Jezdcům Sportfota na zasněžené Vysočině nepřálo štěstí 14.3.2006 12:56 - tisková zpráva
Rally Vysočina, která se jela minulý víkend v okolí Okříšek, rozhodně nepřipomínala procházku růžovým sadem. Tradiční proměnlivé vysočanské počasí udělalo z povrchem rychlostních zkoušek své a nikdo si nemohl být jistý, že za dalším rohem na něj nečeká sněhová či ledová past. Tyto podmínky nakonec nepřály ani jednomu z jezdců, kteří spolupracují se serverem Sportfoto.cz.
Rally Vysočina začala nejhůře pro Víta Böhma. Na rozdíl od předsezónních plánů se totiž při technické přejímce dozvěděl, že jeho honda již nemá prodlouženou národní homologaci, a musí tedy startovat pouze ve skupině S.
„Úplně se tím změnily naše plány. Letos se starším vozem pojedeme sprinty, které jsou v supersérii, kromě posledních dvou. Ostatní sprintrally pojedeme zřejmě s půjčenou novou hondou. Původně jsme chtěli zkusit tlačit víc než loni, ale vzhledem k tomu, že nákup nové hondy pro příští sezonu je finančně náročný, budeme muset dojíždět s celým a neškrábnutým autem. Vše tedy bude směřovat k ušetření finančních prostředků a sbírání zkušeností,“ popsal změny šestadvacetiletý Jihlavan. Samotnou soutěží pak prošel naštěstí „bez ztráty kytičky“, problémy nadělala snad jen špatná volba pneumatik na první sekci.
„Jeli jsme sériové zimní protektory. Vůbec nám to ale na nich nefungovalo, auto pořád utíkalo do stran, nebrzdilo ani nezatáčelo, takže první runda byla spíš pro vztek. Na druhou jsme už obuli zimní s pár hroty a bylo to o tisíc procent lepší svezení. Při tom klouzání a brzdění bokem a projíždění zatáček s ruční brzdou jsem se myslím dost naučil o chování auta a získal jistotu, kterou jsem potřeboval už loni,“ zhodnotil pozitivně Vysočinu Böhm. Nakonec ji dokončil na druhém místě ve skupině S, přičemž v hodnocení třídy N2 by mu před vypršením homologace patřila sedmá příčka.
Vít Böhm byl nakonec jediným zástupcem Sportfota, který spatřil cíl. Nepovedenou soutěž si prožil zejména Ladislav Henzl. Ten absolvoval bez hrotů celou rallye a to se také podepsalo na častých chybách a výletech mimo trať. Nakonec zaprotestovala převodovka a obhájce titulu ve třídě N2 musel odstoupit.
„Na Vysočině se nám zkrátka vůbec nedařilo. Při tréninku jsme si pečlivě do rozpisu zaznamenali ledové plotny, ale při soutěži samotné vypadal povrch úplně jinak a s každým průjezdem se dále diametrálně měnil. Netušil jsem, co bude za další zatáčkou a nemohl se spolehnout na rozpis. Taky jsme měli jediné použitelné pneumatiky bez hřebů,“ vysvětluje situaci matador Henzl, který tentokrát mladíkům na hondách nestačil. „Není se co divit – ti kluci si přece nemůžou nechat líbit, aby je porážel důchodce,“ smál se třiapadesátiletý jezdec.
Stříbrné mitsubishi mladíka Radka Mifky ale strávilo na trati pouhé čtyři rychlostní zkoušky. „Obuli jsme špatně na první sekci a to byla asi i příčina našeho pozdějšího odstoupení. Znamenalo to víc práce s plynem a větší namáhání turba, které nám ve čtvrté rychlostní zkoušce bouchlo. V následném servisu se nám jej bohužel v časovém limitu nepodařilo vyměnit,“ zalitoval Mifka.
Ten se jako bývalý okruhový jezdec na Vysočině poprvé blíže seznámil se sněhovým povrchem rychlostních zkoušek. „Zkoušel jsem jízdu na hrotech asi hodinu na okruhu v Sosnové, ale mezi stromy je to něco úplně jiného. Moc jsem se těšil, že i na Rally Vysočina bude spousta sněhu. Bohužel byly podmínky jiné a navíc jsme zvolili špatné gumy.“
Dalším závodem bude pro Mifku až jarní soutěž v Českém Krumlově. „Učím se teď na státnice, proto nemáme letos v plánu ani jeden kompletní šampionát, spíše se budeme učit na vybraných soutěžích. Přece jen mám toho na rallye ještě málo odjeto, mám nového spolujezdce a od Krumlova snad i nové auto,“ prozradil jezdec, který možná už na jihu Čech bude k vidění v nové EVO IX.
|