že doma teď musíme vyměnit kompletně všechna uložení na podvozku, který dostal neuvěřitelně zabrat, říkal v cíli Sláva, ale čekalo ho ještě jednání s technickými a sportovními komisaři a tady veškerá spokojenost vzala za své.

 

Zdánlivě to vypadá jednoduše, komisaři vydali rozhodnutí o tom, že vůz neodpovídal homologaci a posádka je proto vyloučena. Věc má však spoustu ale. Byli jsme vyloučeni za použití vrtaných brzdových kotoučů na přední nápravě. Ani na chvilku mě nenapadlo, že by něco bylo špatně. Naše kotouče jsme koupili od jezdce, který je používal od roku 1995 a nikdy s nimi neměl problém.

 

Výhrady neměli komisaři ani na technické přejímce. Viděli dobře co máme namontované a nechali nás odjet celou soutěž, aby nás na konci vyloučili. Nelogicky zní i jejich informace o tom, že vpředu být vrtané kotouče nesmějí, ale na zadní nápravě ano. To nedává smysl, proč by se dávaly lépe se chladící kotouče na méně namáhanou nápravu. Technici argumentovali i fotografií v homologaci. Tam jsou však fotky tak nekvalitní, že z nich jde provedení kotoučů jen velmi těžko poznat. Jedno vím jistě, žádný podvod jsme úmyslně neudělali!

 

Pokud kotouče nevyhovují, již je montovat nebudeme, ale nemůžeme se zbavit pocitu hořkosti. Jedno slovo na technické přejímce by stačilo k tomu, abychom kotouče před startem nahradili za vyhovující. To, že nás nechali jet a teprve na konci nás vyloučili, je pro nás větší zklamání, než ztráta bodů i šance na možné celkové vítězství,“ dodal smutně Sláva Ducháček, který i přes nulový bodový zisk drží stále třetí příčku v hodnocení třídy A5.

 

Milan Hauer

Motorsport-review

 

Tisková informace TODO RALLY TEAM

www.todo.cz


 
 
Fotogalerie:   KOPNÁ 2005 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose