Šumava 2004 - opět poněkud rozčarování i amatérismus Pavel Jelínek
Nemalé rozčarování mnohých přímých aktérů a často i velmi ostrá slova směřující k neschopnosti a amatérismu ředitelství Rallye Šumava 2004 od mnohých předních českých soutěžních jezdců , tak lze charakterizovat průběh víkenové Šumavy, druhého dílu Mezinárodního mistrovství ČR. Dokonce i obvykle slušný a klidný Roman Kresta prohlásil do televizních kamer i do rozhlasových mikrofonů, že to je na HOVNO. Asi by tedy stálo k zamyšlení zda to, co se na šumavských erzetách dělo a zda je to opravdu normalní a v pořádku
Jistě není třeba připomínat, že šlo zejména o zcela nerovné podmínky ke startu, takže potom došlo k tomu, že mnohamiliónové speciály dostávaly i třeba několik minut na jediné erzetě od produkčních a podstatně levnějších vozů.To snad nelze považovat za zcela bežné a tímto směrem by snad motoristický sport směřovat neměl. Někteří závodníci kritizovali také zákaz používání pneumatik s hřeby, který vyladlo ředitelství soutěže poté, co se posádky měly vydat na druhou etapou soutěže, která byla částečně pod sněhem. Což se vědělo dopředu.
"Je to výsměch. Bylo to neregulérní. Jak může enkové auto porážet speciál WRC..... ... je to na H......." vystihl celou záležitost zkušený Roman Kresta, který by si asi na těžké podmínky jen tak nestěžoval. Už má přece pár těžkých z těch nejtěžších soutěží na svém kontě..... Jel poprvé se Subaru Impreza WRC a dlouho vedl, ale po výletu mimo trať na jednom z nejhůře sjízdných úseků a po následné 11 minutové ztrátě soutěž nedokončil. Nechtěl riskovat další poškození vozu. Také majitel jeho nového týmu Tomáš Hrdinka si nebral servítky, zatímco Tomáš Vojtěch pořadatele označil za PACKALY. "Byli jsme svědky arogance k závodníkům od zodpovědných lidí. Jsou to lemplové," řekl Tomáš Vojtěch
Také mnozí další přikyvují, že se mnohé nepovedlo a že se na Šumavě 2004 děly zcela neuvěřitelné věci. "Sumavu nebudu komentovat, jsou to curaci," doplnil stručně jeden další zkušený harcovník. Zatímco pan ředitel Pospíšil na naši nabídku možnosti vyjádřit se k celkovému dění ( aspoň zatím - k 31. březnu 2004) nereagoval.
Rozčilen byl i jeden z hodně mála zahraničních účastníků, Polák Kuzaj s Fordem Focus WRC. Zejména po průjezdu osmé rychlostní zkoušky pokryté ledem. Ono je totiž i hodně nepochopitelné, proč pořadatelé vytvrvale usilují o zařazení do "Evropy", když zde ve výsledku žadní skutečně evropští jezdci nestartují. Vše přineslo jen komplikace, statisícové výdaje navíc, nespokojenost snad všech, kromě pořadatelů. Pokud by startovní pole nebylo rozděleno onou skoro hodinovou pauzou, zase by všechno vypadalo jinak.
No a Šumava také ukázala, jak také může v praxi vypadat návštěva soutěže ME na českém území, kde jsou vozy WRC a třídy A odděleny od zbytku startovního pole. Stalo se právě to, co se předpokládalo - naprostá většina davů po průjezdu vozů WRC odešla !! A mířila na další průjezd vozů WRC. "Zlí jazykové" tvrdí, že soutěže mnohde pořádají a tratě staví často lidé, kteří jezdí ještě tak škodovkou stovkou nebo třeba Dácií. A kteří tedy jedou po rovině osmdesát a v očích mají smrt ....... - a myslí si, že už to prostě projet rychleji nejde. Něco na tom jistě bude. Možná bylo nejlepším řešením pantáty z ředitelství posadit do WRCéček bez hřebíků a trochu je na ledě povozit. Jinak nejspíš budou nadále tvrdit, že bylo všechno v pořádku a že na silnici prostě bylo trochu sněhu.... Že nikomu žádné nebezpeční nehrozilo a že závodníci mají závodit pomaleji....:-))
Ostatně - Šumava 2004 jistě vstoupí do dějin... A s ní i výrok ředitele, že závodníci měli na ledě jet pomaleji a opatrně... Pořadatelé ze Šumavy jsou vlastně ti úplně nejzkušenější z naší republiky. Nicméně v praxi to jaksi není nikde vidět a vypadá to zcela naopak !!!! Jako by pořádali svoji úplně první soutěž.
A ještě něco : v naší fotogalerii neustále přibývají nové a nové fotky ze Šumavy 2004. Chybělo málo a každý na ni mohl vzpomínat jako na velmi těžkou, ale povedenou soutěž. Fotky jsou dole.
|