Lancer Knajzla s Černohorským vyřadil dvojnásobný defekt tisková zpráva
Při premiéře s novým vozem posádka bojovala o stupně vítězů
Nečekaně dobrý výsledek měla na dosah dvojice Martin Knajzl – Petr Černohorský junior při premiérovém startu s vozem Mitsubishi Lancer Evo VI. V devětatřicátém ročníku Mogul Šumava rallye, která byla druhým podnikem mezinárodního českého mistrovství a zároveň zahajovací částí východoevropského šampionátu FIA East European Rally Cup, posádka poněkud nečekaně bojovala o medailové pozice nejen v klasifikaci evropského po-háru a ve skupině produkčních vozů, ale také v absolutním pořadí soutěže. Nakonec však Knajzla s Černohorským na dvanácté z celkových patnácti rychlostních zkoušek zastavil de-fekt dvou pneumatik současně. V úvodních kilometrech šumavské rallye bylo patrné, že se posádka s novou techni-kou začíná seznamovat a jezdec si zvyká na pohon všech čtyř kol. Už na druhé rychlostní zkoušce ovšem Knajzl s Černohorským šestým nejrychlejším časem naznačili, že se s vozidlem rychle seznamují a také to potvrdili na dalším úseku, když dosáhli třetího nejlep-šího výsledku v klasifikaci skupiny. Po první etapě pak dvojici patřila pátá pozice v hodnocení produkčních vozů i východoevropského šampionátu a třinácté místo absolutně. „Po úvodní části rallye nemůžeme být nespokojeni s výsledkem. Je to určitě víc, než jsme čekali,“ svěřil se jezdec. „Etapa pro nás byla především na rozjetí. Auto jsme teprve poznávali a při se-znamování se snažili zjistit, co od něho můžeme očekávat. S přibývajícími kilometry se nám vozidlo začalo stále více zamlouvat,“ uvedl dále Knajzl a spolujezdec jej doplňoval: „Zkusili jsme držet tempo se špičkou a potěšilo nás, že na klasických úsecích se nám to dařilo.“ Na zledovatělých a nevyzpytatelných cestách druhé části šumavské rallye Knajzl s Černohorským dál atakovali rychlejší soupeře a to i přesto, že v soutěži pokračovali pouze na sériových zimních pneumatikách Barum Polaris. S přispěním počasí se potom posádce při oblevě podařilo dosáhnout jednou třetí a jednou čtvrtý nejrychlejší čas absolutně, což dvojici posunulo v průběžném pořadí až na třetí příčku. „Jiné pneumatiky jsme pro druhou etapu volit nemohli, soutěžní zimní pláště jsme k dispozici neměli,“ uvedl Černohorský. „Na-vzdory podmínkám a stavu trati se pokračovalo v hodně vysokém tempu, ale snažili jsme se jet tak, abychom pneumatiky nezničili a neudělali zbytečnou chybu. Potěšilo nás proto, že za takové situace jsme stále drželi krok s nejrychlejšími,“ sdělil dále spolujezdec.
Z třetí pozice se ovšem Knajzl s Černohorským neradovali dlouho. Na dvanácté rych-lostní zkoušce totiž posádka ze soutěže odstoupila. „S ohledem na pneumatiky jsme jednu zatáčku pošetřili, ale na blátě nás to před další zatáčkou vyneslo trochu mimo stopu, v krajnici jsme si škrtli o schovaný kámen a ten nám prorazil dvě gumy,“ vysvětlil jezdec. „Stalo se to nedlouho po startu a jedno kolo jsme mohli vyměnit. Jízdou po třech bychom ovšem museli absolvovat zbývajících deset kilometrů rychlostní zkoušky a pak ještě další měřený úsek a tím by se zřejmě dost poničil podvozek auta. Proto jsme se rozhodli odstou-pit, aby škoda nebyla větší,“ řekl Černohorský a dodal: „Myslím, že nás potkala hodně krutá závodnická smůla a dost mě to mrzí. Tím spíš, že jsme vážněji nechybovali. Za celou soutěž jsme také neměli jedinou krizovou situaci.“
tisk info Klap
|