Mistři Pech a Uhel získali na Šumavě další důležité body tisková zpráva
Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. - Petr Uhel absolvovala během uplynulého víkendu druhý podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye 39. ročník Mogul Šumava rallye. S pátým místem byl Pech nakonec spokojen.
„Podařilo se nám dokončit toto náročné rallye na bodované pozici a před našimi největšími soupeři, takže jsem s výsledkem spokojen. Soutěž měla dramatický průběh a hodně se během těch dvou dní přihodilo. Velmi podstatně zasáhlo do bojů mezi teamy zimní počasí,“ řekl po skončení rallye Václav Pech jun.
Chladné počasí s kalamitním přívalem sněhu ve vyšších polohách v lokalitách vimperských rychlostních zkoušek ovlivnilo již seznamovací jízdy s tratí. Neprůjezdné úseky šumavských silniček donutily pořadatele podstatně zkrátit délku sobotních rychlostních zkoušek. Ale jak se později ukázalo, sníh a led promlouval také do závěrečného pořadí ve výsledkové listině.
Páteční etapa odstartovala na činovském okruhu u Klatov, kde tisíce diváků kolem trati sledovaly zajímavé souboje především mezi jezdci s vozy kategorie WRC. Nejrychlejší byl právě Václav Pech jun., který zvítězil i na druhé rychlostní zkoušce a usadil se tak na čele průběžného pořadí. Po třetí RZtě už to bylo ale jinak. „Asi v polovině rychlostní zkoušky u obce Janovice jsem měl problém s udržením vozu na velmi kluzkém povrchu vozovky a dostal jsme se s focusem mimo trať. Bylo to v místě, kde se z velké rychlosti vůz zpomaloval téměř na nulu před těžkým odbočením. Při dobržďování se mi auto dostalo do smyku (celkem běžná věc), ale já se lekl diváků, kteří stáli na kraji vozovky. Ve snaze jim neublížit, jsem zůstal stát na brzdách, ale na kluzké trati se vůz začal přetáčet a před zastavením strčil do několika diváků. Byl jsem z toho v šoku a vystoupil jsem z auta, abych se přesvědčil jak na tom lidé jsou. Zjistili jsme, že se v podstatě nikomu nic nestalo, ale situace na místě byla velmi nepřehledná a vzrušená atmosféra kolem mě nedovolila odjet z místa karambolu dřív, než jsem se opravdu ujistil, že jsem nikomu nezpůsobil žádnou újmu na zdraví. Tím jsme na tomto místě ztratili více než tři minuty,“ popisuje Václav Pech jun. rozhodující okamžiky pátečního odpoledne.
„Následující dvě rychlostní zkoušky jsem stále neměl definitivní informaci o tom, jaké naše kolize měla konečné následky. Nemohl jsem se zcela soustředit na jízdu. Uklidnění přinesl až telefonát z ředitelství soutěže před šestou RZ, že lékařská prohlídka muže shledala jen odřeninu nohy a jeho žena, která ze strachu o manžela omdlela se také ze šoku vzpamatovala. Až nyní jsem se znovu mohl plně vrátit do závodu,“ dodává ještě Václav Pech jun.
Do sobotní etapy vstupoval Václav Pech jun. se ztrátou tři a půl minuty na vedoucího Krestu. Ovšem povětrnostní podmínky na prvních třech ranních rychlostních zkouškách měly řádně protřepat průběžným pořadím. „Podmínky především na osmé rychlostní zkoušce byly opravdu extrémní. Větší část tohoto testu se jede v lesních partiích a právě zde byla na silnici velká vrstva uježděného sněhu, který noční mráz pokryl ledem. Pneumatiky s hřeby nakonec pořadatelé nepovolili a právě na tuto alternativu jsme byli připraveni lépe než konkurence. Ke konci RZ jsme míjeli Romana Krestu, který byl mimo trať a nemohl se dostat zpět. Zde velmi rozhodovalo, kdo obul jaké pneu. Klouzalo to tak, že prioritní bylo vůbec udržet vozidlo na trati. Na RZ 8 to bylo opravdu úděsné,“ komentuje podmínky na trati sobotního rána Václav Pech jun.
Právě tato rychlostní zkouška vrátila Pecha jun. zpět na bodované pozice a dokázal zde smazat více než polovinu své páteční ztráty. Ovšem do absolutního pořadí rallye se započítávají také jezdci produkčních vozů, kteří podle nově aplikovaného pravidla startují letos na Mistrovství Evropy s hodinovým odstupem za vozy WRC. A právě tato hodina stačila k tomu, aby led na trati roztál natolik, že produkční vozy zde dosahovaly daleko lepší časy, než před hodinou na ledu jedoucí WRCčka.
„Ještě zásadnější význam však pro nás mělo jiné rozhodnutí pořadatele. Před odpoledním průjezdem zkoušek na prachaticku jsme věděli, že většina úseků je pod sněhem. Naše informace z trati tuto skutečnost potvrzovaly a pořadatele nás ubezpečovali, že nebudou zasahovat do sjízdnosti zkoušek. Obuli jsme proto sněhové pneumatiky, ale po příjezdu na vložku jsme zjistili, že pořadatel nechal trať na poslední chvíli rozsolit. V tomto okamžiku jsme měli na autě zcela nevhodné pneu a za RZ 10 a 11 jsme ztratili více jak minutu, než se mohlo znovu přezouvat. A právě ta chyběla v cíli,“ řekl ještě Václav Pech jun.
Team je s výsledkem posádky přesto spokojen, především proto, že největší soupeři skončili až za nimi a soustředí nyní svoji pozornost k následujícímu podniku, kterým se stane vsetínská rallye s termínem na prvního máje.
Jaroslav Štauber www.RallyeJournal.cz
Konečné výsledky 39. Mogul Šumava Rallye 2004
5.
|
Prokop - Novák
Arazim - Gál
Štajf - Volf
Tuček - Tesař
Pech - Uhel
Trojan - Řihák
Červenka - Krečman
Triner - Hůlka
Tošovský - Sláma
Vojtěch - Fanta |
Škoda Octavia WRC
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer EVO VII
Proton Perth
Ford Focus WRC
Mitsubishi Lancer EVO VI
Mitsubishi Lancer EVO VI
Seat Cordoba WRC
Mitsubishi Lancer EVO VII
Peugeot 206 WRC |
1h47'31"9
+15"5
+46"5
+1'00"4
+1'04"1
+1'41"7
+1'46"4
+1'48"5
+1'50"6
+2'25"9 | Autorem snímků je Jaroslav Štauber, RallyeJournal.cz.
Tisková informace EuroOil teamu, Plzeň, 29.3.2004
|