RSP na Šumavě s Mörtle, a Emilem : Bez vody i ALS pro vítězství v MMČR 24.2.2006 13:59 - tisková zpráva
Po překrásné Jänner Rallye zamířil tým Rallye Sport Promotion ve stejném složení také na 41. ročník Mogul Šumava Rallye Klatovy. Už předpovědi počasí a zprávy z místa dávaly tušit, že taková sněhová krása, jak bychom si všichni přáli to rozhodně nebude.
Realita pak byla možná ještě o něco horší než naše očekávání. Nevyzpytatelné povrchy všech možných kvalit připravily jezdcům opravdu náročný rébus nejen ve volbě pneumatik, ale i kompletního nastavení vozu. Prvním zklamáním, nebo spíše smutnou zprávou, bylo odhlášení účasti v závodě Ludvíka Otta, který se z důvodu vážných zdravotních problémů v rodině musel již ve čtvrtek vrátit domů.
RSP tak na startu do pátečního Čínovského okruhu reprezentovali pouze dvě posádky – Achim Mörtl se Sigim Schwarzem a Lukáš Veselý s Honzou Paulikem. S částečnou podporou týmu pak startoval s „pruhy“ také Emil Triner s Markem Omelkou. Páteční Čínovský okruh měl být velkou podívanou pro diváky a tuto úlohu bezezbytku splnil.
Často bylo vidět mnoho zajímavých dojetí závodních vozů na trati, někdy to připomínalo i hodně rychlý vláček. Všechny tři vozy RSP tento páteční prolog dokončily v pořádku a umístění posádek nebylo, s ohledem na to co je čeká v sobotu a v neděli, snad ani podstatné. Sobotní ráno naplno potvrdilo, jak důležitá bude dobrá volba pneumatik.
Achim vyjel do prvních tří RZ na D10 – širokých gumách s hřeby na kraji. V první vložce byla tato volba jasným handicapem, ve druhé a třetí vložce už to bylo tak půl na půl. Právě první tři sobotní RZ hodně zamíchaly průběžným pořadím. Po té, co se Achimovi v 5. a 6. RZ podařilo dosáhnout nejrychlejších časů a porazit i Štěpána Vojtěcha, postoupil v průběžném pořadí na třetí místo za Raimunda Bumschlagera a v té době ještě vedoucího Štěpána Vojtěcha.
Po šesté RZ však přišla špatná zpráva. Achimova Subaru byla bez vody a teploměr v maximu. Další RZ musel jet Achim bez ALS a doufat, že dolitá voda bude stačit nejen na RZ, ale i na to, aby auto dojelo na servis, kde snad bude možné závadu najít a odstranit. Příčinu se bohužel odhalit nepodařilo a tak se preventivně vyměnil alespoň termostat. Jisté bylo, že se voda ztrácí a dokončení závodu začíná být ohroženo.
Achim musel navíc další RZ absolvovat bez ALS, které by úbytek vody dramaticky urychlilo. Věděli jsme, že s takovou závadou na voze bude téměř nemožné závodit s takovými jezdci jako je Karel Trojan, Václav Pech, Mirek Cais nebo třeba Herman Gassner. Extrémně náročné podmínky na RZ však v této situaci znamenaly svým způsobem výhodu, protože Lancery jedoucí v té době za Achimem nemohly naplno využít svůj obrovský potenciál a tak se dokonce podařilo náskok Achima do konce sobotní etapy ještě zvýšit a zajistit tak pěkný časový náskok na dotírajícího Karla Trojana.
Do nedělní etapy byl cíl jednoznačný. Neudělat zbytečnou chybu, pokud to jen trochu půjde nepustit Karla před sebe a především dostat auto do cíle. Naštěstí ani mohutný finiš v podání Karla Trojana už nesmazal náskok, který se do neděle podařilo Achimovi nastřádat. Do cíle tak dojel Achim druhý v absolutní kvalifikaci za Raimundem Baumschlagerem, první v rámci MMČR. „Jsem velmi rád, že to auto vydrželo a podařilo se pěkně rozjetý závod dotáhnout do vítězného konce. Šumava byla hodně náročná, o to více si vítězství vážím. Každý, kdo tu získal body je jistě spokojen.
Až do té příhody s vodou se jelo dobře, i když to místy bylo opravdu nebezpečné, RZ byly nevyzpytatelné. Škoda, že jsme kvůli technické závadě nemohli jet to co umíme a museli brát ohled na techniku a samotné dojetí. Někdy je více nebezpečná taktická jízda na jistotu než jízda v maximálním tempu. Vítězství v tomto závodě je pro nás velmi cenné, protože další soutěže se pojedou už po asfaltu a dá se očekávat, že na těchto soutěžích se už naplno projeví velká síla Karla Trojana, Václava Pecha, Václava Arazima, ale třeba i Vojty Štajfa nebo Caise s Jandíkem.
Boje o body do MMČR budou jistě ještě hodně zajímavé“ hodnotil po závodě Achim. Pro Lukáše s Honzou byla Šumava příležitostí napravit si pošramocenou reputaci z Jänneru a zkusit vybojovat první mistrovské body. Oba věděli, že mohou na šumavských vložkách získat mnoho cenných zkušeností a ve výsledkové listině jen překvapit.
Také start se Civicem by měl být poslední, příští závod pojede Lukáš už s Hondou Civic Type R. Po pátečním prologu nebyl Lukáš spokojen. „Nějak jsem se nemohl dostat do tempa, nebyl jsem to vůbec já. Dalo se to jet úplně jinak“ komentoval své vystoupení na Čínově Lukáš. V sobotu to bylo o poznání lepší, některé dosažené časy byly opravdu dobré. Ale ani v sobotu se Lukáš nevyhnul drobným chybám a tak 39. místo v absolutní klasifikaci na konci soboty nebylo vůbec špatné.
V nedělní etapě kluci pokračovali ve vyrovnaných výkonech a vzhledem k tomu, že na „bednu“ se už dosáhnout nedalo, zdálo se dosažení cíle důležitější než případný posun v absolutní klasifikaci. Lukáš s Honzou nakonec dokončili závod na 42. místě. Asi to mohlo být ještě lepší, ale jejich žádost o opravu času v RZ kvůli neprůjezdné trati nikdo z činovníků neřešil. „Je to jedno, víme, že rezervy tam byly, mohlo to být určitě mnohem lepší. Šumava byla fakt extrém a tak jsme rádi, že jsme v pořádku v cíli.
Zkušenosti, které jsme tu získali se nám budou jistě hodit“ uzavřeli svoje působení na Šumavě Lukáš s Honzou. „Mám obrovskou radost z vítězství Achima, které je o to cennější, že letošní Šumava byla opravdu svými podmínkami velmi náročná a Achim měl od soboty velké technické problémy na voze. Celý závod byl samozřejmě obrovskou loterií ve volbě pneumatik, ale myslím si, že jezdci, kteří chtějí v letošním roce bojovat o místa nejvyšší, nemohou všechno svádět na tuto skutečnost.
Sobotu jsme tedy dokončili v rámci možností s jasnou taktikou na neděli. Udržet náskok před Karlem Trojanem, který v průběhu celého závodu podával stabilně vynikající výkon. Nemyslím, že by se nám tahle skutečnost podařila nějak perfektně utajit a Raimund tak dobře věděl, že Achimova stíhačka se v neděli nekoná a mohl si zcela v pohodě kontrolovat bezproblémové dokončení závodu. Z tohoto pohledu je těžké dělat nějaké závěry z nedělních výsledků, každopádně tak dostali příležitost vyniknout i další piloti startovního pole PV.
Pro nás bylo opravdu nejdůležitější dostat auto do cíle a na nějaké závodění už nikdo z nás nemyslel. Naštěstí se podařilo Achimovi mohutně finišujícího Karla udržet za sebou, radost po poslední RZ byla obrovská. Pokud jde o ostatní piloty, myslím, že i Václav Pech v neděli předvedl, že to prostě umí, v průběhu celého závodu si výborně vedl také Cais a příjemně překvapil i Gavlák. Rozhodně je velká škoda, že se na rozdíl od Jänneru Vojta Štajf nevyhnul drobným technickým problémům na voze, které jistě ovlivnily jeho výkon v průběhu sobotní etapy.
Určitě by i Vojta se svojí Subaru spec. C nedaroval soupeřům ani vteřinu. Každopádně, pokud jde o konkurenci v tomto závodě a pominu-li Raimunda, číslo jedna byl rozhodně vynikající Karel Trojan. I Emil, který startoval v barvách RSP rozhodně nikoho u tratí nezklamal.
S Markem Omelkou si vcelku rychle padli do oka a v RSP se pokusíme určitě udělat všechno pro to, aby start Emila s „pruhy“ nebyl na Šumavě poslední. Nakonec chci hrozně moc poděkovat celému týmu Subaru Sport Service Honzy Štěpánka. Kluci předvedli opravdu profesionální výkon, připravili opět vynikající auto a i přes velké technické problémy dokázali udržet auto v takovém stavu, aby mohl Achim závod dokončit. Radost mám i z Lukáše.
Lukáš startoval zase s Civicem 1,6 jako na Jänneru. Přál jsem si, aby závod dokončil, protože tahle Šumava byla opravdu neuvěřitelným zdrojem zkušeností, a to doslova na každém kilometru. I přesto, že kluci v některých vložkách zajížděli pěkné časy, konečné umístění bylo pro Lukáše spíše zklamáním. Pro mě je důležité, že jsou kluci v pořádku v cíli obohaceni o cenné zkušenosti.
Samozřejmě dík i klukům od Tonyho Tlusťáka z Motocarsportu za přípravu auta pro Lukáše“ řekl k závodu Jirka Rozsypal, majitel týmu Rallye Sport Promotion.
PR
|