www.car.cz
 

Tuniská rally startuje s kvalitní konkurencí
     Pavel Jelínek


Po neuskutečněné Baje Italia pokračuje seriál světového poháru v cross country dalším podnikem, kterým je soutěž zcela jiného kalibru, Rally Tunis, pravděpodobně nejtěžší hned po Dakaru, nabízející krásné písečné etapy a mnoho šancí k potrénování zdatnosti posádek v pouštních terénech.

Soutěž startuje tento víkend ve francouzském Nice, poté se přesune do Afriky a vyvrcholí 12. dubna v El Bormě. Úroveň starovního pole je vždy závislá na účasti továrních týmů a od ní se také odvíjí šance na úspěch soukromníků. Nejlepší úroveň bude mít motocyklová kategorie, kam se přihlásil kompletní tým KTM, v čele s dakarskými vítězi Meonim, Sainctem a Romou, dále De Gavardem, Coxem, Ulevaseterem, Esteve Pujolem, Comou nebo Grazianim. Následuje zástup soukromníků, celkem startuje 96 motocyklistů a k tomu 12 závodníků v kategorii quad, bohužel bez českého zastoupení. Zajímavostí je start prošedivělého Němce Herberta Scheka v doprovodu obou dcer Patricie a Angeliky.

V kategorii automobilů přihlásil tým Mitsubishi elitní dvojici Peterhansel, Masuoka, která se zřejmě popere o vítězství. Biasion i Andrea Mayer chybí, stejně jako kompletní tým Schlesser nebo Nissan. BMW nasazuje jen Al Mutaweie, který na Dakaru chyběl kvůli následkům havárie z Desert Challenge. Nechybí naopak nestor afrických písků Kenžiro Šinozuka s Nissanem Pickup, který by mělů obě Mitsubishi co nejvíce prohnat. Z dalších jezdců jmenujme velmi dobrého Poláka Komornického, Francouze Struga na Mercedesu, jeho krajana Misslina tentokrát na prototypové buggy, Paula Belmonda, bývalého motorkáře Magnaldiho, který s buggy zazářil na posledním Dakaru, další krásné bugginy Gacheo i Henrarda, známého italského rallymana Manfriata atd. Jediná česká účast se děje díky Čechošvýcarovi Mirku Kubíčkovi, který jede jako spolujezdec známého ex-truckera Pelicheta, zajímavostí je účast známého francouzského navigátora Thierry Delli-Zottiho na sedadle pilota. Automobilů jede celkem 110.

Nicméně Rally Tunis je zajímavá i účastí kamiónů. Bohužel naši v ní chybí. Například Martin Macík prý účast zvažoval kvůli důkladnému otestování liazky na písku, ale nestartuje, stejně jako tým de Rooy nebo tým Ginaf, který by důkladné testování opravdu potřeboval. Bohužel, v dubnu si mnohé týmy ještě hojí rány po Dakaru, v červnu v Maroku už mají vozy rozebrané, srpnová soutěž po Master rallye není komerčně dost atraktivní a Dubaj je zase příliš pozdě před Dakarem, jenž nikdo nevynechává.


Takže jediný, kdo obsadí, co se dá, je Kamaz. Nechybí ani v Tunisu, byť jen s jedním vozem posádky Mardějev, Běljajev, Nikolajev výborný trénink pro trojku ruského týmu. Škoda Macíkovy neúčasti, neboť mezi dalšími 9 kamióny by jistě šanci na úspěch měl. Nejrychlejší by pak dále měly být hbité unimogy Italů Panseriho a Paccaniho, kteří jsou schopni na Dakaru jezdit na hranici první desítky. Zajímavý bude opět dámský souboj mezi Francouzkou Aline Rambeau (tentokrát s ryze ženskou posádkou, v níž nechybí dcera Reného Metge Elodie, Mercedes 1844) a sympatickou Portugalkou Elisabete Jacinto na Renaultu Kerax, ta nám své dojmy po soutěži snad exkluzívně sdělí.

Tým Mitsubishi zároveň odkryl karty své další účasti ve světovém poháru, který se v komerční zajímavosti s Dakarem nedá porovnávat. Z velkých soutěží obsadí ještě Rally ORPI Maroc v červnu, a to s Peterhanselem a Mayerovou, a v plném počtu se objeví na podzim v Dubaji. Krátké soutěže typu Baja pojede Carlos Sousa, který bude mít sice vlastní sponzory, ale pojede s ostrým Pajerem Evolution po Masuokovi.

Jiří Vintr


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose