Předčasný konec premiéry Fecka a vickiho na Valašsku 5.4.2006 08:19 - tisková zpráva
Velkou premiéru si na Valašské Rally odbývala nová posádka ve složení Igor Fecko – Viktor Hausknotz. První soutěž v tomto obsazení a úplně první pro spolujezdce se jela v opravdu obtížných podmínkách.
Valašská rally postrádala letos statut mistrovské soutěže a její výsledky se započítávaly pouze do supersérie a českého poháru. Podnik tak skýtal ideální příležitost pro novou posádku TF Motorsportu sehrát se před náročnou sezonou a nasbírat zkušenosti na tratích rychlostních zkoušek. Už seznamovací jízdy byly tvrdou zkouškou.
„Hodně nepochopitelně byly seznamovací jízdy na dvoudenní soutěž organizovány pouze jeden den a to ještě spolu s přejímkou. Většina posádek startovního pole zde jela poprvé, takže to byl myslím trochu nedomyšlený tah. I my jsme si tedy byli vědomi, že rozpis rozhodně nebude na naší první společné soutěži dokonalý,“ popisuje první strasti slovenský jezdec Igor Fecko a dodává: „Seznamovací jízdy nám také ukázaly, že letošní valaška bude neskutečně těžkou soutěží. Trať opravdu obsahovala naprosto všechny druhy povrchů, které mohla. Od suchého přes mokrý asfalt, šotolinu, bláto, kameny až po sníh a led.“
Zatímco se nad Valašskem kupily bouřkové mraky, vyrazila posádka do prvních rychlostních zkoušek. Vzhledem k předpovědím zvolila jistotu v podobě mokrého obutí, což byla zejména pro druhý průjezd, kdy se déšť z nebe skutečně spustil, dobrá volba. První rychlostní test nebyl ovšem pro debutujícího spolujezdce procházkou růžovým sadem.
„Na startu první rychlostní zkoušky jsme zjistili, že nám nefunguje intercom. Zkusil jsem tedy na Igora po celou dobu co nejvíc křičet, což částečně pomohlo, ovšem přivodilo mi to problémy s hlasivkami. Na dalším přejezdu jsme naštěstí problém našli a vyřešili, další komunikace tedy probíhala v pořádku,“ líčí své první soutěžní kilometry Hausknotz. Ve druhé a třetí RZ tak přišlo postupné zlepšování časů.
Přítrž příznivému vývoji učinila noc, kde se plně projevily mizivé zkušenosti posádky a také chybný rozpis. „V noci jsem na několika místech poznal, že se na rozpis nemohu plně spolehnout a podvědomě jsem ubral. Také dvě probrzděné odbočky k dobrým časům samozřejmě nepřispěly,“ vysvětluje čerstvě pětadvacetiletý Fecko. 21. pozice v absolutní klasifikaci a čtvrtá ve třídě N4 ale byla dobrým vkladem pro druhou etapu.
Převážně suchá druhá etapa s několika zrádnými místy na ledu a bahnu měla být další prověrkou schopností všech posádek. Pro TF Motorsport ale tato zkouška skončila hned na samém počátku. „Na startu úvodní rychlostní zkoušky nám praskla poloosa. S velkou ztrátou jsme auto dovezli do cíle, ale pak jsme jej odstavili a odstoupili. Čekaly nás totiž ještě dvě náročné RZ a hrozilo větší poškození vozu,“ zdůvodnil Fecko.
„Je to škoda, chtěli jsme si druhou etapu s pěkným šotolinovým úsekem náležitě užít a najet další potřebné ostré kilometry. Bohužel byla tentokrát technika proti,“ konstatoval Hausknotz a dodal: „I když jsme se v soutěži ani jeden nevyvaroval začátečnických chyb, převažuje dobrý pocit. Nemáme letos stanovené žádné výkonnostní cíle, takže se budeme jen a jen učit. Věřím, že pokud se povede absolvovat dle plánu kompletní seriál sprintů, budeme s růstem počtu najetých kilometrů postupně zrychlovat.“
tisková zpráva týmu
|