Sparrow Racing rozšiřuje svůj vozový park o IGNIS S 1600 7.7.2006 10:49 - tisková zpráva
Zlínský team Sparrow Racing je znám českým fanouškům díky speciálům Honda Civic VTi, které od roku 2001 úspěšně pronajímá svým klientům. V těchto dnech k nim přibyla skutečně zbraň nejostřejšího kalibru – Suzuki Ignis S1600. S posádkou Tarabus – Trunkát bude debutovat na Rallysprintu Kopná.
Team Sparrow Racing debutoval na českých tratích na Bohemii 2001. Milan Kneifel tehdy startoval s jediným týmovým vozem. Výraznou podporu a zlom do další práce dala členům týmu kolem Oldřicha Hrabce Barum rally, kde dokázal Jaromír Tarabus zvítězit v dramatické bitvě ve třídě N2, když o sekundy pokořil pozdějšího mistra Miroslava Caise.
Zlínský tým se postupně rozrůstal a již v loňské sezoně servisoval na vybraných závodech dokonce pětici civiků. Tento rekord bude při letošní Kopné díky startu ignisu s posádkou Tarabus – Trunkát minulostí. „Jedná se o vůz, s nímž Martin Prokop loni absolvoval kompletní sezonu juniorského šampionátu. Mimo jiné s ním několikrát triumfoval i na domácích tratích, absolutně dokonce průběžně vedl na Barumce,“ objasnil původ Oldřich Hrabec.
Jaromír Tarabus absolvuje Kopnou v rámci prvního testu vozu, pro druhou polovinu sezony jsou v plánu týmu Sparrow Racing 3-4 starty na vybraných sprintrally nebo v případě jistoty titulu v MMČR (třída N2) i na dvoudenních závodech. Cílem bude co nejlepší příprava na nadcházející sezonu, v níž se zlínský jezdec zapojí do bojů nabité skupiny A. „Vůz se stoprocentně objeví i na Barum rally. Jednáme se několika jezdci, kteří by měli dokázat potenciál vozu. Jelikož se ozvali i první zájemci ze zahraničí, nebudeme se bránit ani startům mimo české území,“ doplnil Oldřich Hrabec.
Text: Tomáš Plachý
http://www.alitron.cz/
Specifikace vozu Suzuki Ignis S1600.
Motor: vodou chlazený čtyřválec DOHC , 16 valve
Objem válců: 1598,5 ccm
Maximální výkon: 160 kW(218ps)/ při 8750 otáčkách
Max. točivý moment: 186 Nm (19 kg - m) / při 7250 otáčkách
Převodovka: 6-ti stupňová sekvenční, Suzuki Sport
Diferenciál: Přední - mechanický
Brzdy a kotouče: přední 355 mm(asfalt), 300 mm (šotolina) zadní 278 mm
Pneu a ráfky: Pneu 200/625 - 17 (asfalf) 195/70-15 (šotolina)
Disky: 17x7.0J (asfalt) 15x6.0J(šotolina)
Rozměry: celková délka: 3 770 mm celková šířka: 1 784 mm celková výška: 1 490 (asfalt), 1 560 (šotolina) rozvor kol: 2 360 mm
Váha: 1 000 kg bez posádky a paliva)
oficiální týmové stránky : http://www.sparrowracing.com
|