Bohemia 2005: Výsledek Martina Prokopa ovlivnily brzdy. Pořadatelé propadli !! 4.7.2005 13:16 - tisková zpráva
Brzdy ovlivnily konečný výsledek
Spokojenost s dosahovanými časy, naproti tomu až sedmá příčka v hodnocení skupiny A a 23. místo v absolutní klasifikaci. Tak lze zhodnotit počínání posádky týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Petr Gross na šestém podniku MMČR Bohemia rally v Mladé Boleslavi.
Martin Prokop nastupoval na start Bohemia rally psychicky posílen ziskem dvou mistrovských bodů z juniorské Rally Akropolis, navíc s odhodláním opět uspět v souboji s produkčními speciály a konkurencí domácích „šestnáctistovek“ v čele s Pavlem Valouškem, Josefem Petákem, Antonínem Tlusťákem či německým talentem Aaronem Burkartem. Hlavně sobotní etapa byla pro vůz specifikace S1600 jako stvořená.
„Vložky v okolí Jablonce a Liberce nemají v Česku konkurenci. Je to naprostá bomba a bylo jen škoda, že nevyšlo počasí. Předpokládal jsem, že bychom za sucha produkční vozy téměř neřešili. Naopak neděle je již trochu přežitá a okoukaná, určitě by potřebovala změnu,“ komentoval trať Bohemky Martin Prokop.
Jihlavský jezdec vstoupil do soutěže paralelní vložkou v rallykrosovém areálu v Sosnové. Zde v přímém souboji porazil Karla Trojana, ve skupině A mu patřila druhá příčka, jednu desetinu za Burkartem. „Auto jsme dali do uzavřeného parkoviště na slickách, naštěstí jsme měli v kufru dvě mokré rezervy, které jsem obuli na předek ignisu. V Sosnové to hodně klouzalo, proto jsme zvolili bezpečné tempo, abychom neudělali zbytečnou chybu. Bylo zajímavé kolik čtyřkolek zůstalo až za námi. To jsme vůbec nečekali,“ zhodnotil diváckou vložku Prokop.
Deštivé počasí poznamenalo i první dvě sekce pátečního dne a také Prokopův vstup do soutěže. Až sedmý čas ve skupině A na RZ2 byl zklamáním, druhý čas na liberecké vložce za Valouškem naznačil blýskání na lepší časy. „Těšil jsem se na pěkné počasí a z deště jsem byl hodně naštvaný. Navíc jsem na první dvě vložky zvolil špatné gumy a zbytečně jsem se trápil. Vůbec jsem se nemohl dostat do tempa, když už to vypadalo lépe, přišel nějaký smyk nebo jiný incident, který mě opět trochu rozhodil. Třeba jsem se dvakrát vyhýbal psům na trati. Zbytečně jsme hodně ztratili,“ hořekoval Prokop.
Celý den se Prokop potýkal s problémy s brzdami. V závěru dlouhých vložek vadly, při druhém průjezdu liberecké vložky dokonce zapříčinily drobný výlet mimo trať. Po defektu Valouška na RZ6 se přesto Prokop s Grossem dostali do čela, ale vedení do konce etapy neudrželi. Důvodem bylo prasklé vahadlo a jízda kompletně bez brzd na části předposlední a poslední vložky dne. To znamenalo sedm a půl minutovou ztrátu a propad výsledkovou listinou.
„Poskočili jsme do vedení a chystali se na atak Štajfa, bohužel nás technická závada připravila o možnost bojovat o přední příčky absolutního pořadí. Závada přišla bez varování, naštěstí v místě, kde jsem celou situaci dokázal vyřešit. Ale tak rychle jsem ještě nikdy neměl kvalty seřazeny dolů!,“ popsal kritický moment Prokop.
Jihlavský tým pomýšlel na odstoupení, mechanici však ve večerním servisu dokázali závadu provizorně odstranit a Prokop s Grossem vyráželi vstříc nedělní etapě (4 rychlostní zkoušky) s citelnou ztrátou ze sedmé pozice ve skupině A. „Neděle už byla na S1600 moc rychlá a nedalo se pomýšlet na výraznější posun kupředu. Přesto jsem velmi rád za tři nejrychlejší časy ve skupině A,“ řekl jihlavský mladík.
I přes konečný výsledek hodnotí Martin Prokop vystoupení na Bohemii pozitivně: „Určitě jsem spokojen s dosahovanými časy, bohužel nás potrápila technika. Škoda i smůly Pavla Valouška, určitě to mohl být za pěkného počasí pro vozy S1600 parádní závod a produkčním vozům bychom v pohodě ujeli.“
Na organizátory Bohemia rally má však Martin Prokop důraznou výtku, která se týká zajištění trati. „Kromě pár míst nebyla trať příliš připravena. V sobotu jsem to ještě tak nevnímal, ale v neděli lidé často stáli v únikovým zónách proti velkým brzdám. Kdyby se cokoli stalo, šel by vůz přímo do nich. Z tohoto pohledu pořadatelé propadli,“ popsal své pocity Prokop.
Jihlavský tým Jipocar Racing se na konci července přesune do Finska, kde se nejprve zúčastní „generálky“ na Finskou rally v Tampere (Pirelli Rally) a následně ostrého startu na dalším podniku juniorského šampionátu.
Jipocar Racing
www.martinprokop.com
|