Emil Triner s Cordobou WRC na Šumavě třetí, ale osmý. Pavel Jelínek
Nemalé zmatky provázely snad již tradičně víkendovou Mogul Šumava rallye 2004, druhý podnik mistrovství České republiky, který se nečekaně jel za zimních podmínek na uklouzaných a zledovatělých silnicích. Emil Triner, Miloš Hůlka a vůz SEAT Cordoba WRC EVO III však patřili mezi ty, kteří nástrahy úspěšně zvládli. Mezi vozy skupiny A a třídy WRC, oddělené od ostatních startujících, dojeli jako třetí, i když ve výsledku si ze zasněžené Šumavy odvezli osmé místo za několika slabšími vozy skupiny N.
Kromě zákazu pneumatik s hřeby, které neschválilo ředitelství soutěže s originální radou, že závodníci mají jet opatrněji a pomaleji ( ……), konečné celkové výsledky zcela zásadně ovlivnil fakt, že vozy skupiny A8 startovaly s odstupem cca 40 minut od ostatních soutěžících a za poměrně odlišných podmínek. Proto také na několika úsecích sobotní části soutěže produkční vozy zajížděly lepší časy, než upravené speciály. A pokud neupravený vůz dosáhne zajet o minutu, či dvě lepší čas, než závodní speciál, zřejmě není něco zcela v pořádku.
Emil Triner, startující s nejvyšším startovním číslem v historii svého závodění ( 507) byl na první, tedy okruhové erzetě u Čínova a Klatov asi jediný, kdo nezvolil slicky a kdo jel na mokrých pneumatikách. Logicky tedy v úvodu trochu ztrácel, ale získal na dalších dvou zkouškách, na kterých byly vhodnější právě mokré pneu.
Po třech úvodních RZ byl čtvrtý, přestože na dvojce vypadl svod výfuku a do kabiny šel dým. V prvním servisu se ale problém vyřešil a posádka mohla pokračovat dál. „Je to pneumatiková ruleta, bylo to dobré rozhodnutí. Časy vypadají slušně a odstup je minimální,“ pochvaloval si úvodní část soutěže šéf týmu Pavel Kouřil.
Triner navíc již v RZ 3 u Strážova zajel druhý nejrychlejší čas, mimochodem zcela shodný s Kopeckým s tovární Fábií WRC. „ Je to klasická Šumava – nikdo nic neví, jsou tady strašný zmatky…..“ zněly první zprávy z jihu Čech. Přitom ty největší zmatky měly teprve přijít v sobotní části soutěže, jejíž pořadatele zaskočila sněhová kalamita. A pak také jejich vlastní rozhodnutí o zákazu hřebů do pneumatik.
Nicméně Trinerovi se v úvodní den celkem dařilo. Až v závěru dne hned po startu RZ prorazil pneumatiku a ztratil minutu. Ze čtvrtého místa klesl na šesté, ale Cordoba stále byla ve společnosti nejrychlejších konkurentů.
Hlavní zmatky a zcela nečekaný vývoj situace na čele rallye přišly v sobotu. „Snad všichni ze špičky byli venku z trati a ztratili, Emil taky a ztratil asi minutu. Jinak je vše bez problémů,“ hlásil Kouřil. Důležité ovšem bylo , že v desáté i jedenácté zkoušce zajel Triner druhý nejrychlejší čas. Následující RZ 12 dokonce vyhrál a potvrdil slova o skvělém naladění vozu na tuto soutěž. A že to nebyla náhoda, ukázal Triner ještě v poslední 15 RZ, kde společně s Polákem Kuzajem zajel opět nejrychlejší čas. Druhý den soutěže tedy pro Cordobu WRC dopadl skvěle – tři druhá místa a dvě první těšila všechny příznivce týmu.
Vítězem soutěže se zaslouženě stal Martin Prokop a na páté pozici se ( v pořadí třídy A8 druhý) umístil mistr republiky Václav Pech s Fordem Focus WRC. Triner s Hůlkou byli klasifikováni jako osmí, když k překonání Trojana i Červenky chybělo jen několik málo sekund. Mezi vozy třídy WRC to ale bylo skvělé třetí místo.„ Jsme maximálně spokojeni, trochu mne mrzí ta enka před námi, protože jela za úplně jiných podmínek. Nemám výhrady k těm hřebíkům, akorát už nejspíš rok nevyužijeme hřebíkové gumy, které jsme koupili. Všichni měli stejné podmínky, tedy všichni ze špičky, a prokázalo se, že těžké podmínky Emilovi vyhovují,“ zhodnotil celkově soutěž Kouřil.
„Důležité bylo, že vůz jel téměř bez problémů a držel krok se špičkou. Preventivně jsme jenom odhalili závadu na turbu, které jsme vyměnili. Ještě budeme muset zlepšit nastavení podvozku a pak se dokážeme ještě více zrychlit,“ řekl dále Kouřil a pokračoval na téma nového opatření při českých soutěžích, vycházejícího z dohody českého FASu s FIA : „Do budoucna by se mělo něco udělat s tím odstupem WRC od ostatních vozů. Hlavně je otázkou, proč chtějí Klatovy ME, když přijel vlastně jen Kuzaj.“
Český šampionát bude pokračovat třetím kláním o prvním květnovém víkendu v okolí Valašského Meziříčí a slovenského Púchova. Dva týdny poté se pojede Autotec rally v Brně, kde tým rovněž zvažuje svoji účast, jelikož se jedná o domácí soutěž.
Výsledky: 1. Prokop, Novák (Škoda Octavia WRC) 1:47:31,9 hod., 2. Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer EVO VII) -15,5, 3. Štajf, Volf (Mitsubishi Lancer EVO VII) -46,5, 4. Tuček, Tesař (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:00,4, 5. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) -1:04,1, 6. Trojan, Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:41,7, 7. Červenka, Krečman (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:46,4, 8. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC) -1:48,5, 9. Tošovský, Sláma (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:50,6, 10. T. Vojtěch, Fanta (Peugeot 206 WRC) -2:25,9.
Pavel Jelínek
SEAT SPORT Czech Republic media servis
V Brně 28. března 2004
|