Zádveřické hondy v plném nasazení i na jarních soutěžích 1.6.2006 10:54 - tisková zpráva
Ani v posledních dvou soutěžích MMČR v rallye nechyběly posádky Motocar Sport Zádveřice na stupních vítězů. Postaral se o to zejména Egon Smékal druhým místem v Púchově a vítězstvím v Krumlově. Podobný úspěch měl v Tišnově na dosah i Jan Šlehofer v Tišnově. Jeho pouť za pohárem skončila po chybičce na poslední vložce.
Smékal se dočkal vítězství
Egon Smékal spolu se Zuzanou Chvojkovou se postupně stávají favoritem třídy N3, ve které startují s Hondou Civic TypeR, připravovanou a servisovanou zádveřickým týmem. Letos se jim zatím nedařilo porazit Jana Vaňáče, byť třeba v Púchově to bylo i s přispěním smůly a nepomohlo ani devět vyhraných rychlostních zkoušek. V Krumlově to tentokrát vyšlo a Egon se Zuzkou se mohli radovat z prvního místa. Celkově se tak v tabulce enkových dvoulitrů dotáhli za Jana Vaňáče na rozdíl dvou bodů. První stupně vítězů vybojovali i ve skupině N a to je vyneslo na bronzový stupínek prozatímní klasifikace.
Návrat královny
V Tišnově se letos poprvé objevila za volantem soutěžní Hondy Civic 1,6 VTi královna českých soutěží Kateřina Trojanová. Vybojovala čtvrté místo a vítězství v dámském poháru. Její třetí čas ve třídě na poslední vložce naznačil, že by mohla jít ještě výše. Důležité však bylo, že si před startem v Krumlově opět osahala auto, takže k náročné soutěži nastupovala dostatečně rozcvičená. Tam její tradiční spolujezdkyni Janu Pluhařovou zastoupila na horkém sedadle Petra Mynářová a společně úspěšně proplavaly pátečními zmoklými erzetami. Nezaskočila je ani náročná sobotní etapa. Právě naopak, Malonty patří ke Katčiným oblíbeným rychlostním zkouškám. Prakticky po celou soutěž sváděly dámy velký souboj o třetí místo ve třídě N2 s domácím Patrikem Hlachem a Martinem Turečkem. Nakonec byli oba pánové o trochu rychlejší, takže Katka s Petrou skončily páté. Prvenství, chce se říci tradiční, v dámském poháru jim však uniknout nemohlo.
Víchová pochválila civica
V den uzávěrky přihlášek na Matador Rallye padlo rozhodnutí, že do jednoho menšího civica usedne Iva Víchová. Její původně plánovanou spolujezdkyni Kateřinu Achsovou na poslední chvíli nahradil zkušený Josef Král. Přestože má Iva za sebou již 22 startů v soutěžích, v zahraničí jela poprvé a všechny dosavadní rallye odjela s vozy škoda. S hondou tedy měla premiéru a premiérově řídila i vůz vybavený posilovačem a náležitě si snadné ovládání pochvalovala. Naopak dlouhá převodovka si vyžádala delší čas na skamarádění. Od počátku si Iva držela čtvrtou příčku ve třídě a na ní i soutěž dokončila i když chvilku pomýšlela i na vyšší stupínek.
„Šotolinové (po dešti blátivé) Zlatníky rozhodly, že tomu tak nebude. Patrik Hlach využil svých dovedností z rallyecrossu a řádně mi nandal,“ vysvětlila Iva proč se smířila se čtvrtým místem. Na tom nezměnila nic ani penalizace za to, že absolvovala o jeden Púchovský okruh méně. „Když jsme dojeli do cíle vložky, časoměřič na nás ihned spustil, že máme nějaký dobrý čas. My jsme mu říkali, že jsme jeli rychle, ale on na to, že jsme dali i Bérešovi. I mistr spolujezdec má právo se splést, jeli jsme o jedno kolo méně,“ brala s humorem Pepovu minelu.
Josef Král se svou chybou smiřoval podstatně hůře. „Jsem dost starý na to, abych takové chyby nedělal a přece. Loni jsem takto ulétl v Rakousku a teď znova a to přesto, že jsem rozpis snad šestkrát kontroval. Trest smrti je málo. Ještě, že to Ivu nepřipravilo o pěkné umístění,“ dodal ještě stále na sebe rozzlobený Pepa. Poslední slovo má opět žena: „Mé poděkování patří Motocarsportu, který je opravdu profesionálním teamem, za bezchybnou přípravu závodního vozu, skvělý servis a celé zázemí při Rally Matador Tatry, která pro mne byla obrovským získáním zkušeností.“
Šlehoferovi hattrick nevyšel
Jasný vítěz dvou úvodních sprintů ve skupině N Jan Šlehofer, chtěl i v Tišnově dosáhnout na stupeň nejvyšší. Po celou dobu o vedení bojoval a snažil se dotáhnout na vedoucího Václava Dunovského, který jel ve velké formě. Před poslední vložkou je dělilo čtrnáct vteřin. Zhruba v polovině závěrečného měřeného testu však pohasly naděje nejen na první místo, ale i na body. Červený civic totiž skončil v příkopu, odkud již nebylo návratu. V tabulce MČR v rallysprintech ve skupině i ve třídě si však rychlík s chodské Kdyně medailová umístění udržel.
Slovo šéfa na závěr
„Vzhledem k tomu, že po sprintu v Tišnově i soutěži v Krumlově se Jan Šlehofer a Kateřina Trojanová vyjadřovali k výběru pneumatik, považuji za nutné, jako šéf týmu se k tomu vyjádřit. Ke každému soutěžnímu vozu máme k dispozici před každým závodem minimálně čtyři sady pneumatik. Průběžně je dokupujeme, takže v uvedeném počtu je vždy minimálně čtyři až šest kusů zcela nových.
Při technické přejímce si pak každá posádka může vybrat konkrétní pneumatiky, které chce na soutěž připravit. Jsem připraven při výběru poradit, ale konečné rozhodnutí zůstává jen na posádkách samotných. Tak tomu byl jak v Tišnově, tak v Krumlově, kdy si Kateřina i Honza osobně vybrali obutí, na kterém pak startovali. Vzhledem k tomu, že Pirelli nevyrábí pneu přímo určené na vodu, ale pouze media, která se dají dodatečným proříznutím upravit podle množství vody na trati je jasné, že vždy se při výběru jedná o kompromis.
Takto proříznutá pneumatika zlepší své vlastnosti na vodě, ale pokud trať osychá, hrozí její rychlejší opotřebení. Jen pro informaci, pro podmínky jaké panovaly v Krumlově v pátek, prakticky vhodná pneu neexistuje a to můžu potvrdit z vlastní zkušenosti, protože sám jsem se potýkal ovladatelností svého saxa. Na závěr bych rád pochválil a poděkoval Kateřině, Egonovi, ale i Honzovi a Ivě za výkony i výsledky, jakých dosáhli.“
Milan Hauer
Motorsport-review.cz
PR
Tisková informace MOTOCAR SPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com
|