V Bulharsku postihly Chvojku technické problémy - diferenciál 15.7.2005 08:33 - tisková zpráva
Mistrovství Evropy jezdců v rally pokračovalo druhý červencový víkend Bulharskou rally (8. – 10. 7.) s centrem v zimním středisku Borovec. Potřetí se na startu kontinentálního šampionátu představila i dvojice Czech National Team Milan Chvojka, Hana Chvojková na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII MR. Podobně jako při Ypres Westhoek rally v Belgii se od nich štěstí odvrátilo zády, neboť závod nedokončili pro změnu kvůli poruše diferenciálu.
Samotný závod se vyznačoval velmi teplým počasím a náročnými rychlostními zkouškami, které vedly v obtížném horském terénu. „Jelo se ze zatáčky do zatáčky. Během seznamovacích jízd byla snad jen jedna delší rovinka, která měřila dvě stě metrů, jinak samá zatáčka. Bylo to velmi náročné, neboť vlevo byla skála a na druhé straně hluboká rokle. Tento charakter měly téměř všechny rychlostní testy,“ řekl olomoucký jezdec.
Zajímavostí závodu bylo, že ředitelství rally, start, cíl a uzavřené parkoviště soutěže se nacházely na jednom místě, při úpatí lyžařské sjezdovky. „Rovněž posádky byly ubytovány v blízkosti uzavřeného parkoviště. Samotná rally začala pátečním slavnostním startem, kdy se všechny posádky seřadily u startovní rampy bez vozů a pozdravil je místní král Simeon. Zároveň jim popřál hodně úspěchů v celé rally,“ uvedl Chvojka.
V pátečním podvečeru byla na programu speciální rychlostní zkouška v délce necelých tří kilometrů, která vedla ulicemi horského letoviska Borovec. Chvojka zajel velmi slušný desátý čas absolutně, což bylo příslibem do první etapy. Na začátku sobotního dne se olomoucký jezdec po vlažném začátku rozjel, nicméně jeho snahu zastavila 4. rychlostní zkouška s názvem Sestrimo, která měřila přes třicet kilometrů.
„Na rychlostní zkoušce došlo k poruše zadního diferenciálu a byli jsme nuceni z Bulharské rally odstoupit,“ vysvětlil Chvojka. V tu chvíli byl šestačtyřicetiletý český jezdec na sedmnáctém místě absolutní klasifikace. Olomoucký pilot byl velmi spokojen s nainstalovanou klimatizaci, kterou v horském bulharském podnebí často používal. „Zvláštní poděkování za její instalaci patří Oldřichu Šulákovi, který nelehký úkol zvládl na výbornou,“ uzavřel Chvojka.
Z vítězství v okolí Borovce se radoval italský jezdec Giandomenico Basso na voze Fiat Punto S1600. Na druhém místě skončil úřadující evropský šampion Simon Jean-Joseph z Francie (Renault Clio S1600), když na italského jezdce ztratil necelých dvacet sekund. Sympatického rodáka z Martiniku však zbrzdil defekt na pátém rychlostním testu a následná téměř minutová ztráta.
Nedařilo se polským jezdcům, Leszek Kuzaj se subaru skončil po technických problémech až pátý, jeho krajané Michal Solowow (renault) a Macejk Oleksowicz (subaru) cílovou rampu vůbec nespatřili. Seriál mistrovství Evropy pokračuje v závěru července další soutěží, kterou je prestižní Rali Vinho da Madeira (28. – 30. 7.) na exotickém portugalském ostrově v Atlantickém oceánu.
Chvojka Motorsport
|