Jaroslav Honzík pojede kromě okruhů i některé sprinty Pavel Jelínek
Pražský závodník a podnikatel Jaroslav Honzík je znám především z okruhových závodů, ale letos se objeví také nejméně čtyřikrát v soutěžním voze při sprintrallye. Nyní se ve spolupráci s týmem Petra Poulíka a s vozem týmu K.I.T. Vlastimila Neumanna připravuje k sobotnímu startu v Okříškách. Navigovat jej bude zlínský Otta Slezák.
V sobotu na Zlínsku Honzík absolvoval testování soutěžního lanceru: „Bylo nádherné slunečné počasí a trať byla moc pěkná, prý podobná Okříškům. S Otou jsme najezdili tak 15 km. Pak jsem se svezl i s Petrem," vzpomínal jezdec a zdůrazňoval : "Soutěžáci jezdí úplně jinak! Jede velice tvrdě a v příkopech. Auto bych mu nepůjčil!!! My okruháři jezdíme asi moc měkce a po asfaltu. Budu muset přitvrdit! Trochu mám problém s tím, že s helmou a komunikací neslyším auto a gumy. Ani v placce jsem nepoužíval špunty do uší! Na to si taky budu muset zvykat. Jinak všichni byli moc fajn, líbí se mi mechanici i jejich šéf! No a v rámci naší spolupráce s Petrem, doufám, že od něj i od Landy něco okoukám. A třeba je pak na oplátku naučím jezdit po okruhu. Spolupráce byla bezvadná a moc se těším na její pokračování."
V rallye se Honzík senior představil již třikrát, vždy při sprintu v Praze. Vloni zde navíc tým zajistil start Fina Timo Salonena: "S Petrem spolupracujeme od loňské Prahy a spolupráci mezi oběma týmy budeme stále prohlubovat i v jiných činnostech. S Vlasťou Neumannem začínám, protože byl trochu problém s autem, které jsem potřeboval pouze na čtyři závody, a tak Petr prohodil Vlastíka za Arazima, od kterého mělo být stejné auto původně. Toto řešení mi ale více vyhovuje. I zázemí má K.I.T. velmi kvalitní. Jedu s EVO VII, která je z Itálie a je skoro nová. Auto je v režii Commerz racingu," říká dále Honzík.
Vraťme se ještě k tématu okruhový styl a rallye: "No, to už jsem trochu zmínil. Když bude sucho, bude to pro mne lepší, ideální a měkká stopa může být rychlá, ale jinak? Uvidíme, snad pak nebudu jezdit v obou případech poslední!" odhaduje zkušený okruhový jezdec, který vloni jezdil s plackou PRC i s porsche a bojoval s nimi o nejvyšší stupínky absolutní klasifikace.
Starty v rallyesprintech bere jezdec pouze jako doplněk. Bude především startovat na okruzích a to se zcela novým Porsche GT 3 R slovenského týmu Rudolfa Machánka, které bylo z Německa dovezeno před několika málo dny. V plánu je i několik závodů mistrovství světa – FIA GT. "Porsche i nový kamion jsou v Bratislavě, na webu máme už i fotky. Bohužel jsem nenašel potřebný čas, abych autíčko přivítal, takže fotky jsem viděl až stejně, jako čtenáři našich stránek. Auto je krásné, zatím je bílé, ale opět pojede v tradičních barvách," říká Honzík a zakončuje své plány před sezónou: "Moc se těším na obě disciplíny a hlavně na diváky, kterých chodí na rallye strašně moc. Ze sprintů chceme jet nejméně čtyři podniky: Okříšky, Brno, Blovice a Prahu. Jestli nezasáhne vyšší moc! Když by nám to šlo, tak možná něco přidáme."
V následujícím týdnu po Rally Vysočina 2004 odlétá Honzík na sever Evropy do Finska za dnes již kamarádem Timo Salonenem. V plánu je jednak "byznys", ale v neposlední řadě i svezení na sněhu a testování s některým ze dvou Salonenových soutěžních vozů, na které má Honzík vyhrazen zhruba den a půl z celkem čtyřdenního pobytu. Pavel Jelínek, www.car.cz, www.comerzracing.com
Tisková informace týmu Commerz racing
V Brně 11. března 2004
|