Vysočina 2006: Ohlasy jezdců po 4. rychlostní zkoušce, rozhodují pneumatiky 4.3.2006 19:21 - tisková zpráva
Ohlasy jezdců po 4. rychlostní zkoušce: Rozhoduje volba pneumatik
V servisní zóně Rally Vysočina na Míčově ulici v Třebíči jsme zachytili následující ohlasy jezdců po první sekci rychlostních zkoušek. Do čela úvodního rallysprintu sezony se propracoval Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO VII), druhý Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO VIII) ztrácí 10,5 sekundy, třetí Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO VII) poté 20,6 sekundy. V kategorii Super 1600 je nejrychlejší Antonín Tlusťák (Citroen Saxo Kit Car).
Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 3):
„Jsem spokojen, auto funguje perfektně, jedu v klidu. Do Okříšek jsme přijeli kvůli kvalitnímu tréninku a potřebuji dostat auto více do ruky. Jedeme na starých gumách ze Šumavy. Trochu mne mrzí ztráta z večerního prologu, kde jsem nechal patnáct sekund. Špatně jsme obuli a na namrzlém mostě jsem trefil tabule. Na tomto povrchu člověk nikdy neví. Jízdou na sněhu se bavíme.“
Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 4):
„Zvolili jsme úzké pneumatiky s hroty, což se ukázalo jako správná volba. Jedeme v pohodě bez krizovek a zkusíme ještě zrychlit.“
Antonín Tlusťák (Citroen Saxo Kit Car, startovní číslo 8):
„Trať je pěkná, hezky jsme se na ranních rychlostních zkouškách svezli. Hřebíky fungují bez problémů. Pojedeme dále své tempo a snad budeme v cíli spokojeni.“
David Komárek (Mitsubishi Lancer EVO VI, startovní číslo 9):
„Náš výkon odpovídá tomu, že jsme letos ještě nejeli žádný závod. Mohli jsme mít lepší výběr pneumatik. Nedá se nic dělat, přesto zkusíme ve druhém kole zatáhnout. Jedeme opatrně.“
Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 10):
„Všechno se odehrávalo ve volbě pneumatik. Někteří zvolili široké gumy, což se ukázalo jako chybný krok. Naštěstí jsme zvolili správně. Do cíle zbývá ještě spousta kilometrů. Uvidíme, jestli bude trať rozmrzat. Správnou volbou pneumatik nám spadl velký kámen ze srdce.“
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO VI, startovní číslo 11):
„Jedeme široké gumy „desítky“ a strašně nám to klouže. Jinak ale jedeme v klidu, nebyla žádná krizovka, všude jsme zatočili a zabrzdili. Na večerním prologu jsem byl velmi rychlý a z toho pramenila chyba. Šli jsme ven, trošku jsme poškodili auto.“
Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 14):
„Jsme velmi překvapeni z našeho výborného umístění. Musíme udržet koncentraci a jet nastolené tempo. Na auto nejsem zvyklý a pořád dělám drobné chyby. Rok jsem nejel na pneumatikách s hřeby. Okříšky beru jako test našeho rozpisu.“
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO VI, startovní číslo 15):
„Gumy jsme zvolili správné, závažnější problém nebyl. Ztrácím na tom, že nemám aktivní diferenciál. Okříšky se nám velmi líbí a uvidíme, jak to půjde dále.“
Radim Tureček (Mitsubishi Lancer EVO VI, startovní číslo 16):
„Erzety jsou krásné, ale nemáme vhodné obutí. Stavba tratě je o hodně lepší než v loňském roce a velmi se mi to líbí. Nicméně a trati nás čeká boj.“
Lubomír Minařík (Škoda Felicia Kit Car, startovní číslo 20):
„Gumy jsme zvolili dobře a jelo se nám dobře. Jsme v těsném sledu za Tlusťákem a chceme ho porazit. Zkusíme zaútočit již nyní.“
Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 24):
„Velmi těžká rally, nespecifický povrch. Zvolili jsme úzké gumy a udělali jsme dobře. S dosavadním výsledkem jsem nadmíru spokojen. Letos jedu poprvé a s takovým umístěním jsem nepočítal.“
Roman Ordelt,
tiskové středisko Rally Vysočina 2006
Prolog v ulicích Třebíče vyhrál Červenka na mitsubishi!
DVA a půl tisíce promrzlých diváků Úřadující mistr České republiky ve sprintrally ve třídě produkčních vozů Pavel Červenka na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII zajel nejrychlejší čas v úvodní rychlostní zkoušce Rally Vysočina. Prolog v ulicích Třebíče otevřel úvodní podnik devítidílného seriálu mistrovství České republiky ve sprintrally. Na startu se objevilo celkem 61 posádek.
Večerní super rychlostní zkouška v délce 2,25 km vyšla nejlépe produkčním vozům, neboť jezdci na těchto vozech obsadili prvních devět míst v absolutní desítce. Druhý v prologu skončil Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO VII) s minimální ztrátou 0,2 sekundy, třetí skončil Zdeněk Vlček (Mitsubishi Lancer EVO VI) s odstupem 1,3 sekundy. Prolog sledovaly více než dvě tisícovky diváků a jezdci zápolili s rozmary zimního počasí.
Před závěrečnou částí startovního pole vyjel na trať dokonce posypový vůz a podmínky na trati byly velmi ztížené hustě padajícím sněhem.
Výsledky 1. RZ (prolog Třebíč, Sportovní ulice):
1. Červenka, Volf (Mitsubishi Lancer EVO VIII, PV) 1:37,5 min
2. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO VII, PV) + 0,2 s
3. Vlček, Pech (Mitsubishi Lancer EVO VI, PV) + 1,3 s
4. Otto, Ottová (Subaru Impreza STi, PV) + 5,9 s
5. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO VI, PV) + 6,0 s
6. Tureček, Lesniaková (Mitsubishi Lancer EVO VI, PV) + 6,0 s
7. Jandík, Chrastecký (Mitsubishi Lancer EVO VII, PV) + 7,2 s
8. Pantálek, Coufalík (Mitsubishi Lancer EVO VIII, PV) + 7,7 s
9. Volf, Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII, PV) + 9,0 s
10.Šlehofer, Soběhart (Honda Civic VTi, N2) + 9,2 s
|