Velmi kvalitní konkurenci se Milan Liška postaví s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII. Zkušeného Plzeňana bude stejně jako při letošní Mogul Šumava Rallye navigovat Pavel Kestler, jenž by měl s Liškou absolvovat většinu letošních startů v rámci MMČR. Oba členové posádky se navzájem velmi dobře znají, vždyť společně absolvovali tři sezony v cross-country a v letech 1997 – 2001 společně startovali také v klasických soutěžích.
Domažlický Marcel Tuček pojede na Slovensku s Lancerem šesté evoluce a na horké sedadlo po jeho boku usedne Milan Marušák.
Při sprintu v Hustopečích prošla zatěžkávací zkouškou nová zbraň Daniela Běhálka, jíž je nové Subaru Impreza Sti. Běhálek s ‚mitfárou‘ Jaroslavem Vosádkou nyní vyrážejí k prvnímu startu s Imprezou také ve ‚velkém‘ mistrovství.
O aktuální situaci v týmu jsme si před jeho odjezdem na seznamovací jízdy povídali s Milanem Liškou, který tentokrát rezolutně odmítá post týmového šéfa a podle svých slov jede do Tater hlavně jako závodník.
Startuješ s Pavlem Kestlerem. V šampionátu sprintů letos společně závodí vaši synové, kterým se vstup do sezony vydařil. Tobě úvod nevyšel úplně podle představ, takže jak v Tatrách odpovíte na hozenou rukavici ze strany vašich synů?
„Můj cíl je dojet na bodovaném místě v absolutní klasifikaci. Těším se na výborné závody, protože na Matadorce se letos sejde opravdu velice kvalitní konkurence. Do Púchova se sjede prakticky kompletní domácí špička, spousta výborných cizinců, kteří jsou opravdovou evropskou třídou. Nebude to nic jednoduchého.“
O Marceli Tučkovi často hovoříš jako o týmové jedničce. V Tatrách ale opět jede se starší evolucí Lanceru. Nechystáte pro Marcela v týmu novější vůz?
„Marcel už má doma základ na nové auto, ale teď se rozhoduje, zda nebude čekat až na Evo X, protože devítka je jen takovým menším krůčkem, zatímco desítka by měla být radikálnější novinkou. Je pravda, že v Tatrách jede se ‚šestkou‘, ale Marcel by byl rychlý i na žehlícím prkně!“ (smích)
Dan Běhálek se poprvé představí v MMČR s novou Imprezou. Vůz vyzkoušel v Hustopečích při sprintu. Testovali jste vůz i mezi těmito závody? Co je na něm od Agrotec Würth Rally nového?
„Na další testy bohužel nebyl čas. Při současném počtu soutěží v ‚malém‘ i ‚velkém‘ mistrovství, kdy závody jdou čtrnáct dní po sobě, je to hrozný kalup. Považuji to za docela velký problém a jsem přesvědčen, že by se nad tím měli na federaci zamyslet...
Ale zpět k Danovi a jeho vozu. Na autě je nový výfukový sběrač, který přišel z Prodrive, takže auto teď má tovární motor. Dan určitě nebude chtít prodat svou kůži lacino a hlavně by chtěl dojet až na cílovou rampu. Premiér ale prožívá hned několik, protože kromě vozu také drasticky mění rozpis. Dosud totiž používal rozpis po vzoru Antonína Císaře, kde se zatáčky označovaly rychlostním stupněm, s jehož zařazením se měly projíždět.
Teď ale přechází na klasický desítkový. Některé časy v Hustopečích ukazovaly, že by Danovo spojení s Imprezou mělo fungovat, a já si myslím, že Dan v Tatrách překvapí.“
Co říkáš na změny tratí Rallye Matador Tatry, k nimž letos pořadatelé přistoupili?
„Tratě kolem Bánovců nad Bebravou a Topolčan, které byly dříve součástí Barum rally Tríbeč, by měly být technické a zajímavé a určitě to bude oživení. Co mě ale netěší, je druhá etapa. Hrozně nerad totiž závodím v neděli. Díky Bohu za Svátek práce a volné pondělí!“ (smích)
Milan Liška se kromě jiného těší na svezení na pneumatikách Matador, jejichž výrobce je hlavním partnerem soutěže. Sám toto obutí testoval už loni v Příbrami a byl s ním velice spokojen.
37. Rallye Matador Tatry 2006 startuje diváckou rychlostní zkouškou v Púchově v pátek 28. dubna. Na cílovou rampu, která bude umístěna také v Púchově, by měly nejúspěšnější posádky vyjet v neděli 30. dubna po poledni.
Klub Fox Racing v AČR děkuje všem svým partnerům, bez jejichž podpory by start na Rallye Matador Tatry nebyl možný, a těší se na setkání s nimi i s fanoušky u tratí rychlostních zkoušek a v servisní zóně třetího podniku letošního MMČR rally.
Klub Fox Racing Media Servis
Tisková zpráva Klub Fox Racing v AČR před Rallye Matador Tatry 2006