www.car.cz
 

Bohemie: Valda zářil, Odložilík se opět trápil s cliem
     6.7.2005 22:27 - tisková zpráva


Rally Bohemia měla být díky nejtechničtějším tratím v České republice největším rájem pro vozy kategorie Super 1600. Trumf Rally Team na liberecko a mladoboleslavsko vyrazil se dvěma exempláři nejmodernějších speciálů, počasí i smůla ale způsobili, že ani jedna z týmových posádek si nevydobyla stupně vítězů.

 

Pavel Valoušek s Pierangelem Scalvinim na bleděmodrém ignisu vstoupili do soutěže rozvážně a na deštěm zkrápěné Sosnové zajeli „zajišťovací“ osmý čas v hodnocení evropského poháru. Už druhý den na rychlostních zkouškách v okolí Liberce se ale Valoušek pral o velký putovní pohár pro vítěze Rally Bohemia.

 

Po prvních dvou sekcích figuroval na druhém místě se ztrátou devatenácti sekund na vedoucí subaru Slováka Béreše, a to přesto, že jeho dvoukolka byla na mokré trati ve velké nevýhodě. Na krátké rychlostní zkoušce Jenišovice však ignis postihnul defekt a bylo po nadějích.

 

 „Nic zásadního jsme netrefili, na cestě musel být vytáhnutý kámen, o který se guma prorazila. Protože to bylo jen tři sta metrů po startu a nechtěl jsem jízdou po defektu nějak ublížit autu, rozhodl jsem se gumu raději vyměnit,“ popsal situaci jezdec juniorského mistrovství světa.

 

Defekt stál posádku čtyři a půl minuty navíc, a na zbylých rychlostních zkouškách tak museli vyvinout snahu dostat se z deváté příčky ve třídě co nejvýše. Pěkná stíhací jízda vyvrcholila nejrychlejším evropským časem na RZ9, po prvním dnu se tak Pavel s Pierem vyšplhali až na devátou příčku mezi Evropany. Druhý den šlo vzhledem k velkým časovým rozdílům jen o hlídání vydobytých pozic, sebemenší pokus o zvrat vylučovala trať, která se pro vozy S1600 příliš nehodila, a také špatná volba pneumatik.

 

Konečné umístění pak není díky defektu tak lichotivé jako fakt, že posádka dokázala na osmi rychlostních zkouškách zajet čas mezi prvními třemi nejrychlejšími. „Pěkně jsme se svezli a až na ten defekt jsme zajeli dobrou soutěž. Kromě nedělního rána jsme neměli ani problém s volbou pneumatik a všechno nám vycházelo. Myslím, že můžeme být spokojeni,“ zhodnotil pilot.

 

Mnohem méně se dařilo druhé týmové posádce Roman Odložilík – František Rajnoha a jejich cliu. Auto dostalo před soutěží toužebně očekávaný nový motor, právě on však byl jediným elementem vozu, který v průběhu soutěže fungoval. Smolný byl už vstup do soutěže, kdy posádka zvolila špatné pneumatiky a v první zatáčce na Sosnové narazila do betonových obrubníků, což naštěstí nemělo kromě časové ztráty žádné další následky.

 

V průběhu sobotní etapy si však Odložilík vytrpěl s cliem své. „Byla to katastrofa, všechno se nám kazilo. Začalo to blikajícím displejem, mlžícím se oknem a pokračovalo přes mnohem horší závady. Technik z Francie připustil, že mohly navlhnout kabely elektroniky. Na RZ5 jsem to poslal na dvě minuty do lesa, protože jsem byl díky technickým problémům naprosto nesoustředěný. Na RZ7 odešly brzdy a na deváté zkoušce se nám definitivně rozpadla převodovka. Byla to opravdu nevydařená soutěž,“ posteskl si jezdec, který při všech problémech dokázal na jedné rychlostní zkoušce porazit všechny konkurenty ve skupině.

 

Přesto výpadkem na bohemii definitivně přišel o možnost dobrého umístění v celém seriálu. „Velmi mě to mrzí, protože MMČR byla letos naše priorita. Když to ale takto dopadlo, uvažujeme, že vynecháme některý z dalších závodů a zkusíme start v zahraničí,“ naznačil další plány Odložilík.   

                                   

 

 

           tisková zpráva

-Vicky- Media Productions  

       foto: V. Hausknotz


 
 
Fotogalerie:   Rallye Bohemia 2005, foto Ivo Nesrovnal

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose