Rakušan Mörtl zvládl nejlépe sněhovou ruletu. Jak mu to půjde na slovenském asfaltu ? 19.4.2006 17:00 - tisková zpráva
Global Assistance Mezinárodní mistrovství České republiky v Rally 2006
Rakušan Achim Mörtl na voze Subaru Impreza STi vstoupil razantním způsobem do českého šampionátu v automobilových soutěžích. Global Assistance Mezinárodní mistrovství České republiky v Rally 2006 nepoznalo jiného vítěze než zmíněného Mörtla. Absolutním vítězem rakouské Jänner rallye a klatovské soutěže, které zahájily český šampionát v rally, se nicméně stal další rakouský jezdec Raimund Baumschlager na mitsubishi.
Do letošního českého mistrovství však vozy skupiny A8 včetně vozů specifikace WRC a kitové automobily nad 1600 cm3 nemohou bodovat na základě rozhodnutí odpovědných činovníků Federace automobilového sportu (FAS). A tak Baumschlager jel bez nároku na body do českého šampionátu. O mezinárodním mistru České republiky se rozhodne v kategorii produkčních vozů, malou šanci na domácí korunu má někdo z jezdců s vozem Super 1600.
„Musím i přes dvě výhry zůstat na zemi. Česká špička je velmi rychlá a profitoval jsem na Jänneru a Šumavě ze smůly svých největších soupeřů. Vůz Subaru byl na sněhu výborný, ale na asfaltu to může být jiné. Nyní nás čeká soutěž na Slovensku, které je pro mne velkou neznámou, v Púchově jsem nikdy nestartoval. S vítězstvím nepočítám, ale pokusím se získat, co nejvíce bodů,“ uvedl pětatřicetiletý rakouský jezdec závodící v českém šampionátu v barvách Rallye Sport Promotion (RSP).
Kdo patří k nejvážnějším kandidátům na český soutěžní trůn vedle Mörtla? V první řadě obhájce titulu Václav Pech, který v zimě přesedl ze speciálu Ford Focus WRC do produkčního vozu Mitsubishi Lancer. V únorových dnech dorazila do dílen v Žebráku z Japonska nejnovější specifikace EVO IX. První ostrý start pro Pecha s „devítkou „ je plánován do Púchova, nicméně po výkonu týmového kolegy Semeráda na rallysprintu v Hustopečích, se musí s populárním Ášínem počítat s útokem na nejvyšší příčky od úvodních kilometrů Rallye Matador Tatry.
„Letos pojedeme pouze velký mistrák a naším cílem je bojovat o co nejlepší výsledek v konečném hodnocení. Nové mitsubishi jsme stavěli v dílnách Charouz Racing Systém. Postavili jsme „devítku“ se stejnými mechaniky jako jsme doteď spolupracovali s fordem,“ řekl Václav Pech. Vysoký standard si v posledních letech drží loňský šampion produkčních vozů a šestinásobný český mistr Václav Arazim.
Od úvodu sezony dává hlasitě o sobě vědět Karel Trojan, velmi dobré výkony v zimních rallye předvedl Miroslav Cais a bez šancí není ani další zlínský pilot Miroslav Jandík.Všichni mají k dispozici sedmou až osmou evoluci lanceru. Proti záplavů jezdců na mitsubishi stojí Vojtěch Štajf s poslední verzí klientského vozu Subaru Impreza a již na rakouských zasněžených cestách dokázal, že se jedná o velmi konkurenceschopný automobil.
Mezi „šestnáctistovkami“ dává Martin Prokop společně s Pavlem Valouškem zákonitě přednost startům v mistrovství světa. V kategorii Super 1600 patří k největším favoritům Josef Peták na voze Renault Clio S1600, stejný vůz vodí po rychlostních zkouškách i Roman Odložilík. Oba mají největší ambice uspět i ve skupině A, kde první místo okupuje ještě rychlý Ital Gonzo na corse. Skupinu N jasně ovládá zlínský Jaromír Tarabus na voze Honda Civic VTi, když další soupeři se mu se značným odstupem dívají na záda.
Při úvodních dvou soutěžích Jänner a Šumava se objevil ve startovním poli značný počet zahraničních jezdců. Obě zimní soutěže se opět hodnotily do lukrativního Winter Cupu, kde se na cenách rozdalo kolem dvou milionů korun! Na startu Zimního poháru se objevily i vozy WRC a obou podniků se zúčastnil i Štěpán Vojtěch na Peugeotu 206 WRC. Liberecký jezdec letos dává přednost sbírání zkušeností ve světovém šampionátu a v termínu púchovské rallye absolvuje v barvách OMV Rally Team světovou soutěž v Argentině. Předloňský mistr Jan Kopecký se letos sporadicky objeví na domácích tratích, Rallye Matador Tatry je výjimkou.
Čtyřiadvacetiletý jezdec z Kostelce nad Orlicí pravidelně startuje na voze Škoda Fabia WRC v mistrovství světa v týmu Czech Rally Team Škoda-Kopecký a ve Španělsku dojel dokonce na skvělém pátém místě, čímž vyrovnal nejlepší umístění Romana Kresty! Púchovská pneumatikárna Matador patří k jeho významným sponzorům a Kopecký se v Púchově poprvé ve své kariéře posadí za volant vozu Citroen, kategorie Super 1600, který si půjčí od Martina Prokopa. „S Martinem jsme se dohodli velmi rychle. Tatry pro mne nebudou žádnou projížďkou. Samozřejmě chceme v Púchově vyhrát,“ uvedl rezolutně Jan Kopecký.
Soutěže MMČR jsou od letošní sezony organizovány systémem super rallye. To značí, že posádka se může druhý den vrátit do soutěže s penalizací za každou nedokončenou rychlostní zkoušku. Letošní sezona slibuje řadu překvapení a na vítězství si brousí zuby řada jezdců. Třetí podnik osmidílného českého šampionátu se odehraje koncem dubna při Rallye Matador Tatry 2006. V okolí Púchova a Bánovců nad Bebravou se můžeme těšit na hodnotný motoristický zážitek a kvalitní soutěžní sport!
Průběžné pořadí po dvou podnicích:
Absolutní pořadí:
1. MÖRTL – SCHWARZ (CZ, Subaru Impreza STi) 60, 2. GASSNER – THANNHÄUSER (D, Mitsubishi Lancer EVO VII) 43, 3. TROJAN – ŘIHÁK (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 32, 4. ŠTAJF – ČERNOCH (CZ, Subaru Impreza STi) 28, 5. CAIS – ONDREJČÍK (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 25, 6. JANDÍK – CHRASTECKÝ (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 15, 7. SONNLEITNER – FARNBERGER (A, Mitsubishi Lancer EVO III) 15, 8. PECH – UHEL (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 12, HANEDER – WEISSENGRUBER (A, Mitsubishi Lancer EVO VIII) 12, 10. PASSONEN - VAINIKKA (FIN, Škoda Octavia 4x4) 10 atd.
Produkční vozy:
1. MÖRTL – SCHWARZ (CZ, Subaru Impreza STi) 40, 2. GASSNER – THANNHÄUSER (D, Mitsubishi Lancer EVO VII) 27, 3. TROJAN – ŘIHÁK (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 18, 4. CAIS – ONDREJČÍK (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 16, 5. 5. ŠTAJF – ČERNOCH (CZ, Subaru Impreza STi) 16, 6. JANDÍK – CHRASTECKÝ (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 10 atd.
Super 1600:
1. VALOUŠEK – SCALVINI (CZ, Suzuki Ignis S1600) 20, ODLOŽILÍK – RAJNOHA (CZ, Renault Clio S1600) 20, 3. TOMEK – ŠKALOUD (CZ, Škoda Felicia Kit Car) 18, 4. PETÁK – BENEŠOVÁ (CZ, Renault Clio S1600) 15, BURKART – ZEMANIK (D, Citroen Saxo S1600 15) atd.
Skupina A:
1. GONZO – PISANI (I, Opel Corsa Gsi 16V) 24, 2. VALOUŠEK – SCALVINI (I, Suzuki Ignis S1600) 20, ODLOŽILÍK – RAJNOHA (CZ, Renault Clio S1600) 20, 4. BURKART – ZEMANIK (D, Citroen Saxo S1600) 15, PETÁK – BENEŠOVÁ (CZ, Renault Clio S1600) 15 atd.
Skupina N:
1. TARABUS – TRUNKÁT (CZ, Honda Civic VTi) 40, 2. HOZÁK – KŘÍŽ (CZ, Honda Civic VTi) 19, 3. PERTLÍČEK jr. – ORAVA (CZ, Suzuki Ignis) 16, 4. MACHT – KAPPEL, D, VW Polo GTi) 16, 5. JEŽEK – JEŽEK (CZ, Škoda Fabia 1.4) 15 atd.
V Púchově 16. dubna 2006 Roman ORDELT
tiskový tajemník
Rallye Matador Tatry
|