Miroslav Březík a Vlastimil Tomšů (Škoda Felicia Kit Car) skončili na úžasném 19. místě absolutně. Radek Řehák s Martinem Běhulou (Škoda Felicia Kit Car) vyhráli klasifikaci třídy A5. Nadějný David Tomek s Richardem Nesvadbou (Škoda Felicia Kit Car) poprvé okusil atmosféru sprintu. Vlastimil Brůzl a Petr Němec úspěšně pokračují v testu Škody Fabie Kit Car.
Miroslav Březík se prosadil do elitní dvacítky, přitom před startem mu do zpěvu moc nebylo. Při úterních testech felicie mu prasklo olejové čerpadlo a motor se zadřel.
"Hodně nám pomohl Jarda Vančík, který motor poskládal. Ladislav Brázdil ho zoptimalizoval a ve čtvrtek bylo auto připraveno," ocenil Březík spolupracovníky.
Do soutěže vstoupil s obavami, jestli motor vydrží až do cíle. Kromě drobného problému s tlakem oleje však vůz nic netrápilo. Jezdec na tom byl hůře. V kitové felicii seděl podruhé v životě, zvykal si na jízdu se slikami.
"Za těchto okolností a za výborné konkurence, která se tady sešla, je devatenácté místo skvělé," pochvaluje si Březík, který v nabité a prestižní třídě A6 obsadil 6. místo.
Radek Řehák pokračuje ve vítězném tažení. Po úspěších v Pelhřimově a v Tišnově nenašel přemožitele ani ve Slušovicích. Přitom stejně jako kolegu Březíka jej provázely velké problémy. Minulou soutěž v Tišnově dokončil handicapován, při vyšetření mu lékaři zjistili infekci jater. Naštěstí na domácí rallysprint se stihl uzdravit.
Potíže však nekončily. Po první zkoušce byl s minimálním odstupem pátý, ale do druhé etapy vyrážel s penalizací 40 sekund. Mechanici museli v ranním servisu měnit převodovku, limit přetáhli o 4 minut. "Večer mi to přestalo řadit, celou noc jsem nespal. Ale mechanici odvedli skvělou práci," libuje si.
V sobotu se Řehák rozjel k parádní stíhací jízdě. Začínal na 11. místě, po šesté zkoušce se posunul do čela a jeho náskok neustále rostl. V cíli měl k dobru na druhého Nováka 1:22 min.
"Loni jsem na této soutěži poprvé závodil s kitem, přesně po roce jsem vyhrál. Dokonale jsem využil znalosti domácího prostředí," radoval se Řehák. "Na poslední zkoušce, kdy už jsem závodil sám se sebou, jsem málem všechno ztratil. Zachyboval jsem a na trať se vracel přes křoví. Ale naštěstí se nic vážného nestalo," vydechl si.
Osmnáctiletý David Tomek, který dosud závodil do vrchu a zkusil dva podniky Volného poháru, si těžší premiéru v sprintovém šampionátu ani vybrat nemohl. Ale soutěž, kterou řada jezdců považuje ze nejnáročnější v šampionátu, zvládl na jedničku. Dokončil ji bez výraznější chybičky na 32. místě. V hodnocení třídy A6 mu patřila 9. příčka.
"Měl jsem z premiéry a těžkých tratí respekt. Celkový výsledek se mi líbí, také s dílčími úspěchy na erzetách jsem spokojený," poznamenal.
Nadějný pilot poznal, jak velký rozdíl je mezi Volným pohárem a sprintovým šampionátem. "V poháru se klade důraz na to, aby zkoušky nebyly příliš těžké. Naopak tady byly vložky opravdu náročné. Ovšem moc se mi líbily," konstatoval.
Vlastimil Brůzl poprvé v sezoně usedl do Škody Fabie Kit Car, ale na přípravu neměl moc času. Věnoval se totiž vylepšení první modifikace této novinky, s níž na Kopné startoval Jan Kopecký. Protože model pro úřadujícího mistra republiky měl přednost, teprve na trati prologu zjistil, že v jeho voze nefungují brzdy.
"Dost mě to rozhodilo, proto jsem pak udělal i hodiny" přiznal. "V sobotu ráno jsme vůz dolaďovali, aby brzdy fungovaly. Naštěstí se nám to podařilo," podotkl pilot, který ve třídě A6 obsadil 10. místo.
Svůj start, první od loňského léta, pojal jako test. Škoda Fabia Kit Car je úplná novinka, zatím existují jen dva exempláře. "Auto bude hodně rychlé, ale musí se na něm ještě hodně pracovat," naznačil.