V Blovicích junioři RSP alespoň s dílčímu úspěchy 19.7.2005 07:43 - tisková zpráva
Dílčí úspěchy „juniorů“ RSP
Na start Rallye Úslava Blovice se jako jediná posádka teamu RSP postavili „junioři“ Petr Matějovský se spolujezdcem Pavlem Dreslerem - společný projekt Rallye Sport Promotion a SHERON ČMPR, který se zabývá podporou mladých, talentovaných jezdců, a který se v Blovicích opět posunul velkým krokem vpřed. „Junioři“ se zde jeli srovnávat s jezdci podstatně zkušenějšími ze seriálu MČR a s Hondou Civic stáje Motocarsport Zádveřice Tondy Tlusťáka si ve třídě N2 nevedli vůbec špatně.
Do první RZ odstartovala posádka se startovním číslem 44, což bylo i velkým překvapením od pořadatelů. Dokončili ji na třetím místě se ztrátou 2 vteřin na prvního Pavla Dohnala. Úvod to byl krásný a o to překvapivější, když do servisu od juniorů „přišla“ sms, „že jedou bez VTi-ku a auto vlastně nejede“. Na druhé RZ se situace opakovala a Petas s Dreslíkem dokonce museli situaci řešit úplným zastavením a vypnutím motoru, přesto tuto druhou RZ dojeli na pátém místě.
Celkově tak po dvou erzetách ztráceli na papírového favorita, posádku Henzl-Čečil, 8 vteřin a drželi druhou příčku v průběžné klasifikaci skupiny N2.
Ve třetí RZ se bohužel problém opakoval, přesto posádka dojela na druhém místě, pouhé 3 vteřiny za vedoucím Henzlem.
Před příjezdem do servisní zóny bylo v týmu Motocarsport živo, řešilo se v čem může být problém. Šéfmechanik Dan uvedl jako závadu zřejmě řídící jednotku a tak se narychlo vypravil jeden z mechaniků pro řídící jednotku z druhého vozu, posádky Šlehofer-Soběhart, která odstoupila po první RZ. Vrátil se 5 minut před koncem servisu a v týmu Motocarsportu začal koncert - výměna řídící jednotky, která je v tomto voze dost nešťastně umístěná. Vše se stihlo „za minutu dvanáct“ a „Petlíci“, jak je pojmenovali kamarádi z FansForKresta vyrazili na druhou „rundu“.
Ihned ve 4RZ zajeli první čas ve třídě, když druhému Henzlovi „dali“ 4,2 vteřiny, čímž stáhli ztrátu na první místo na 8 vteřin. Posádka hlásila, že auto konečně jede a v servisu se nad Notebookem Milana Hauera začalo nahlas počítat, kolik kilometrů RZ chybí do konce a jak by situace mohla vypadat. Bohužel na 5 RZ zajeli „Petlíci“ až čtvrtý čas - vysvětlení přichází v další sms ... „auto opět jelo bez VTi-ku“. Na další RZ ihned po startu již nejel Civic vůbec – nešel zařadit žádný rychlostní stupeň. Posádka tak odstoupila ze slibně rozjetého úvodního závodu ve sprintovém mistrovství.
Nad smutkem z takovéhoto konce ovšem brzy převládla spokojenost z předvedeného výkonu a dosažených dílčích časů na RZ, dokonce i na tváři Petra Matějovského se poprvé za jeho krátkou dobu učinkování v rally (4 závod v kariéře, z toho 3 podniky ČMPR) objevil úsměv na tváři z pocitu dobře odvedené práce.
Sama posádka k tomu dodává: (Petas) „byl jsem velice překvapen dosahovanými časy, protože již po startu 1RZ, kdy jsme zjistili, že se auto vůbec nevytáčí a nejede, jsme počítali, že nás přejedou i holky se žlutým Civicem. Pořád jsem koukal do zrcátka, jestli nás nedojede posádka jedoucí za námi, protože ani na rovinách se auto nechtělo rozjet a tady jsme museli hodně ztrácet. Musel jsem jet tak, že jsem to rozjel co to šlo a držet to co nejdéle.
Možná, že i díky tomu jsem se musel víc opírat do gum, jít později na brzdy a posunul jsem si zase hranice o kousek dál. Hodně nám pomohl i Tonda Tlusťák a Katka Trojanová při tréninku, kdy nám v rozpisu opravili několik chyb a přidali důležité informace. Byl to náš čtvrtý závod a i když nás odstoupení mrzí, patří to k tomuto sportu a víme, že nás to potká ještě mockrát“.
„Dreslík“s úsměvem dodává: .“.nikdy jsem neslyšel Petase tak sprostě nadávat jako za 4 RZ, kdy auto nejelo. Jeli jsme maximálně okolo stotřiceti až stočtyřiceti, ale za to to tam Petas posílal v téhle rychlosti pomalu i v pětkách. Paradoxně jsme jeli v zatáčkách rychleji než v předešlých závodech. Asi se domluvíme z mechaniky, ať to odpojují pořád, jedeme pak rychleji...“
Program „juniorů“ bude pokračovat dalším podnikem ve sprintrally v Pačejově, kde ovšem vedle Petra Matějovského usedne zkušený spolujezdec Jarda Novák z důvodů zdokonalení rozpisu. Pavel Dresler se bude ovšem účastnit tréninků a celé přípravy a pak dalším podnikem SHERON ČMPR na tratích okolo Šternberka, kde již budou startovat opět obě juniorské posádky. I zde bude spolujezdcem Petase Jarda Novák a vedle Lukáše Veselého usedne Petr Dresler.
Team RSP tímto také děkuje za obětavou práci teamu Motocarsport.
press RSP
|