Střípky zajímavostí z historie naší nejstarší - Šumavy. Ještě týden tisková zpráva
39. MOGUL ŠUMAVA RALLYE 2004 25. – 27. 03. 2004, KLATOVY, CZECH REPUBLIC
Střípky zajímavostí z historie
Rallye Šumava je nejstarší automobilovou soutěží v naší zemi. Když v roce 1964 vznikala při Pošumavském auto moto klubu v Klatovech, stáli u jejího zrodu lidé, kteří motoristickému sportu nesmírně fandili a chtěli mu po všech stránkách co nejvíce porozumět. Šumavská rallye začínala po vzoru známé Rallye Vltava, ale od samého počátku měla svoji vlastní tvář. Vedla a dosud vede krajinou Šumavy a Pošumaví, proto je náročná hlavně orientačně.
Těmi prvními a nejlepšími, kteří se zapsali do její historie, byli Karel Jílek a Jiří Hlaváček z Prahy. Startovali za tým Rudé hvězdy a jeli na voze Škoda Octavia Super TS. Rok 1966 pak byl dobou nástupu nové generace škodovek na domácí i světový trh. Na soutěžní trať vstoupila Škoda 1000 MB neboli „embéčko“. Tyto vozy potom mnoho let kralovaly při jiných soutěžích, tratě Rallye Šumava však tomuto modelu Škodovky příliš nepřála. S boleslavskou posádkou Jaroslav Bobek, Leo Hnatevič tam vyhrála jen jednou. O rok později se na Šumavské rallye objevil Renault R 8 v úpravě Gordini. Modrá metalíza tohoto vozu vévodila celému startovnímu poli.
Zvláště, když za volantem seděl Vladimír Hubáček a na sedadle spolujezdce Vojtěch Rieger. Na trati 4. ročníku si vedli skvěle a stanuli na stupínku nejvyšším. Tehdy už byla Rallye Šumava uznávanou soutěží, která se dávno nejezdila podle slepé mapy a měla dokonalé organizační a pořadatelské zajištění. Vedle Rallye Vltava, která už byla zařazena do Mistrovství Evropy, to byla jediná velká soutěž u nás. Desátý ročník byl významný nejen svým kulatým jubileem, ale také premiérou vozu, který se stal základem našeho nejúspěšnějšího soutěžního auta. Byla jím Škoda 200 RS. Základem byl skelet ze škodovky 110 R, karosérie však byla na svou dobu revoluční - hliníková. Dvacátý šestý ročník soutěže byl výjimečný tím, že poprvé v historii rallye stanula na nejvyšším stupínku žena, Regina Rauschová. Seděla vedle muže, který zvítězil i v ročníku předcházejícím, Mathiase Moosleitnera.
Nejvyšší titul ročníku 1997 byl Mistrovství Evropy. V následující soutěži k němu přibyly ještě Mistrovství České republiky, Mistrovství Německa a součást Mitropa Rallye Cupu. Historie Rallye Šumava, od roku 1994 pod názvem Rallye Šumava Mogul, je zároveň i historií vývoje techniky našeho automobilového průmyslu. V klatovské soutěži totiž startovaly všechny naše nejlepší posádky. Začínaly na octaviích TS, fiatech 600, škodovkách 1202 STW a dalších dnes už historických vozidlech. Přes gordinky, alpinky, žigulíky a všechny typy škodovek technika dospěla až k dnešním speciálům, čtyřkolkám a automobilům specifikace World Rally Car. Vývojem prošel také zájem diváků. Zatímco tratě prvních ročníků lemovaly diváků desítky, nejvýše stovky, v posledních letech je pořadatelé počítají na statisíce. Láká je nejen vůně benzinu a adrenalin, ale také krásná šumavská příroda a pěkné zážitky.
Připomínáme: Specifikace 39. ročníku Mogul Šumava Rallye
Celková délka trati: 609,68 km Počet RZ: 15 Celková délka RZ: 222,38 km Počet etap: 2 Počet sekcí: 4 Druh povrchu: 100% asfalt různé kvality
Harmonogram rallye
Středa 24. 03. 2004 08:00 - 19:00 Seznamovací jízdy
Čtvrtek 25. 03. 2004 08:00 - 13:00 Seznamovací jízdy 12:00 - 13:00 Plombování vozidel - Investtel Auto 13:30 - 18:00 Administrativní přejímka - Investtel Auto 14:00 - 18:30 Technická přejímka - Investtel Auto 17:30 Zahájení Rally show - Zimní stadion Klatovy představení top posádek 1 - 15
Pátek 26. 03. 2004 11:00 Slavnostní zahájení - náměstí Míru Klatovy 11:45 Start 1. vozidla - náměstí Míru 12:13 Start RZ 1 Okruh u Činova 12:44 Start RZ 2 Boříkovy - Chlistov 13:27 Start RZ 3 Strážov - Strážov 14:02 kontrola přeskupení - Investtel Auto 14:46 Servis A Proagro - silo Klatovy 15:21 Start RZ 4 Okruh u Činova 15:52 Start RZ 5 Boříkovy - Chlistov 16:35 Start RZ 6 Strážov - Strážov 17:17 Servis B Proagro - silo Klatovy 18:10 Cíl I. etapy - UP - Investtel Auto Klatovy
Sobota 27. 03. 2004 06:30 Start do II. etapy - Investtel Auto Klatovy 07:21 Start RZ 7 Brod - Mladice 08:06 Start RZ 8 Šimánov - Drážov 08:43 Start RZ 9 Nuzín - Čkyně 09:11 servis C Vimperk (bývalé kasárny U Sloupu) 09:49 Start RZ 10 Šumavské Hoštice - Lažiště 10:20 Start RZ 11 Dolní Nakvasovice - Boubská 10:48 kontrola přeskupení Vimperk - náměstí 11:56 servis D Vimperk (bývalé kasárny U Sloupu) 12:34 Start RZ 12 Šumavské Hoštice - Lažiště 13:05 Start RZ 13 Dolní Nakvasovice - Boubská 13:37 servis E Vimperk (bývalé kasárny U Sloupu) 14:35 Start RZ 14 Šimánov - Drážov 15:12 Start RZ 15 Nuzín - Čkyně 15:40 servis F Vimperk (bývalé kasárny U Sloupu) 17:55 Cíl 39. Mogul Šumava rallye - náměstí Míru Klatovy Předání cen - náměstí Míru Klatovy
Doplňující informace k jednotlivým RZ
RZ 1,4 Klatovský okruh - 11,85 km (3 okruhy) Tuto RZ zařazujeme tradičně pro její snadnou dostupnost diváky a jistou jezdeckou atraktivitu.
RZ 2,5 Boříkovy - Chlistov - 10,53 km Tato RZ bude startovat opět v Boříkovech a divácky zajímavé místo v Mlázovech, „kosu“ u zámku pojedou jezdci na pravou ruku.
RZ 3,6 Strážov - Strážov - 10,52 km Tato RZ je vedena přes vojenské cvičiště a zajímavé a dobře dostupné divácké místo u kasáren v Janovicích n. Úhl. (místo pověstné havárie Marcela Tučka) zůstane zachováno.
Servisní parkoviště: SP bude nově zřízeno v objektu firmy PROAGRO Klatovy. Svým umístěním i velikostí vyhovuje potřebám rally. V administrativní budově v areálu SP bude umístěno ředitelství rally. SP bude přístupné divákům. Divácké parkoviště bude vzdáleno asi 800 m od servisního parkoviště.
RZ 7 Brod - Mladice - 4,85 km Tato RZ byla v minulosti již do trati rally zařazena a slouží k vyplnění „hluchého“ přejezdu na další RZ na Šumavě. Vysoce atraktivním místem na trati je několik horizontů před cílem RZ, které jezdci budou překonávat dlouhými skoky.
RZ 8,14 Šimánov - Drážov - 26,07 km Jedná se o RZ Pohorsko – Drážov, která byla prodloužena o cca. 7 km. Příjezd na start RZ v obci Šimánov je od Albrechtic. Předpokládáme, že úprava RZ bude znamenat zvýšení její technické i sportovní úrovně.
RZ 9,15 Nuzín - Čkyně - 10,70 km Tato RZ nezaznamenala žádné změny.
RZ 10,12 Šumavské Hoštice - Lažiště - 14,89 km Posunutím cíle na nově opravenou lesní komunikaci za obcí Lažiště byla RZ prodloužena o cca. 2,3 km a její náročnost byla zvýšena zařazením technického průjezdu okrajovou částí obce Lažiště.
RZ 11,13 Dolní Nakvasovice - Boubská - 24,34 km Tato náročná RZ byla zkrácena o 2 km přičemž její start byl posunut z Vlachova Březí do obce Dolní Nakvasovice. Technické pasáže tratě RZ kolem Mářského vrchu a Lštění zůstávají stejné jako v letech minulých.
Servisní parkoviště: Je organizováno v bývalých kasárnách ve Vimperku „U Sloupu“.
Petr Jindra vedoucí TS 39. MŠR tisk info
oficiální stránky: www.mogul-sumava-rallye.cz
|