Přípravy II. Eurostroj rally v Tišnově okolí vrcholí. Již za dva týdny 27.4.2006 11:08 - tisková zpráva
EUROSTROJ RALLY TIŠNOV 2006
Již jen zhruba čtrnáct dnů zbývá do startu třetího podniku letošního MČR ve sprintrally, který je současně pátým dílem seriálu FIA zóny střední Evropa v rally (FIA Rally Trophy) a pátým podnikem nově vypsané Rally super série. Premiérově bude součástí i Austria Rallye Challenge, jejímž prvním a nutno říci, že vydařeným podnikem byla o minulém víkendu probíhající šotolinová Tristingral Rallye.
Řeč je samozřejmě o Eurostroj rally Tišnov, která již začíná odpočítávat poslední dny do startu a město Tišnov se již pomalu připravuje na příliv soutěžních posádek a diváků. Organizátoři rally z Hanáckého rally klubu Vyškov a z Autoklubu Tišnov zažívají hektické období finálních příprav, které zahrnuje především poslední úpravy tratě a sice nepopulární, nicméně nevyhnutelné a každoročně složitější a složitější řízení o povolení užití komunikací, povolení uzavírek a nařízení objížděk, schválení dopravního značení atd., čili procedury, bez kterých by se tišnovská rally nemohla v žádném případě konat.
Kudy povede trať rally a především trasy rychlostních zkoušek musejí pořadatelé do poslední chvíle tajit, i když vzhledem k množství podaných žádostí na nejrůznější instituce se úniku informací nedá zabránit. Je to však nutné. Jednak v zájmu předejít zbytečným podezřením z nepovolených průjezdů tratí ze strany posádek, hlavně ale jde o to, neumožnit některým „zvláště aktivním“ divákům zkoušet si rychlostní testy ještě před soutěží, protože právě toto je jev, který v současnosti nejvíce ohrožuje konání rally a komplikuje povolovací řízení.
Ze strany mnoha zástupců obcí je slyšet poznatky, že v době těsně před rally značně zesílí jinak poklidný provoz v obcích na trati RZ, což by samo o sobě ještě nebylo až takovým problémem, pokud by průjezdy nebyly bezohledné vůči obyvatelům a neohrožovaly přímo jejich bezpečnost. Bohužel i v místním tisku se právě na toto téma po loňském ročníku objevil kritický článek.
Konkrétní podoba trati bude samozřejmě uvedena v oficiálním programu rally, ale bude zveřejněna i na internetu a včas, aby i vzdálenější účastníci měli při odjezdu k dispozici všechny informace, potřebné k naplánování cesty. Pro ty nedočkavější bych prozradil, že se pojede celkem 9 RZ na třech úsecích, z nichž dva jsou výrazně upravenou variantou z loňského ročníku a jeden úsek je nový.
Celková délka RZ je 88,4 km. Dobrou zprávou pro posádky by mělo být ujištění, že na trati RZ se setkají pouze s jediným, a to přírodním retardérem. V tomto směru jde pořadatelům především o to, aby vytvořili skutečnou rally a ne slalom mezi balíky slámy nebo plechovými sudy.
Pořadatelé již v současné době také zpracovávají přihlášky posádek. Zatím je jich necelá padesátka, ale hlavní nápor se pravidelně odehraje až kolem půlnoci v poslední den příjmu přihlášek, kterým je v tomto případě 2. květen. To bude klubový fax opět „rozžhavený do červena“.
Již nyní jsou mezi přihlášenými dvě rakouské posádky, jednou z nich je vítěz právě skončené Triestingtal rally Wolfgang Schmollngruber s Mazdou 323 GT-R (na adrese http://www.ftr-media.com/fotogalerie/thumbnails.php?album=22 je možno si prohlédnout fotografie z této rally ve velkém rozlišení).
Také mezi historiky se očekává účast zajímavých vozů, které zpestří obvyklé složení českého šampionátu. Ale přehledem přihlášených posádek se podrobněji probereme v příští tiskové informaci.
Na závěr nezbývá než zopakovat, že veškeré průběžné informace o přípravě rally i průběžně aktualizovaný seznam došlých přihlášek je k dispozici všem zájemcům na stránkách Hanáckého rally klubu Vyškov http://www.rallyvyskov.cz, základní informace také na http://www.autosport.cz, kde najdou zájemci v době závodu průběžné výsledky.
Účastníci rakouské ARC čerpají informace na stránkách http://www.rallyechallenge.at, pro zájemce o body do FIA Rally Trophy byly poskytnuty veškeré podklady webům jednotlivých ASN zemí zóny střední Evropa (Bosna a Hercegovina, Chorvatsko, Itálie, Maďarsko, Makedonie, Rakousko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko a Černá Hora).
II. Eurostroj rally Tišnov začne pro veřejnost v pátek 12. května večerním slavnostním představením posádek na tišnovském náměstí, které bude zahájeno v 19:00 hodin. Start vlastní soutěže je naplánován na sobotu 13. května na 8:00 hodin, v cíli se pak má první dvojice podle časového harmonogramu objevit v 17:00 hodin.
Jan Olejníček
organizační výbor
|