Bude mít Eliška Junková následovnici z rodu Tlusťáků ??? 15.10.2005 21:35 - tisková zpráva
Úspěšná spolupráce mezi Motocar Sport Zádveřice a RSP, ověnčená dvojitým vítězství Antonína Tlusťáka, bude mít zřejmě pokračování a to dokonce s nádechem světové senzace.
RSP je známé svým málokde vídaným otevřeným přístupem k mladým nadějným posádkám, proto jejich pozornosti nemohla uniknout nejmladší členka rodiny Tlusťákových, Toníkova dcerka Julie. Jako správná dcera úspěšného závodníka, si již vyzkoušela tatínkovu motokáru, Hondu Civic 1,6 VTi, ale i Type-R. Ani jedno auto jí však nenadchlo. Údajně proto, že mají nízký výkon.
Ve Šternberku se však doslova zamilovala do Škody Octavia WRC. Svým vlastním způsobem, jaký umí použít jen dcery na svého otce, přiměla tatínka k tomu, aby ji po nakonec dovolil vyzkoušet vůz stojící na vrcholu soutěžní techniky. A byla z toho láska na první pohled. Pár dalších okamžiků přemlouvání a stačilo k tomu, že získala souhlas i ke svezení. K tomu však došlo až v Rosicích. Důvodem byly potíže se získáním nezbytné bezpečnostní výbavy. Vlastimil Dědic sice ochotně nabídl svojí kombinézu i přilbu, byl však dámou s díky odmítnut, neboť neladila s barvou jejích očí.
Do měsíce podařilo šikovným valašským švadlenám zhotovit kombinézu odpovídající požadavkům jezdkyně i bezpečnosti. Do čepičky byla pro zvýšení vpletena karbonová vlákna a rovněž materiál kombinézy i rukaviček byl doplněn nehořlavým nomexovým výpletem a mohlo se vyrazit. Nejprve na horkém sedadle Julie pozorně sledovala počínání otce za volantem a poté se usadila přímo za volant.
Pravda, sedačka Recaro byla mírně odlišná od vzoru Liberta racing, na kterou byla dosud zvyklá, ale vyrovnala se s tím na jedničku. Toníkovi doslova vyrazila dech, když od prvních, zatím jen zkušebních metrů začala diktovat rozpis, který absolutně nepřipravený Toník zaznamenával na zadní stranu krabice od sunaru.
„Julčin rozpis je úplně odlišný od toho, jaký používáme my s Vlastikem, ale pokud jí to tak vyhovuje, nebudu jí do toho mluvit,“ oznámil po vystoupení z auta, ještě stále překvapený, Antonín Tlusťák. Jak je vidět, tak slabší slovní zásoba nebyla Julii vůbec na obtíž, ba naopak: „Vystačí si jen se základním popisem zatáčky a vůbec celý rozpis je neuvěřitelně jednoduchý a přitom přehledný. Zkusíme podle něj jet v Příbrami,“ dodal ještě Toník. Jak řekl i udělal a bylo to dobře, protože v Příbrami skončil ve skupině A na skvělém druhém místě.
Jaká tedy bude nejbližší budoucnost mladičké pilotky a nástupkyně Elišky Junkové, Michelle Moutonové, nebo Kateřiny Trojanové? „Zatím k Julince hledáme vhodnou spolujezdkyni, nebo spolujezdce. Největší potíž je v tom, že její vrstevníci mají zcela pochopitelně problémy nejen s psaním, ale i s pouhým udržením tužky a bloku za jízdy.
Zkoušeli jsme jí navrhnout někoho ze zkušených mitfárů, což celkem rozumně odmítla s odůvodněním, že by si s dospělákem v autě nerozuměla,“ uzavřel Antonín Tlusťák, sám pořád ještě juniorský jezdec.
Zdá se, že slibná závodní kariéra Julie Tlusťákové bude muset ještě nějakou dobu počkat, ale i za pár let má stále šanci na vytvoření doslova superjuniorské posádky, což by byl unikát nejen u nás, ale bezpochyby i v celém světě.
JPP
Popis fotek:
JT1: První setkání nové závodnice s jejím budoucím sportovním náčiním
JT2: Sami vidíte, že sedačka nebyla úplně ideální, ale mladá jezdkyně si velice rychle poradila viz. následující obrázek
JT3: Teď jen sedačku malinko přisunout a řídit se bude „na stojáka“
JT4: Pánové, vzadu to malinko rachtá, tak se na to koukněte a hlavně mne již vyndejte, je čas krmení!
Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com
|