www.car.cz
 

Jirka Volf v Praze hlavně poznával nové auto pro příští sezónu. Spokojen s bramborama
     4.12.2005 19:50 - tisková zpráva


‚Praha - Levá šest Volf‘

 

Několik úkolů vzala před startem XI. Pražského rallysprintu na svá bedra posádka Jiří Volf – Petr Novák. Celá posádka si chtěla vyzkoušet techniku, jakou by měla používat v domácím šampionátu v příští sezoně, pobavit diváky atraktivní jízdou a v rámci možností – i když to v Praze zdaleka není nejdůležitější – zajet solidní výsledek.

 

Pilot pak hlavně na rychlostní zkoušce u Řeporyjí nechtěl opakovat chybu, která vedla před rokem k havárii a odstoupení ze soutěže. A svá předsevzetí oba borci splnili takřka na sto procent.

 

Soutěž zahájily dva průjezdy Jirkovým ‚oblíbeným‘ úsekem Řeporyje – Cementárna, které zvládla dvojice reprezentující Hanácký Rally Klub bez zaváhání, i když si zvykala na novou techniku a dvakrát musela proletět místem, kde Jirka Volf loni ‚zbořil‘ Octavii WRC. „Tuhle zatáčku jsem měl v rozpise napsanou jako ‚levou šest‘, mitfára mi ji dodiktoval jako ‚levou šest Volf‘, takže jsme to měli ošetřené a bylo to v pohodě,“ smál se v cíli spokojený Jiří Volf.

 

Třetí rychlostní zkouška se odehrávala už přímo na strahovském okruhu obsypaném diváky a většina posádek zapomněla na dosahované časy a snažila se předvést atraktivní průjezdy. Jak to s novým vozem šlo brněnskému jezdci, prozradil jeho navigátor Petr Novák: V prvním kole na Strahově zatáhl za ruční brzdu tak v každé třetí zatáčce, pak už to byla každá druhá a když se jel okruh v protisměru, tak už za ‚rukáv‘ tahal skoro pořád. Už věděl, jak se produkční vůz za daných podmínek chová.“

 

Bohužel bez ruční brzdy, která nápor nevydržela, museli Jura s Novasem absolvovat závěrečnou krátkou vložku Strahov – sever, kde měli všichni soutěžící povinně předvést na oblíbeném místě ‚pod schody‘ tři divácky atraktivní kolečka.

 

„Na páté RZ nám odešla ruční brzda. To nás mrzelo, protože jsme ještě chtěli pobavit lidi nějakými smyky. Bohužel jsme ale už nemohli. Jinak jsem si na produkční vůz těžko zvykal, protože převodovka je úplně jiná než u WRC a jezdci moc nepomůže. Určitě je to pro nás trochu krok zpátky.

 

Na druhou stranu tohle bylo hodně kvalitní auto své třídy. Krásně jsme se svezli a chtěl bych poděkovat panu Liškovi, jak zorganizoval pro nás profesionální pronájem Gassnerova vozu. Místy jsme slyšeli až do auta, jak fanoušci povzbuzovali, tak se to snad líbilo i lidem, takže celkově jsme moc spokojení,“ zhodnotil Jirka své pražské vystoupení.

 

Spokojený byl po soutěži i navigátor Petr Novák, i když před startem svého jezdce hecoval, že chce vyhrát hodnocení produkčních vozů. Ze čtvrté příčky mezi ‚pévéčky‘ a desáté absolutně ale zklamán nebyl. „Jsem spokojený. Jura  poznával auto, hlavně jak fungují brzdy a podvozek. Myslím si, že tohle svezení splnilo svůj účel. Na auto si zvykl, povedlo se pár smyků, snad jsme trochu pobavili diváky... Takže to bylo dobré,“ vzal si poslední slovo Novas.

 

Pražský rallysprint uzavřel sezonu 2005, ovšem už za měsíc se posádky sejdou znovu v rakouském Freistadtu. Lednová Jänner rally totiž odstartuje další ročník mezinárodního mistrovství ČR v rally. Na startu by neměla chybět ani dvojice Volf – Novák, která se opět představí s produkčním vozem.

 

 

VOLF MEDIA SERVIS

Zdeněk Zelenka


 
 
Fotogalerie:   XI. Pražský Rallysprint - Radek Rochelt

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose